סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) דיווחה הבוקר (שני) על תקרית בים האדום, מדרום לעיר הנמל מוחא שבתימן. בהמשך התברר כי לא מדובר בעוד דיווח שגרתי על ניסיון תקיפה של החות'ים - דבר שקורה לא מעט בשבועות האחרונים - אלא באירוע משמעותי הרבה יותר, וכי בפעם הראשונה צוות נאלץ לנטוש את ספינתו בגלל החות'ים.
בדיווחים הראשוניים נמסר כי לא היו נפגעים באירוע, וגורמים צבאיים שהיו באזור סיפקו לצוות סיוע. בדיווח של רשת אל-ג'זירה, שמבוסס על מקור בתחום הספנות בתימן, נאמר כי כוחות "אנסאר אללה" (החות'ים בתימן) תקפו ספינה בריטית סמוך לבאב אל-מנדב. המקור הוסיף כי הספינה נפגעה בצורה משמעותית, מה שהביא לעצירתה, וכי הצוות הזעיק עזרה.

2 צפייה בגלריה
דובר הח'ותים  יחיא סריע
דובר הח'ותים  יחיא סריע
דובר הח'ותים, יחיא סריע
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFPB)
אחרי הדיווחים הראשוניים פרסם דובר הצבא החות'י, יחיא סריע, לקיחת אחריות רשמית על האירוע. לדבריו, הכוחות החות'יים תקפו את הספינה הבריטית RUBYMAR במפרץ עדן באמצעות מספר טילים ימיים מתאימים. לדבריו הספינה נפגעה קשות, הצוות שלה יצא ממנה בשלום והיא נמצאת בסכנת טביעה. ברשת סקיי ניוז בערבית דווח כי הספינה טבעה.
בהקלטה שפורסמה, מרשת קשר גלויה, ניתן לשמוע דיווח של ספינה שהייתה באזור ומספרת על תקיפת הספינה הבריטית. לפי המידע שהגיע, על הספינה שננטשה היו 24 אנשי צוות. היא נשאה את דגל בליז. אותה ספינה היא חלק מכוח CMF - כוח משימה שבו חברות 34 מדינות ומטרתו היא לקדם ביטחון באזור המפרץ הפרסי והים האדום, ולהגן מפני התקפות של טרוריסטים ופיראטים. הדיווח היה לכלי צבאי של נאט"ו.
2 צפייה בגלריה
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
ספינת סחורה עולה באש במפרץ עדן
(צילום: Indian Navy Spokesperson)
מקורות מסרו לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, פרטים נוספים על האירוע: לדבריהם, הספינה נשאה אמוניה ואחרי שהותקפה נעשו ניסיונות להציל אותה, אך היא עלתה באש והחלה לטבוע. המקורות מסרו כי הספינה "הותקפה בנשק מדויק וחדש שלא נחשף עד כה".

החות'ים הודיעו על תקיפת שתי ספינות אמריקניות

החות'ים, שנתמכים על-ידי איראן, מתהדרים כבר שבועות רבים ביכולותיהם לפגוע בספינות "ישראליות" או בכאלה השטות לעבר ישראל, במסגרת תמיכתם בפלסטינים ברצועת עזה.
בכל הצהרה רשמית הם מזכירים כי התקיפות שלהם יימשכו עד "שתיעצר התוקפנות הישראלית על רצועת עזה, ותרופות ומזון ייכנסו לרצועה". עם כניסת הקואליציה הבינלאומית ללחימה מול תימן, החלו גם מטרות אמריקניות ובריטיות בים האדום להיות מטרות לגיטימיות עבור החות'ים.
הערב הודיע יחיא סריע כי חיל הים החות'י תקף שתי ספינות אמריקניות במפרץ עדן, Sea Champion ו-Navis Fortuna. לדבריו החות'ים שיגרו טילים לעבר הספינות ופגעו בהן. בנוסף הודיעו החות'ים בשעות הבוקר על הפלת כטב"ם אמריקני.