מזג האוויר מושלם ותכף גם מצב הרוח שלכם יישר קו: קמתם בבוקר ואתם בעניין של לצאת לפגוש קצת טבע אבל בלי להגזים? ביקור באחד היקבים בארץ יכול להיות הרעיון הכי טוב שלכם - מהיקב במצפה רמון שמגדל גפנים בנגב ויגיש לכם צלחת גבינות ליד היין, ועד היקב ברמת הגולן שלא תרצו לחזור ממנו הביתה - אספנו לכם את 30 היקבים הכי שווים לביקור.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

יקבים מומלצים בצפון

יקב בזלת

יקב ותיק השוכן בגובה של 750 מטר ומשקיף על הכנרת. המייסד והיינן יואב לוי הקים את היקב ב-1998 אחרי שנים של ייצור יין ביתי, והיום היקב מייצר 80,000 בקבוקים בשנה מכרמים המשתרעים על 100 דונם של אדמת הבזלת של הגולן.
10 צפייה בגלריה
יקב בזלת הגולן
יקב בזלת הגולן
(צילום: נעם אשכול)
היקב מייצר יינות זניים מזנים אצילים וגם בלנדים, המתיישנים בחביות ללא סינון. היקב יפהפה, בכניסה יש מדשאה ענקית ושולחנות וכיסאות פזורים תחת שמשיות, ואזור של שולחנות וכיסאות המקורה כולו על ידי גפנים והוא יפה ומרשים. המטבח מעוצב כחבית ענקית ויש גם חלל פנימי נעים ונוח המשמש מבקרים ואירועים. אפשר להגיע ללא תיאום, אם כי מומלץ מאוד לתאם וליהנות מטעימת יין ותפריט יומי של דגים, סלטים ופלטות גבינות.
ראשון-חמישי 10:00-17:00, שישי-שבת 10:00-18:00
מושב קדמת צבי, רמת הגולן, 04-6965010

יקב כישור

יקב בוטיק ייחודי הכולל כרם, מרכז מבקרים חדש ועשייה ייחודית המשלבת אנשים בעלי צרכים מיוחדים. בקיץ 2007 ניטעו הגפנים הראשונות ועם השנים הורחבו שטחי הגידול והיום משתרע הכרם על פני 80 דונם. כרם כישור שוכן בכישורית, על רכס הרי הגליל המערבי העליון, בגובה 500 מטר מעל פני הים עם אקלים ייחודי המאופיין בהפרשי טמפרטורות גבוהים בין היום ללילה.
10 צפייה בגלריה
יקבי בוטיק ישראליים
יקבי בוטיק ישראליים
(צילום: יח"צ)
היקב והכרמים הם בבעלות כפר כישורית, כפר לאנשים בעלי צרכים מיוחדים המנהלים חיי קהילה, עובדים ביקב ושותפים מלאים לתהליך הפקת היין, בליווי והדרכה של צוות יועצים מומחים ועובדי הכפר. מרכז המבקרים מהווה מקור תעסוקתי נוסף לחברים והם לוקחים חלק באירוח הכולל טעימות יין, ובהזמנה מראש גם ארוחות בוקר וצהריים, גבינות ומאפים המיוצרים גם הם בכפר
ראשון-חמישי 11:00-15:00, שישי 11:00-14:30
קיבוץ כישור, 072-3957565

יקב ברניקי

יקב בוטיק השוכן במבנה משוחזר בן 100 שנה העשוי אבני בזלת סמוך לקבר הרמב"ם. במתחם המעוצב והחדש יחסית יש ארבע וילות לאירוח וגינה קסומה ויפהפה. היקב מייצר כ-10,000 בקבוקים בשנה מענבים המגיעים מאזור הגליל והגולן, יין אדום, לבן, רוזה ופורט, מבוקבקים בחדר ייצור חדשני ומיושנים במרתף היקב בחביות.
יינן היקב גדעון (גידי) בט, אדריכל עם תשוקה ליין, הקים את היקב במבנה העתיק השייך למשפחתה של אשתו, אסתי, וממנו אפשר להשקיף על הר ברניקי, שעל שמו קרוי היקב. במקום מתקיימים סיורים וסדנאות, וטעימת יינות מודרכת עם גידי בליווי פלטת גבינות, לחם וזיתים.
חמישי-שישי 11:00-16:00
יוחנן בן זכאי טבריה, 052-9595129

