חדשות טובות ממאדים: סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הצליחה לחדש את הקשר עם המסוק-רחפן, שהגיע לכוכב הלכת האדום לפני יותר משנתיים. כך הודיעה נאס"א.

המסוק-רחפן Ingenuity הגיע למאדים יחד עם רכב החלל התמדה בחודש פברואר 2021. בהתחלה תכננו בנאס"א שכלי הטיס הראשון שממריא מכוכב לכת אחר יפעל למשך 30 ימים ויבצע חמש טיסות מבחן, אך הטכנולוגיה שלו הוכיחה את עצמה ולמרות שעברו יותר משנתיים הוא ממשיך לפעול.
כלי הטיס המריא לעשרות משימות קצרות, והוא למעשה מסייע לרכב החלל התמדה בחיפוש אחר סימנים של חיים מיקרוביאליים מלפני מיליארדי שנים, כאשר מאדים היה הרבה יותר לח וחם מהמצב היום.
2 צפייה בגלריה
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
(צילום: נאס"א)
הטיסה ה-52 של כלי הטיס יצאה לדרך ב-26 באפריל, אך בקרי המשימה במעבדת ההנעה הסילון של נאס"א (JPL) בקליפורניה איבדו קשר כשהמסוק-רחפן חזר לפני השטח, לאחר משימה קצרה שנמשכה כשתי דקות, ובה המסוק-רחפן טס למרחק של 363 מטרים.
למעשה, אובדן התקשורת היה צפוי, מכיוון שגבעה חצצה בין המסוק-רחפן ורכב החלל התמדה, המשמש כממסר בין כלי הטיס לכדור הארץ. "זה היה הזמן הארוך ביותר שעבר מבלי לשמוע מ-Ingenuity עד כה במשימה", אמר ג'ושוע אנדרסון, ראש צוות Ingenuity ב-JPL, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "המסוק-רחפן תוכנן לדאוג לעצמו כאשר פערים כאלה בתקשורת מתרחשים, אבל לכולנו עדיין הייתה תחושת הקלה שסוף סוף חודש הקשר".
2 צפייה בגלריה
Ingenuity על אדמת מאדים
Ingenuity על אדמת מאדים
Ingenuity על אדמת מאדים
(צילום: נאס"א)
בינתיים בנאס"א לא מאבדים זמן ומקווים שבקרוב ייצא המסוק-רחפן למשימה ה-53 שלו בכוכב הלכת השכן.