מומחים מזהירים כי על תושבי מזרח ארצות הברית להתכונן לגל של סופות טרופיות השנה. עונת ההוריקנים האטלנטית הקרובה צפויה להיות קשר יותר מהממוצע, זו השנה השביעית ברציפות, כך על פי התחזית האחרונה של מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי. מומחים אמרו בעבר כי הדבר נגרם כתוצאה ממשבר האקלים.


לפי המומחים, קייים סיכוי של 70% שעונת ההוריקנים באוקיינוס האטלנטי, שמתחילה ב-1 ביוני ומסתיימת ב-30 בנובמבר, יהיו בין 14 ל-21 סופות, המלוות ברוחות של 63 קמ"ש ומעלה, 10-6 סופות הוריקן עם רוחות של 119 קמ"ש או יותר ובין 6-3 עד הוריקנים עוצמתיים, עם רוחות עזות של 179 קמ"ש ומעלה, כך על פי נתוני מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי.
הסערה הראשונה של השנה (הסדר הוא על פי האלפבית האנגלי), תיקרא אלכס וארבע הבאות ייקראו בוני, קולין, דניאלה וארל, לפי מרכז ההוריקנים הלאומי, כשלאחר מכן עוברים לאותיות מהאלפבית היווני. המשמעות של התחזית החדשה והעגומה היא שכל האותיות שבין A ל-W ינוצלו, זו השנה השלישית ברציפות, לאחר שאשתקד היו 21 כאלה ולפני שנתיים, 30 סופות.
3 צפייה בגלריה
גלי ענק בשל סופת הוריקן
גלי ענק בשל סופת הוריקן
גלי ענק בשל סופת הוריקן
(צילום: AP)
אירוע "לה ניניה" (La Niña) הנוכחי, שגרם להתחממות המים באזורי האוקיינוס האטלנטי והים הקאריבי, אחראי בחלקו לתחזית עונת הסופות הגבוהה מהממוצע. פירוש שם האירוע הוא "ילדה קטנה" בספרדית, כשמדובר בדפוס אקלים באוקיינוס השקט שבו המים במזרח האוקיינוס השקט הטרופי קרים מהממוצע ורוחות נושבות חזק מהרגיל. זה יכול להשפיע על מזג האוויר ברחבי העולם ויכול גם להוביל לעונות הוריקן חמורות יותר, לדברי מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי.
תחזיות מוקדמות יותר של חוקרים מאוניברסיטת אריזונה העלו כי ישנה גם אפשרות שעונת ההוריקן תהיה רק מעט מעל הממוצע, אם אירוע "לה ניניה" לא יהיה חמור כל כך - טמפרטורות פני הים הן אחד הגורמים העיקריים לתדירות והחוזק של ההוריקנים. ככל שהמים חמים יותר, כך הסופה תהיה עוצמתית והרסנית יותר.
3 צפייה בגלריה
סופת הוריקן בצילום לוויני
סופת הוריקן בצילום לוויני
סופת הוריקן בצילום לוויני
(צילום: AP)
למרבה המזל, מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי הודיע שעונת ההוריקנים במרכז האוקיינוס השקט, שמתחילה גם היא ב-1 ביוני, צפויה להיות פחות פעילה מהממוצע. רק 4-2 ציקלונים טרופיים צפויים במרכז האוקיינוס השקט, בהשוואה לממוצע של 5-4 ציקלונים רבי נזק שכאלה. הסיבה לכך היא ש"לה ניניה" גורמת לדפוסי רוח שיסייעו במניעת הגידול בסערות באזור זה.
יחד עם זאת, גם ללא "לה ניניה", עונות ההוריקנים הפכו ליותר ויותר פעילות ככל שטמפרטורות פני הים העולמיות עלו כתוצאה משינויי אקלים. "עלינו להתמקד מחדש במציאות החדשה הזו של התמודדות עם השינוי הזה בסביבה שלנו וכיצד הוא משפיע עלינו בכל יום", אמר אריק אדמס, ראש העיר ניו יורק – עיר שהייתה אחד האזורים המושפעים ביותר מהוריקן איידה, הסופה הגדולה ביותר ב-2021, שהגיעה למהירות רוח מקסימלית של 240 קמ"ש, ופגעה בתשע מדינות.
3 צפייה בגלריה
גלים גבוהים בעת סופת הוריקן
גלים גבוהים בעת סופת הוריקן
גלים גבוהים בעת סופת הוריקן
(צילום: AP)
סופות בודדות הפכו גם חזקות יותר עקב שינויי אקלים. בפברואר 2021, מחקר שפורסם בכתב העת Environmental Research Letters חשף כי מהירויות הרוח של הוריקן שהתרחש בברמודה (טריטוריה אוטונומית של הכתר הבריטי, הממוקמת על קבוצת איים באוקיינוס האטלנטי), הכפילו את עוצמתן יותר מ-66 השנים האחרונות עקב עליית טמפרטורות האוקיינוסים באזור. למעשה, הרי שעונת ההוריקנים של האוקיינוס האטלנטי אשתקד הייתה פעילה אפילו יותר מהצפוי. רק הזמן יגיד אם התחזיות הקודרות של מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי לשנה זו נכונות, אבל כבר עתה יש מומחים שאומרים כי על תושבי האזורים שמסומנים כפגיעים ביותר, להתחיל להיערך ולהתכונן בהתאם לסערות מעכשיו. "חשוב לזכור שדרושה רק סערה אחת כדי לפגוע בבית, בשכונה ובקהילה שלך", אמר ריצ'רד ספינרד, מנהל מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי.