דוד סוכוי (69) מחיפה ירד אמש (יום א') לטיול שיגרתי בשכונת רוממה החדשה עם כלבו. אבל הטיול הסתיים בפציעה חמורה, לאחר שחזיר בר פגע בו. סוכוי הועבר על ידי צוות מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוא צפוי לעבור ניתוח ברגלו ומצבו מוגדר בינוני.

סוכוי שיחזר את המפגש הלא נעים עם חזיר הבר. "אתמול בסביבות השעה 21:00 יצאתי לטייל ליד הבית, אחרי שהלכתי כ-150 מטר חזיר ענק התחיל לרוץ", הוא סיפר. "אני הייתי במרחק של 30 מטר ממנו. הוא רץ באמוק לכיוון שלי ופגע בי ברגל".
מעוצמת הפגיעה סוכוי נפל על המדרכה. "נפלתי ושמתי את היד להגנה כדי לא להיפגע בפנים", הוא סיפר ממיטתו בבית החולים רמב"ם. "נשכבתי על הרצפה והייתי בהכרה מלא. ביקשתי שיזמינו אמבולנס ופינו אותי לבית החולים רמב"ם. איתרו אצלי שבר ביד ושבר גדול ברגל, שמחייב ניתוח. עליתי למחלקה. במחלקה אני מקבל יחס נהדר. מאוד שמח שאני יושב, הפציעה היא מאוד קשה והשיקום יהיה מאוד ארוך".
1 צפייה בגלריה
חזירי בר בחיפה
חזירי בר בחיפה
חזירי בר בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
אין זו הפעם הראשונה שתושבים בחיפה נפגעים או נחבלים במפגש עם חזירי בר. שרית גולן שטיינברג, חברת מועצת העיר חיפה, אמרה: "התקיפה אתמול בערב, כמו תקיפות קודמות של חזירי בר, היא באשמת ראש העיר ובאשמתה בלבד. הכתובת הייתה על הקיר, אבל היא בעקשנותה בחרה לבצע ניסוי על גבם של תושבי חיפה, שלא רק איכות חייהם ותחושת הביטחון האישית נפגעו בשנתיים האחרונות לאור הריבוי העצום במספר חזירי הבר, אלא תושבים מצויים בסכנה של ממש אל מול הכחשת הבעיה על ידי ראש העיר. בעונת הרבייה שהחלה עתה, הסיכון מחזירי הבר רק יילך ויגדל. אין מנוס מביצוע דילול של חזירי הבר המוחתמים וכדאי להפנים זאת כפי שהפנימו כל ראשי הערים הסובלים מחזירי בר".
מעיריית חיפה נמסר: "עיריית חיפה בוחנת בחומרה את פרטי האירוע וממקדת מאמצים לאיתור החזיר ולכידתו. בשבועות אלה החלה העירייה ליישם את שלב העתקת חזירי בר מהעיר, יחד עם רשות הטבע והגנים, וכבר משלימה את הצעד הראשון - גידור גבולות העיר בשולי שמורת הכרמל".
מאוחר יותר פרסמה העירייה תגובה נוספת: "אנו מבקשים לאחל החלמה מהירה לתושב העיר – דודו סוכוי. עיריית חיפה פועלת בשיתוף פעולה עם רט"ג להרחקת חזירי הבר מהעיר חיפה. אנו פועלים בהתאם לתכנית עבודה שמטרתה לצמצם את כניסת חזירי הבר לעיר. תוכנית זו מוסכמת על גורמי המקצוע וקיימת תמימות דעים כי מדובר בתהליך שיביא בסופו של דבר לטיפול מהשורש. תוכנית העבודה מתמקדת בצמצום מקורות המשיכה של חיות הבר לעיר, ולכן משקיעה העירייה רבות בניקיון העיר, ואכיפתו במרחב הציבורי. יצוין כי כבר לפני מספר שבועות החלה העירייה ליישם שלב משמעותי נוסף להרחקת חזירי הבר – גידור שכונות העיר הגובלות בגן לאומי כרמל".