יקב בת שלמה

היזם אלי וורטמן הגשים חלום ישן ונטע מחדש כרמים בעיירה ההיסטורית בת שלמה, עם הרבה תשוקה ורוח חלוצית לייצר יין ישראלי חדש. מדוברר על פרויקט בהשראת חזון היין של הברון אדמונד דה רוטשילד שהביא לישראל עשרות אלפי שתילי גפנים ועודד את המתיישבים ללמוד את אמנות הכנת היין הצרפתית.
וורטמן חבר לארי ארל'ה, יינן מעמק נאפה בקליפורניה, ובעזרת טכנולוגיה מתקדמת ומתודולוגיה שמיובאת מעמק נאפה הם מייצרים סוביניון בלאן, רוזה, שרדונה, וכמה בלנדים מעניינים של יין אדום, חלקם בסדרות גבוהות ועם תו מחיר גבוה יחסית. האירוח כולל סיור קצר במושבה הותיקה, סיפור המקום, ביקור בכרמים וחזרה למבנה ההיסטורי של היקב לטעימות יין, פלטת גבינות, לחם ופירות וירקות.
ראשון-שישי 10:00-17:30, בתיאום מראש
רחוב המייסדים בת שלמה, 054-8601889

יקב סקוריה

בגובה 740 מטר מעל פני הים, על תל פארס שהוא הר געש לשעבר שהשאיר אחריו אדמה וולקנית עשירה, נטועים הכרמים של יקב סקוריה. עופר תורג'מן הוא גם הכורם וגם היינן של היקב, יקב אסטייט מובהק, והוא משתמש במאפייני האקלים והקרקע הייחודיים ליצירת יין עשיר ואיכותי מזנים אדומים כמו קריניאן, קברנה סובניון, סירה, מרלו, פטיט ורדו ולבנים כמו מוסקט, רוסאן, גוורצטרמינר ושנין בלאן.
10 צפייה בגלריה
יקבי בוטיק ישראליים
יקבי בוטיק ישראליים
(צילום: יח"צ)
היקב מארח בכל ימות השבוע לטעימות יין, לסדנת ריחות ולסיור ביקב. שומעים על סיפורו של המקום, על הדרך המעניינת שעבר תורג'מן כמורה, גנן ומדריך טיולים שהפך לחקלאי ויינן, ועל האופי הייחודי של הטרואר באזור. כל זה כמובן לצד פלטת גבינות מקומיות ולחם מחמצת עם שמן זית מקומי וזיתים. מומלץ לתאם מראש.
ראשון-שבת 11:00-17:00
מושב כנף, 050-4265276

יקב תל

יקב הבוטיק החדש והצעיר של ליטל עובדיה במושב שעל הוא מהמקומות הצפוניים והגבוהים ביותר שיש בארץ. עובדיה, בוגרת יקב פלטר שהתמקדה בשנים האחרונות בלימודי תחום החקלאות והיין בארץ ובאוסטרליה, הקימה את היקב ב-2019 והיא מפיקה יינות זניים בלבד שייחודיים לטרואר ולמאפיינים הכי חשובים שלו פה - הגובה והקור בסדרות קטנות וממוספרות. על כל בקבוק כתוב בכתב יד הגובה מעל פני הים שבו גדלו הענבים בכרם - מאוד נשי ומאוד אישי.
היקב מקבל אורחים לטעימות יין בתיאום מראש בלבד ותוכלו לטעום יינות שעדיין לא יצאו למכירה, כמו למשל קברנה סוביניון משני סוגים וקברנה פרנק מבציר 2021, או ריזלינג מצוין שעובדיה מצליחה לעשות בגובה ובקור הנדרשים וגם שרדונה נהדר.
ראשון-שישי 10:00-17:00
מושב שעל, 054-2177760

יקב קיטרון

יקב משפחתי שנמצא בישוב הדתי הושעיה, באחוזה קטנה שבה עורכים גם חתונות ואירועים במה שקוראים לו "כפר יין" המשלב בין היקב לחוות סוסים ולמפעל לקוניאק. היקב עצמו מייצר יין בשיטת הגרביטציה - שיטה ייחודית שבה נותנים לענב ליפול מכוח הגרביטציה ומועכים אותו במכבש הידראולי עדין מבלי לפגוע בחרצנים.
ליקב מרתף חביות מרשים ויש כמה סוגים של חבילות סיור שתוכלו לבחור ולהתאים לעצמכם. הענבים מגיעים ליקב מכרמים ברמת הגולן והגליל העליון, בעיקר עבור יינות אדומים מתיישנים כמו קברנה סוביניון או שירז, או בלנדים מיוחדים שהיקב מוציא בשנות בציר טובות במיוחד, ויש גם לבנים כמו שרדונה או גוורצטרמינר.
ראשון-חמישי 08:00-16:00, שישי 08:00-14:00
מצפה הושעיה עמק יזרעאל, 04-8887577

יקב לה קולקטיב

יקב צעיר ומיוחד שהוא מיזם משותף של חבורת חובבי יין שנפגשה בקורס הכנת יין והקמת יקב של יפתח פרץ (יינן יקבי כרמל). היקב ממוקם בקיבוץ כפר מסריק בתוך מבנים עתיקים לשימור העשויים לבנים אדומות ושימשו במקור לגידול אפרוחים, המבנים נקראים "קימרונים" על שם הגג המקושת שלהם. זהו יקב "מתחיל" המייצר בין 3000 ל-4000 בקבוקים בודדים בשנה, שפועל בזכות אהבת יין ואהבת העשייה של חבריו, ללא מטרות רווח.
חברי לה קולקטיב מביאים את הענבים מכרמים נבחרים באזור הצפון ומייצרים סדרות קטנות של יינות שניתן להשיג רק כאן כמו קברנה סוביניון, שיראז, מלבק, ואוהבים כאן מאוד גם פטי סירה ומרסלאן. אפשר לשבת בנחת בחדר הטעימות היפהפה או על השולחנות שעל הדשא, בין עצי הזית באווירה פסטורלית קיבוצית, לשמוע מחברי לה קולקטיב על היקב ועל היין וכמובן לטעום את היצירות שלהם (50 שקלים לארבע טעימות), לאכול גבינות של מחלבת אלטו (120 שקלים לפלטה), שוקולדים עבודת יד, והשוס הגדול - גלידת יין מטריפה.
שישי 11:00-17:00
קיבוץ כפר מסריק, 052-3211499

יקב סומק

יקב משפחתי במרכז המושבה זכרון יעקב שהוקם על ידי בני הזוג הילה וברק דאהן. ברק מגיע ממשפחת כורמים ותיקה בזכרון יעקב והוא כורם מסור וקפדני, ולהילה תואר שני בייננות מאוסטרליה, לאחר שעשתה תואר ראשון בחקלאות באוניברסיטה העברית. בזכות שיתוף הפעולה ביניהם והאופן בו הם משלימים זה את זו, ביקב מפיקים יינות איכותיים ומעניינים, ביניהם גם אדומים זניים כמו קברנה פרנק וסירה וגם בלנדים מעניינים, וגם יינות לבנים זניים כמו רוזה גרנאש ושרדונה וגם בלנדים לבנים מעניינים.
ניתן להגיע ליקב לטעימות יין מודרכות בתיאום מראש במהלך כל ימות השבוע, כולל הסבר קצר על היקב, טעימת ארבעה יינות לצד כיבוד קל של גבינות (90 שקלים לאדם). בשישי ושבת ניתן להגיע ללא תיאום, להזמין בקבוק יין ולשבת בחצר עם פלטת גבינות.
ראשון, שלישי-שבת 10:00-16:00
הרצל 16 זיכרון יעקב, 04-6397982

