מתקפת החות'ים גרמה לנזק סביבתי עצום: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע הלילה (שבת) כי התקיפה של המורדים מתימן נגד הספינה הבריטית Rubymar במפרץ עדן ביום שני גרמה לזיהום באורך של 29 ק"מ בים האדום, ככל הנראה מדליפת דלק או חומרים נוספים שהיו על הספינה.
2 צפייה בגלריה
הספינה Rubymar והזיהום שנגרם
הספינה Rubymar והזיהום שנגרם
הספינה Rubymar והזיהום שנגרם
(צילום: AFP PHOTO /US CENTCOM)
עוד נמסר כי הספינה, שהייתה בסכנת טביעה וצוותה נאלץ לנטוש אותה, לאחר ששני טילים בליסטים ששיגרו החות'ים - הנתמכים בידי איראן - פגעו בה, עדיין מתמלאת במים כתוצאה מהפגיעה. כמו כן, הצבא האמריקני מסר כי הספינה - המניפה את דגל בליז - הובילה 41 אלף טונות של דשן כשהותקפה. בצבא האמריקני הזהירו גם מדליפת הדשן, דבר שעלול להגביר את האסון הסביבתי באזור.
קצין בכיר בצבא האמריקני אמר ל-CNN כי האיום של התקפות נוספות של החות'ים בים האדום, בשילוב מצב המים, מקשה מאוד על הניסיונות להגיע לספינה ולטפל בזיהום. "החות'ים ממשיכים להתעלם מההשפעה האזורית של ההתקפות חסרות ההבחנה שלהם, מאיימות על תעשיית הדיג, קהילות החוף ויבוא אספקת המזון", נמסר בהודעת הצבא האמריקני.
עוד דווח ב-CNN כי מוקדם יותר השבוע הודיע פיקוד המרכז של צבא ארה"ב כי הספינה הבריטית שיגרה קריאות מצוקה לאחר שהותקפה. למקום הגיעו ספינות קרב של הקואליציה וספינות סוחר נוספות, שפינו את צוות הספינה לנמל בג'יבוטי. זו הפעם הראשונה שבה נאלץ צוות של ספינה לפנות אותה, בעקבות פגיעה של טילים ששיגרו החות'ים. יתר הספינות שנפגעו מטילים הצליחו להמשיך בדרכן. כעת בעלי הספינה עושים מאמצים על מנת לגרור אותה לנמל בג'יבוטי.
2 צפייה בגלריה
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
לוחם חות'י הולך על חוף באזור חודיידה ב תימן כשברקע נראית הספינה  גלקסי לידר שנחטפה על ידי ה חות'ים בחודש נובמבר
ספינה שנחטפה על ידי החות'ים בנובמבר
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
בהקלטה שפורסמה מוקדם יותר השבוע, מרשת קשר גלויה, ניתן לשמוע דיווח של ספינה שהייתה באזור ומספרת על תקיפת הספינה הבריטית. לפי המידע שהגיע, על הספינה שננטשה היו 24 אנשי צוות. אותה ספינה שמסרה את הדיווח היא חלק מכוח CMF - כוח משימה שבו חברות 34 מדינות ומטרתו היא לקדם ביטחון באזור המפרץ הפרסי והים האדום, ולהגן מפני התקפות של טרוריסטים ופיראטים. הדיווח היה לכלי צבאי של נאט"ו.
מוקדם יותר השבוע התייחסה סגנית דובר הפנטגון, סברינה סינג, לזיהום שנגרם בים האדום. היא אמרה כי "נוצר מפגע סביבתי מהדליפה. החות'ים יצרו מפגע סביבתי ממש בחצר האחורית שלהם".
למעשה, בהתקפה על הספינה הבריטית נגרם הנזק המשמעותי ביותר, מאז החלו החות'ים לתקוף כלי שיט בנובמבר - מערכה שלדבריהם נעשית כסולידרית עם הפלסטינים בעזה. התקפות החות'ים גרמו לכמה חברות ספנות להקיף את יבשת אפריקה כדי להימנע מהסכנה בים האדום. ועידת האו"ם לסחר ופיתוח הזהירה בסוף החודש שעבר כי נפח התנועה המסחרית העוברת בתעלת סואץ ירד ביותר מ-40% בחודשיים הקודמים, בשל המתקפות של החות'ים.