דברים שבחיים אסור לכם לעשות לחתול שלכם
(צילום: אסף מגל)


חתול הוא בעל חיים מתוק, שלכאורה קל מאוד לגדל אותו. הרי יש לו תשע נשמות, לא? אבל בניגוד לדעה הרווחת, מתברר שזה לא מדויק, וגם אם אתם אוהבים את החתול שלכם, אולי יש כמה דברים שיפתיעו אתכם. הגענו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן, שם דיברנו עם ד"ר אביטל מינדרגיו, רופאת חירום לבעלי חיים, כדי לדעת אחת ולתמיד - מהם הדברים שבחיים אסור לעשות לחתול הבית שלכם.
בחיים לא אתן לחתול שלא מרגיש טוב אקמול
אקמול יכול לגרום לפגיעה משמעותית בחתול, שמתבטאת בחוסר יכולת של הגוף לשחרר חמצן לרקמות באופן יעיל, דבר שיכול להוביל לפגיעה מערכתית ואפילו למוות.
בחיים לא אקנה זר פרחים שמכיל שושן צחור לבית שיש בו חתול
הרבה מאוד זרי פרחים בארץ ובכלל מכילים את השושן הצחור. הפרח היפה נפוץ ופופולרי במגוון זרים, אך יכול להיות קטלני במיוחד לחתול שלכם ואפילו להרוג אותו בקלות. בליעה של חלקי הפרח מובילה לכשל כלייתי חמור, לסכנת חנק וכאמור אפילו למוות.
4 צפייה בגלריה
שושן צחור
שושן צחור
שושן צחור
(צילום: ARTGRID)
בחיים לא אתן לחתול לשחק עם שרוכים או חוטים
באופן טבעי אנו נוטים לחשוב שחתולים ישמחו לשחק ולהשתולל עם חוטים או שרוכים, מה שבאמת די נכון, אבל למרות שמדובר במשחק אהוב על חתולים, יש בו גורם מסוכן במיוחד. בליעה של חוטים יכולה להוביל לחסימת מעיים חמורה, עד לכדי נקב של מעי החתול.
בחיים לא אתן לחתול מזון עם עצמות
אם אתם רוצים לפנק את החתול שלכם בעוף או בשר, זה לא יפגע בו, אבל מזון שמכיל עצמות הוא בעייתי מכיון שהעצמות יכולות לפצוע את מערכת העיכול, ואף להוביל לקרע באיברים.
בחיים לא אתן לחתול שלי בצל
בצל רעיל לחתול בכל צורה שהיא – יבש, חי, מטוגן, מבושל או מאודה. לכן, מזון שמכיל בצל עלול להיות סכנה ממשית לחיי החתול.
4 צפייה בגלריה
בצל
בצל
בצל
(צילום: shutterstock)
בחיים לא אשים על חתול אמפולה נגד פרעושים שמיועדת לכלבים
באמפולה לכלבים (תכשיר נגד פרעושים) יש חומר פעיל שלמעשה רעיל לחתולים. שימו לב, הרעלן יכול לעבור לחתול אפילו אם הוא רק התחכך בכלב שרוסס עם החומר, מפני שהרעלן נספג בדרך כלל דרך העור. הסימנים כוללים רעידות באוזניים, רעידות שרירים, הקאות, שלשולים ואף מצבים קשים יותר, ואם החתול מראה סימנים כאלו, מומלץ להתייעץ בהקדם עם הווטרינר.
בחיים לא אסע עם חתול באוטו או בכלל אוציא אותו מהבית ללא מנשא ייעודי לחתולים
אף שנראה שחתולים יהיו בסדר גמור גם בלי המנשא, הם עלולים בקלות להיבהל, לברוח ולהיפגע. לכן אסור להוציא חתול מהבית ללא המנשא שלו.
בחיים לא אאכיל את החתול במזון המיועד לכלבים
במזון לכלבים יש מחסור בחומצה אמינית שחיונית לחתולים. מחסור בחומצה האמינית הזאת עלול לגרום אצל החתול לבעיות לב, לעיוורון ולחולשת שרירים, ולכן אסור להאכיל אותו במזון לכלבים.
4 צפייה בגלריה
לא לתת מזון לכלבים לחתול
לא לתת מזון לכלבים לחתול
לא לתת מזון לכלבים לחתול
(צילום: אסף מגל)
בחיים לא אאכיל חתולים רק בדגים נאים
ישנה תפיסה רווחת שחתולים יכולים לאכול דג נא ולהסתפק בזה. זה ממש לא המצב, ואולי אפילו להיפך. בדגים נאים יש תיאמניזות (אנזימים שמפרקים תיאמין), והתיאמין הוא ויטמין חשוב שמחסור בו עלול לגרום להופעת סימנים עצביים מסכני חיים, חולשה ועוד. לעומת זאת, במזון הייעודי לחתולים יש את כל התיאמניזות והמרכיבים התזונתיים שהחתול שלכם צריך.
בחיים לא אמָנע מלחסן את החתול שלי, גם אם הוא לא יוצא מהבית
ד"ר מינדרגיו מעידה שהרבה פעמים היא שומעת את המשפט "החתול רק בבית ולכן לא צריך לחסן אותו" - "אבל זה לא מדויק", היא מסבירה, "כי החתול יצא מהבית לבית החולים, למרפאה וכו', אז הוא לא כל הזמן בבית". מעבר לכך, מחלות זיהומיות יכולות לעבור מאיתנו לחתול שנמצא בבית דרך מגע עם חתולי רחוב, כך שעדיף להימנע מכל הסיכונים המיותרים האלו - ופשוט לחסן את החתול שלכם.
בחיים לא אתן לחתול שלי לשבת על אדן החלון ולזמום על ציפורים
חתולים רבים אוהבים לשבת על אדן החלון ולתכנן על הציפורים שעוברות ושבות, אבל יש בדבר סכנת נפילה ממשית, ובניגוד למשפט הנפוץ החתולים לא תמיד נופלים על הרגליים, ולמעשה רוב החתולים שנופלים מחלונות גבוהים מגיעים לטיפול במצב קשה מאוד. "לצערנו ראינו שזה קרה לא פעם ולא פעמיים", מספרת ד"ר מינדרגיו.
4 צפייה בגלריה
לבדוק את מכונת הכביסה
לבדוק את מכונת הכביסה
לבדוק את מכונת הכביסה
(צילום: אסף מגל)
בחיים לא אשאיר את הדלת של מכונת הכביסה פתוחה
לחתולים יש נטייה להתחבא במקומות חשוכים, ומכונת כביסה יכולה לשמש כמחבוא המושלם לחתול שלכם, ולכן יש סיכוי שהוא עלול לעבור כביסה. ד"ר מינדרגיו מספרת שהיו כמה חתולים שהגיעו לבית החולים במצב קשה לאחר שהיו במכונות כביסה שהופעלו. לכן, לטובת החתול שלכם הקפידו להשאיר את מכונת הכביסה בבית שלכם סגורה, ובכל מקרה לבדוק לפני השימוש שהחתול שלכם לא נכנס אליה במקרה כשלא שמתם לב.