הפנטגון לא מצא ראיות כלשהן המצביעות על כך שחייזרים ביקרו בכדור הארץ או התרסקו כאן. עם זאת, המאמץ המחודש של הפנטגון לחקור עצמים חריגים ובלתי מזוהים - בין אם הם בחלל, בשמיים או אפילו מתחת למים - הוביל למאות דיווחים חדשים שנחקרים כעת. כך אמרו בסוף השבוע בכירים אמריקנים.

"לא ראיתי שום דבר במסמכים האלה עד היום, שמצביע על כך שהיה ביקור חייזרים, התרסקות חייזרים או משהו כזה", אמר רונלד מולטרי, תת שר ההגנה האמריקני למודיעין וביטחון.
שון קירקפטריק, מנהל המשרד החדש שהוקם בפנטגון לפתרון חריגות בכל התחומים (AARO), לא שלל את האפשרות של חיים מחוץ לכדור הארץ ואמר שהוא נוקט בגישה מדעית למחקר הנוכחי. "הייתי רק אומר שהניתוח שלנו הוא מאוד יסודי וקפדני. אנחנו נעבור על הכל", אמר קירקפטריק, שנשא דברים במסיבת העיתונאים הראשונה מאז הוקמה AARO ביולי. "כפיזיקאי, אני צריך לדבוק בשיטה המדעית, ואני אעקוב אחר הנתונים האלה".
המשימה של AARO מתמקדת בפעילות בלתי מוסברת סביב מתקנים צבאיים, מרחב אווירי מוגבל ו"תחומי עניין אחרים" ומטרתה לסייע בזיהוי איומים אפשריים על בטיחות הפעולות הצבאיות של ארה"ב ועל הביטחון הלאומי של המדינה.
1 צפייה בגלריה
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
עב"מים עב"ם מסמכי CIA מסצ'וסטס 1952
(מתוך אתר "בלק וולט")
בשנה שעברה פרסמה ארה"ב את "דוח העב"מים". בדוח נמנו יותר מ-140 מקרים של מה שהממשל האמריקני כינה רשמית "תופעות אוויריות לא מזוהות", מקרים שדווחו על ידי טייסי הצבא האמריקני מאז 2004. 18 מה"תופעות האוויריות הבלתי מוסברות" סווגו כחריגות שדורשות חקירה נוספת, על מנת לקבוע אם מדובר בטכנולוגיה "פורצת דרך". ריגול באמצעות טכנולוגיה לא ידועה לארצות הברית, מטריד את חברי הקונגרס בוושינגטון זה שנים רבות.
בדוח שפורסם אשתקד לא נעשה כלל שימוש במילה עב"מים, UFO באנגלית - והמיקוד שלו היה השלכות אפשריות של אותן "תופעות אוויריות לא מזוהות" על הביטחון הלאומי האמריקני ועל בטיחות התעופה. בדוח כן הוזכרו סרטונים שפורסמו בעבר ובהן תזוזות לא מוסברות של עצמים, ומהירות ותמרונים שלא תואמים את הטכנולוגיה הידועה.
קירקפטריק אמר בסוף השבועשעוד כמה מאות מקרים תועדו מאז פרסום הדוח. לדבריו, הנתון המדויק ייחשף בקרוב, אך בכיר בחיל הים אמר כבר במאי כי המספר הכולל של המקרים המדווחים כבר הגיע ל-400. "זה הולך להיות פרויקט מחקר לא קטן", אמר קירקפטריק, והודה שהקונגרס ביקש להבטיח ש-AARO יחקור את כל הרשומות - אפילו כאלה שמסווגות כל כך עד שמעט אנשים יודעים עליהן.