יקב דלתון

יקב שהוקם ב-1995 על ידי אב ובנו, מתתיה ואלכס הרוני, שהאמינו באיכות היין שאפשר להפיק מאזור הגליל והיה להם חזון להעצים ולפתח את האזור. בשנת 2002 עשה היקב קפיצה והפך ליקב ענק עם יצור של כמיליון בקבוקים בשנה והיום מוגדר כיקב אסטייט עם 800 דונם של כרמים בגבהים משתנים ובטרואר מעורב של בזלת ואבן סיד.
ליקב מרכז מבקרים שבו אפשר לטעום יינות ולשמוע על תהליך הכנתם. אפשר לשבת בחצר היפה שבה מדשאה ושולחנות וספסלים מעץ, להזמין פלטת גבינות מקומיות (75 שקלים) נפלאה ולבחור בין שני מסלולי טעימות (50-75 שקלים). האירוח אינטימי, ההסברים ידעניים, היין טעים ואוויר הגליל נעים במיוחד. סגור בשבת.
ראשון-חמישי 9:00-17:00
פארק תעשייה דלתון מרום הגליל, 04-9527107

יקב ויצמן

היקב הביתי של יצחק ויצמן הוקם מתוך אהבת יין אמיתית שקיבל מבית אביו במרוקו, שם לצד הדת והמסורת נהגו להכין גם יין ביתי על פי כל הלכות הכשרות. לשם כך הלך ויצמן ולמד את תורת היין והקים יקב ביתי קטן במרתף ביתו שנמצא בלב שכונת מגורים בבית שאן. זהו יקב מיוחד בעיקר בשל העובדה שויצמן עושה את כל עבודות היקב בעצמו ומקפיד על כמה כללים שקבע עבור עצמו - שהיין יהיה כשר, שכמות הבקבוקים תישאר בגדר יכולותיו, ושישאר במרתף הבית וישמור על חדוות עשייה.
על כל אלה מצליח יצחק ויצמן לשמור וכעת הוא מארח בשיא החמימות ומספר על כל התהליכים שעבר הוא עצמו ועל אלה שעובר היין. את הטעימות ביקב מלוות גבינות וזיתים המיוצרים גם הם ביקב, ויש פה גם כל מיני ליקרים מעניינים שויצמן אוהב לעשות.
ראשון-חמישי 10:00-23:00, שישי 10:00-16:00
בן גוריון 27 בית שאן, 04-6581123

יקב אכזיב

יקב בוטיק משפחתי שהוקם על ידי מרק גוברמן שהוא יינן וצייר. היקב שוכן בסדנאות האומנים שבקיבוץ גשר הזיו ומייצר יינות מענבי קברנה סוביניון, מרלו ושירז המגיעים מכרם בן זמרה ורמות נפתלי.
10 צפייה בגלריה
יקב אכזיב
יקב אכזיב
(צילום: אוצרות הגליל)
זהו יקב אישי מאוד ותהליך היין שבו מוקפד ועם תשומת לב לפרטים, היין מיושן בחביות עץ אלון צרפתי והיחס אליו הוא כמו אל יצירת אומנות. מרק מארח ביקב בכל ימות השבוע, בתיאום מראש בלבד, ומציע טעימות יין, סדנאות יין או סיור והסברים. ​טעימת יינות היקב מלווה בפלטת גבינות עם לחמים טריים ועוד כל מיני נשנושים קטנים שמתאימים ליין. ​
ראשון-שבת 10:00-15:00
גשר הזיו, 050-7713687

