הסוף להמתה האכזרית של העכברים? המשרד להגנת הסביבה יוצא היום (ד') בפעילות הסברה לציבור שמטרתה צמצום הצריכה והשימוש במלכודות דבק והחלפתן במלכודות קופסה רב-פעמיות, שאינן גורמות לסבל לבעל החיים. במשרד אמרו כי מלכודת הקופסה המוצעת היא חלופה יעילה, חסכונית ומעשית, היא נגישה לציבור ומאפשרת שחרור של המכרסם הלכוד מבלי להזיק לו. יש לציין כי לפני עשר שנים הגיש ח"כ לשעבר איתן כבל הצעה דומה.


במשרד להגנת הסביבה הסבירו כי מלכודות דבק ללכידת עכברים וחולדות, שנמכרות היום לכל דורש, מהוות שיטת לכידה שעלולה לגרום למוות בייסורים של בעלי החיים הנלכדים בה, לאחר פציעה, תשישות, רעב וצמא.
לעיתים קרובות, אומרים במשרד להגנת הסביבה, עלולות להיתפס במלכודות הדבק חיות שונות כגון ציפורים, נחשים, צבים, קיפודים ואפילו חתולים. בעל חיים הנלכד במלכודת ללא השגחה וטיפול, צפוי להילכד בה ימים רבים, עד למותו בייסורים. בין החיות הנלכדות אפשר למצוא גם חיות מוגנות על פי החוק להגנת חיית הבר.
המשרד להגנת הסביבה מדגיש, כי אין להחליף מלכודות דבק בתכשירי הדברה נגד מכרסמים. שימוש בחומרי הדברה מותר לבעל רישיון מדביר בתוקף ואך ורק על פי הוראות התוויות. יש להרחיק תכשירי הדברה מהישג ידם של ילדים ובעלי חיים.
1 צפייה בגלריה
עכבר שנלכד במלכודת דבק - ומת
עכבר שנלכד במלכודת דבק - ומת
עכבר שנלכד במלכודת דבק - ומת
(צילום: shutterstock)
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה: "הגיעה השעה לעבור לשימוש במלכודת קופסה - מלכודת רב-פעמית שהיא הומאנית יותר ממלכודת הדבק. מלכודת הקופסה מאפשרת להרחיק מכרסמים ביעילות, מבלי לגרום להם לפציעה או למוות בייסורים. הסבל כתוצאה ממלכודות הדבק עלול להיגרם גם לבעלי חיים שהגיעו למלכודת באופן אקראי, ולא רק למכרסמים. פתרון הקופסה הוא יעיל, חסכוני ומעשי".
במשרד להגנת הסביבה אמרו כי פעילות ההסברה, המבוצעת בדיגיטל באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), מיועדת לציבור הרחב, וכוללת גם פנייה ממוקדת לחברה הערבית ולחברה החרדית.