בובי, הכלב המבוגר בעולם, מת בגיל 31 בפורטוגל. כך נמסר אמש (יום ב') מספר השיאים של גינס.
2 צפייה בגלריה
בובי. כבר חגג 30
בובי. כבר חגג 30
בובי עם התואר שקיבל בפברואר השנה
(צילום: ספר השיאים של גינס)
בובי היה מסטיף אלנג'טואי, גזע של כלבים גדולים וחזקים, שמצטיינים ככלבי שמירה, ותוחלת החיים שלהם עומדת על ממוצע של 12 שנים. הוא מת בגיל 31 ו-165 ימים, ובכך שבר את שיאו של כלב אוסטרלי - שמת בגיל 29 ו-5 חודשים בשנת 1939.
"למרות שהאריך ימים יותר מכל כלב בהיסטוריה, 11,478 הימים שבהם חי על פני כדור הארץ לעולם לא יספיקו לאלה שאהבו אותו", אמרה קארן בקר, וטרינרית שטיפלה בבובי כמה פעמים ושהייתה הראשונה שהודיעה על מותו ברשתות החברתיות. "אלוהים אדירים, בובי", היא כתבה.
בובי חי בכפר פורטוגלי עם משפחת קוסטה. בעליו, ליונל קוסטה, העיד שחלק מהגורמים שתרמו לאריכות חייו של בובי הם הסביבה השלווה, שבה הוא חי, והתזונה שלו. וגם - שהוא מעולם לא היה מחובר לרצועה. כלומר, הסוד לחיים ארוכים לכלבים הוא שקט, חופש ואוכל טוב.
2 צפייה בגלריה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
(צילום: AP Photo/ Jorge Jeronimo)
בזמן שבובי נולד, למשפחת קוסטה היו בעלי חיים רבים ומעט כסף. לכן, אביו, צייד במקצועו, קבר בדרך כלל גורים שזה עתה נולדו במקום לשמור אותם. אבל בובי התחבא בין ערימת עצי הסקה.
ליונל קוסטה ואחיו מצאו אותו כמה ימים לאחר מכן ושמרו עליו, עד שהגור פקח את עיניו. "ידענו שכשהוא פקח את עיניו, ההורים שלי לא יוכלו לקבור אותו", אמר קוסטה לסוכנות הידיעות רויטרס מוקדם יותר השנה.
לפני מותו, בובי עדיין אהב לטייל, אבל הפך פחות הרפתקני. פרוותו התדלדלה, ראייתו נפגעה והוא היה צריך לנוח יותר ממה שהיה רגיל. אגב, אמו של בובי גם היא חיה עד גיל מאוחר - 18, ואחיו עד גיל 22.