סוכנות החלל הרוסית דחתה אחר הצהריים (שבת) דיווחים בתקשורת המערבית על כך שהקוסמונאוטים הרוסים שהגיעו הלילה לתחנת החלל הבינלאומית בחרו ללבוש חליפות צהובות עם טלאים כחולים, לאות תמיכה באוקראינה. "לפעמים צהוב הוא רק צהוב", נכתב בערוץ הטלגרם של סוכנות החלל הרוסית. גם מפקד המשימה הכחיש כל קשר למלחמה וסיפק הסבר די מפתיע. הקוסמונאוט הוותיק אולג ארטמייב אמר: "כל צוות בוחר צבע שנראה אחרת. זה היה תורנו לבחור צבע. האמת היא שצברנו הרבה בד צהוב, אז היינו צריכים לנצל אותו. לכן היינו צריכים ללבוש חליפות טיסה צהובות".

הקוסמונאוטים של סוכנות החלל הרוסית - אולג ארטמייב, דניס מטבייב וסרגיי קורסקוב - שוגרו בחללית סויוז מבסיס החלל בייקונור שבקזחסטן ביום שישי, ולאחר מסע של כמה שעות בחלל הם עגנו בצורה חלקה בתחנת החלל הבינלאומית. כשנפתחה דלת החללית, שהתחברה לתחנת החלל, הופתעו רבים כי המדים של השלושה הם במצב צהוב עם טלאים כחולים - ממש כמו דגל אוקראינה.
בסוכנות החלל הרוסית, כאמור, הכחישו כל קשר לאוקראינה. "חליפות הטיסה של הצוות החדש הן בצבעי הסמל של "האוניברסיטה הטכנית על שם באומן במוסקבה", ששלושת הקוסמונאוטים הם בוגריה. "לראות את הדגל האוקראיני בכל מקום ובכל דבר - זה מטורף", אמרו בסוכנות החלל הרוסית.
ראש סוכנות החלל הרוסית, דמיטרי רוגוזין, שהתבטא לא מעט נגד ארצות הברית מאז שהוטלו סנקציות על ארצו, היה חריף יותר. הוא כתב בערוץ הטלגרם שלו שהקוסמונאוטים הרוסים לא אוהדים את הלאומנים האוקראינים.
2 צפייה בגלריה
הקוסמונאוטים הרוסים בצהוב עם שאר חברי צוות התחנה
הקוסמונאוטים הרוסים בצהוב עם שאר חברי צוות התחנה
הקוסמונאוטים הרוסים בצהוב עם שאר חברי צוות התחנה
(צילום: סוכנות החלל הרוסית)
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הביאה למתיחות בין ארצות הברית לרוסיה וגם לביטול שיגור משותף למאדים של רוסיה והאיחוד האירופי. ראש סוכנות החלל הרוסית, דמיטרי רוגוזין, אף אמר כי ארצות הברית תצטרך להשתמש ב"מקלות מטאטא" כדי לטוס לחלל, לאחר שמוסקבה הודיעה יותר מוקדם החודש כי תפסיק לספק מנועי רקטות לחברות אמריקניות. עם זאת, רבים מודאגים מכך שההתבטאויות של רוגוזין, המקורב מאוד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מסכנות עשרות שנים של שותפות אמיצה מחוץ לכדור הארץ, בעיקר בתחנת החלל הבינלאומית.
"זה רק דמיטרי רוגוזין. הוא מתפרץ מדי פעם. אבל בסופו של יום, הוא עובד איתנו", הרגיע ראש סוכנות החלל האמריקנית, ביל נלסון, בריאיון לסוכנות הידיעות AP. "שאר האנשים שעובדים בתוכנית החלל מרוסיה - הם מקצוענים. למרות הכול, למעלה בחלל, נוכל לקיים שיתוף פעולה עם החברים הרוסים שלנו, הקולגות שלנו". אגב, רוסיה אישרה כי בסוף החודש היא תחזיר לכדור הארץ בחללית סויוז את האסטרונאוט האמריקני מארק ונדה היי, השוהה בתחנת החלל הבינלאומית קרוב לשנה.
2 צפייה בגלריה
שלושת הקוסמונאוטים בצהוב
שלושת הקוסמונאוטים בצהוב
שלושת הקוסמונאוטים בצהוב
(צילום: נאס"א/רויטרס)
גורמים רשמיים בסוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, אמרו שאנשי הצוות של ארה"ב ורוסיה מודעים לאירועים על פני כדור הארץ, אך עבודתם לא הושפעה ממתחים גיאופוליטיים.