יקבים מומלצים באזור יהודה

יקב פאר

יקב יפהפה במשק של משפחת עיני שבמושב טל שחר, שמרכז המבקרים שלו משקיף דרך חלונות ענקיים על נוף כרמים ומטעי הזיתים של עמק שורק. זהו יקב בוטיק משפחתי המייצר כ-10,000 בקבוקים בשנה, ביניהם גם יינות אדומים קלאסיים המתיישנים בחביות עץ וגם לבנים קלילים ופירותיים המושלמים למזג האוויר בישראל.
חלל האירוח של היקב יפהפה מלא בריהוט אקלקטי, תמונות וחפצים משפחתיים ישנים ונוף משגע, שם תוכלו ליהנות מכל מיני סוגי אירוח החל מאירועים פרטיים או עסקיים ועד ארוחת שלמות עם תפריט שף עשיר. יש כאן סדנאות יין ומפגשי יינן למי שרוצה להעמיק את הידע שלו יותר, וגם סיור וטעימות יין לקהל הרחב שמחפש לבקר ביקב ולהכיר אותו. בימים אלו שבהם נועה קירל היא יוניקורן, אפשר לציין גם את יוניקורן 2020 - יין הדגל של יקב פאר וגאוות המשפחה והיינן אריאל ביר.
שישי 9:00-15:00
נחל שורק 84 מושב טל שחר, 077-8044049

יקב קדמא

יקב משפחתי מיוחד במינו בן קצת יותר מעשור. זהו היקב היחיד בארץ שעושה שימוש בכדי חרס עצומים כחלק מתהליך ייצור היינות המשלב שיטות עתיקות עם טכנולוגיות מודרניות וידע עדכני - טכניקת ייצור יין עתיקה שהיתה נהוגה בישראל ובמקומות נוספים בעולם בעת העתיקה.
10 צפייה בגלריה
(צילום: רות סלוצקין)
כפר אוריה נמצא בשפלת יהודה באזור שידוע שהיה פורה ביין עוד בתקופת המקרא, וכדי היין המיוחדים שהובאו מגאורגיה מוסיפים ליין טעמים וארומות מיוחדים. הביקור ביקב יכול לכלול ארוחה של ממש ממטבח היקב שפועל בכל ימות השבוע עם מנות כמו סלטים, קישים ופלטות של גבינות או דגים מעושנים. יש גם סלסלות פיקניק שאפשר לרכוש מראש ולקחת כדי לשבת בטבע ואפשר להגיע ליקב לסיור וטעימות יין בכל מיני מסלולים, החל מסיור הכולל טיול ביקב עם הסברים ועד לטעימות יין בלבד. פתוח בשבת.
ראשון-חמישי 10:00-17:00, שישי ושבת 10:00-19:00
כפר אוריה 45, 02-9927894

יקב יפו

יקב משפחתי מקסים שנמצא בחלקו הדרומי של עמק האלה, שנקרא על שם מיקומו הראשון במבנה יפואי קטן, שאז עוד נשען על הקונספט של יקב אורבני. משה ואן צלניקר רצו יותר והיקב עבר מספר גלגולים עד שהתמקם לצד הכרמים בנווה מיכאל, שם גם הצטרף לפרויקט המשפחתי סטפן, בנם של אן ומשה, בוגר תואר באגרונומיה ולימודי יין מעשיים, שהביא איתו רוח צעירה לעשייה ולטעם היין.
ביקב יפו אוהבים לארח קבוצות או יחידים בפסטורליה הנעימה של המושב לטעימת יינות שמשתנים כל הזמן בהתאם להיצע ולבחירת היינן, לצד נשנושים קטנים וחמודים כמו זיתים, בייגלה וגבינות (90 שקלים לחמש טעימות). מבחר היינות של היקב נע מיינות אדומים מיושנים ומורכבים ועד סדרות קלילות, צעירות ולא מחייבות.
חמישי ושישי 11:00-17:00
נווה מיכאל, 054-4523201

