הבצורת הקשה ביותר באיטליה ב-70 השנים האחרונות הביאה לחשיפת שרידי גשר עתיק, שעבר מעל נהר טיבר ברומא. הגשר שימש בעבר את הקיסרים הרומים, אך נהרס במאה ה-3 לספירה.
2 צפייה בגלריה
ירידת המפלס הביאה לחשיפת שני עמודים שעליהם עמד בעבר הגשר
ירידת המפלס הביאה לחשיפת שני עמודים שעליהם עמד בעבר הגשר
ירידת המפלס הביאה לחשיפת שני יסודות העמודים שעליהם עמד בעבר הגשר. ברקע גשר חדש יותר
(צילום: AP)
לא רחוק מהוותיקן, נחשפו שתי ערימות סלעים, שהיו היסודות שעליהם נבנה הגשר של נירון. מדובר בערימת סלעים שמכוסים כיום באזוב.
ההיסטוריון אנטוני מג'אנלהטי אמר כי הגשר נבנה במאה הראשונה לספירה על מנת שהקיסר נירון יוכל להגיע לגנים שלו, ליד גבעת ג'אניקולו (הר הוותיקן), שהיום נמצאת בה כיכר פטרוס הקדוש. הגשר התפרק במאה השלישית לספירה והתנועה הופנתה לגשר סמוך, שדרכו הגיעו עולי רגל לוותיקן.
2 צפייה בגלריה
אחד משרידי העמודים שנחשף בגלל הבצורת
אחד משרידי העמודים שנחשף בגלל הבצורת
אחד משרידי יסודות העמודים שנחשף בגלל הבצורת
(צילום: AP)
במקור, כך מאמינים הארכיאולוגים, היו לגשר נירון ארבעה עמודי יסודות שהחזיקו אותו, אך שניים מהם פורקו במאה ה-19 על מנת לאפשר תנועה טובה יותר של המים בנהר.
"מכיוון שמפלס המים של הנהר כה נמוך עכשיו בגלל הבצורת הנרחבת ברחבי איטליה, אנחנו יכולים לראות הרבה יותר משרידי היסודות של הגשר, משאנו יכולים לראות בדרך כלל", אמר ההיסטוריון.
בשנים רגילות ניתן היה לראות לעיתים קרובות את קצהו של אחד משרידי היסודות בחלק מהעונה היבשה ביותר, אך השנה שני שרידי היסודות נראים היטב לעין.

ממשלת איטליה הכריזה על מצב חירום בכמה אזורים במדינה בגלל הבצורת הממושכת וגל החום הנלווה. הבצורת חשפה גם טנק ממלחמת העולם השנייה בנהר הפו, הנהר הגדול ביותר במדינה, שהצטמק באופן ניכר בשל הבצורת הקשה.
בנהר הפו נחשף גם נפל ממלחמת העולם השנייה. הפצצה הגדולה, שמשקלה כ-450 ק"ג, נמצאה בסוף החודש שעבר על ידי דייג בנהר המתייבש סמוך לכפר בורגו וירג'יליו שבמחוז לומברדיה בצפון המדינה, לא הרחק מהעיר מנטובה. החודש נטרלו את הפצצה מומחים של הצבא האיטלקי, וביצעו בה פיצוץ מבוקר.