משק יין הנס שטרנבך

משק חקלאי תיירותי של בני הזוג גדי שטרנבך ושולה יפת ובו כרם, יקב, וגינה אורגנית. עד לאחרונה, פעלה במקום גם מסעדה בסופי שבוע אבל היא נסגרה. במשק עוסקים בכל שלבי ייצור היין החל מנטיעת הכרמים ועד הביקבוק. הקונספט מושפע מתנועת הסלואו-פוד כאשר היין מיוצר ללא התערבות כימית והמטבח מקומי ועושה שימוש בתוצרת הגינה. היקב מגדיר את היין שלו כ"עולם ישן" ומייצר 6-7 סוגים של יינות הנקראים על שם מוצאם הגיאוגרפי בכרם.
היקב מארח את הקהל הרחב ל"טעימות יין ונשנושים" וניתן לטעום יינות ב-10 שקלים בלבד שמקוזזים אחר כך מבקבוקים שתקנו הביתה. יש פלטות של גבינות, ירקות, פלטה טבעונית ופלטת שרקוטרי תוצרת הבית (100-140 שקלים). יש גם לחמים, מטבלים ואפילו מרקים חמים לפעמים. שווה להגיע כי את יינות המשק אפשר לקנות רק כאן.
שישי-שבת 10:00-17:00, אמצע שבוע בתיאום מראש בלבד
גבעת ישעיהו 83, 02-9990162

יקבים מומלצים במרכז

יקב צרעה

יקב אסטייט מיוחד בעל גישה הוליסטית המייחסת חשיבות עליונה לטרואר ולאקלים ולשיתוף הפעולה בין הכורם והיין. יינות היקב מיוצרים אך ורק מענבים הגדלים בכרם שורש - הכרם היפהפה של היקב שפרוש על פני מספר חלקות במדרונות התלולים של הרי יהודה. באתר היקב יש מפה אינטראקטיבית מקסימה של הכרם ושל פירוט זני הענבים הגדלים בחלקות.
10 צפייה בגלריה
(צילום: עומר מרון)
היקב מזמין מבקרים חובבי יין לטעימות יין בליווי לחם ושמן זית, כולל הסברים על תהליך גידול הענבים וטעימת יינות מודרכת, כאשר כל יין של היקב מקבל את שמו של הכרם ממנו הגיעו הענבים, עם בקבוקים כמו שורש לבן שהוא בלנד של סוביניון בלאן ומעט שרדונה, או בקבוק מיסטי הילס שהוא בלנד של קברנה סוביניון וסירה מהחלקות המשובחות יותר של הכרם, או בקבוק הרי יהודה, בלנד של קברנה סוביניון, סירה, פטי ורדו ומרלו המיושן 12 חודשים בחביות ועוד. סגור בשבת.
ראשון-חמישי 9:00-16:00, שישי 9:00-14:00
קיבוץ צרעה, 02-9908261

יקב אלכסנדר

יקב משפחתי שהוקם ב-1996 על הנחלה המשפחתית של משפחת שלום במושב בית יצחק הותיק שבשרון, ונקרא על שם סב המשפחה, אלכסנדר שלום ז"ל, שמשפחתו בתוניסיה נהגה להכין יין ביתי. ענבי היקב מגיעים מכרמים גבוהים בגליל העליון, מעבודת הכורמים המסורים המשלבת אגרו-טכנולוגיה ומעקב צמוד אחר הענבים.
ביקור ביקב כולל טעימות יין במבנה היקב הייחודי שנמצא בין הכרמים לבין עצי פקאן וסיור באולם מיכלי הייצור ובמרתף החביות שם תוכלו ללמוד על תהליכי הכנת היין. אחר כך תוכלו לטעום יינות לצד ארוחה קלה הכוללת גבינות, לחמים, קרקרים, ירקות טריים, זיתים משובחים וריבות פרי תוצרת בית. תוכלו לאכול על מרפסת הדק של היקב הצופה אל נוף ירוק. סגור בשבת.
ראשון, שני, רביעי וחמישי 10:00-17:00, שישי 10:00-16:30
דרך חפר 15 בית יצחק, שער חפר, 073-7787712

יקב גיתו

בקצה הוד השרון ברחוב צדדי, נמצא היקב הקטן של משפחת הדרי - מה שנקרא יקב גראז'. המשפחה מארחת מבקרים בחצר הוילה המשפחתית ולוקחת אותם לסיור במרתף החביות הקטן, במעבדה ובחדר הייצור שנמצאים בתוך הבית. זהו יקב קטן שהתחיל לפני כעשר שנים מהתחביב של אב המשפחה, מלכיאל, להכין יין ביתי לאחר שעשה קורס הכנת יין ומשם התחביב התפוצץ, הוא עזב את עבודתו בחברת הייטק והתמסר ליין.
היום היקב מייצר שישה יינות מיוחדים ולא שגרתיים, חלקם אף מיוצרים במספר חביות בודדות כניסוי, עם התמקדות בזנים לבנים וברוזה שמתאימים יותר לאקלים בארץ, ועם אדומים רעננים עם אחוזי אלכוהול נמוכים יחסית. תהליך הכנת היין הוא פרויקט משפחתי שאליו מחויבים כל בני המשפחה באהבה ובתשוקה.
ביקורים בתיאום מראש בלבד
גולומב 13 הוד השרון, 054-2277521

יקב כהנוב

יקב אסטייט משפחתי המבוסס על ענבים המגיעים מהכרמים של המשפחה באזור גדרה ותל נוף. אבי כהנוב ממשיך ביקב את דרכו של אביו, אליעזר, שהיה חלוץ בגידול גפנים וענבים בארץ, והוא מגדל מאות דונמים של כרמים עם מגוון זנים איכותיים - הכל בסמוך לחצר היקב.
היין מופק בשיטות מסורתיות וללא סינון, כלומר יכולים להיות בו משקעים, מה שמשקף את גישת היקב - לייצר יין של עולם חדש אבל בעל שורשיות ומסורת. ניתן לבקר ביקב בתיאום מראש בלבד, ובימי שישי בצהריים יש כאן ארוחות בשרים, פיצה ומאפים מהטאבון ואווירה של קבלת שבת שמחה במיוחד. יש כאן גם מארזי פיקניק שווים שניתן להזמין מראש ולקחת לאחת מפינות הטבע באזור.
שישי 11:00-16:00
הרצל 97 גדרה, 052-2523721

יקב מישר

יקב קטן ולא שגרתי שידוע בעקשנותו ובמסירותו לגידול ענבים בתנאים קשים יחסית של אזור אשדוד - הגובה הוא רק כ-50 מטר, הקרקע חולית-כורכרית והקירבה לים מבטיחה קייצים לחים וחמים. אבל משפחת סמילנסקי לא מוותרת ולא מתפשרת והיקב מייצר יין מעולה עם התערבות מזערית בתהליך ובכמויות קטנות המבטיחות איכות ותשומת לב מרבית לכל זמורה, אשכול וענב.
זה לא יקב מפונפן ואין כאן אירוח מפואר וכל שלב בתהליך נעשה על ידי בני המשפחה - מעבודת הגיזום הדורשת מיומנות רבה, דרך עבודת הבציר הנעשית על ידי חברים ובני משפחה בלבד ועד עיצוב התוויות. את יינות היקב, 6000 בקבוקים בשנה בסך הכל, ניתן להשיג רק ברכישה ביקב ולכן שווה להגיע לביקור, בתיאום מראש בלבד, לטעום ולקנות יין, לשוחח עם הכורמים והייננים, לשבת על מחצלות בין הגפנים ועצי הפרי ולטעום מתוצרת גינת הירק האורגנית לצד גבינות מיצרנים קטנים ולחם.
שבת 11:00-15:00
הדוכיפת 41 מושב מישר, 052-4891908

יקב אולו

יקב בוטיק משפחתי של בני הזוג הילה ואמיר אולו, הורים לשלושה שעזבו לפני עשור קריירות מצליחות כדי להגשים את התשוקה של אמיר ליין ושל הילה לאירוח ועיצוב. היקב מתבסס על ענבים המגיעים מכרמים באזור שבבעלות המשפחה עם שיטות ייצור מתקדמות המשלבות מסורת של יין טוסקני או ספרדי.
במהלך ימי השבוע אפשר להגיע בתיאום מראש, להתארח באולם העליון המשקיף אל נוף ירוק משגע, לטעום יינות איכותיים, לפעמים גם של יקבים אחרים שמעריכים פה, לצד אוכל חלבי קל שמבוסס על גבינות, ירקות ולחמים.
שישי 10:00-17:00
גבעת ישעיהו, 054-7193773

יקב הדר

יקב משפחתי קטן שהצליח להכניס את כל המהות שלו לתווית הבקבוק הקטנה - ציור עדין בצבעי מים של בית רעפים עם מרפסת רחבה וממנה נפרסות שורות הכרמים. זהו יקב ביתי, האירוח הוא במרפסת הבית ואת כל ההסברים תשמעו מפיטר ובת-שבע מארק. פיטר הוא יינן נלהב שאוהב לחקור עוד ועוד על יין ובת שבע היא אמנית ומארחת בחסד ולבני הזוג יש חיבור עמוק לעשייה שלהם, ביקור ביקב כזה הוא תמיד מלא השראה וממלא את הלב לשני הצדדים.
היקב מייצר יין מענבי סירה, קברנה פרנק וקולומבר הגדלים ממש ליד הבית במושב. אפשר לשבת במרפסת בתיאום מראש ולאכול מהלחם שבת-שבע אופה בעצמה ולטעום שמן זית שעושים פה במשק ולהשקיף על עצי הזית והגפנים. אפשר לעשות סיור ביקב ובכרם עם פיטר ולשמוע סיפורים על החיים בבית שהוא יקב, עשיית היין, גידול הגפנים ולטעום יינות היישר מהחביות.
ביקורים בתיאום
מושב עגור, 050-2325110

יקב ספרה

היקב הוא מהיקבים המיוחדים שבעמק האלה והתפיסה האישית והסביבתית מגולמת ביין - יין לבן בלבד המבוסס על ייצור טבעי ונקי עם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מתוך הרבה כבוד לתהליך, לענבים ולאנשים הלוקחים חלק בעשייה.
10 צפייה בגלריה
יקב ספרה, גבעת ישעיהו
יקב ספרה, גבעת ישעיהו
(צילום: אילן נחום)
זה הפרויקט האישי והייחודי של דורון רב הון ובת זוגו סימה, שמייצרים יינות אלגנטיים, מנימליסטיים ועדינים, עם ניואנסים מיוחדים שיש רק להם. אזור סיור ביקב יגלה שגם מרכז המבקרים והיקב עצמו מעוצבים בקווים נקיים, הכל לבן וחגיגי ויש תחושת שקט שמאפיינת גם את טעם היין, גם את העשייה הבלתי פוסקת של בני הזוג, וגם את השקט האמיתי של עמק האלה. יש כאן טעימת יינות מקצועית על פי כל כללי הטקס המלווה בגבינות, פירות ולחם, והרבה נחת.
ביקורים בתיאום מראש
יקב ספרה מושב גבעת ישעיהו, 02-9938577

יקבים מומלצים באזור הדרום

יקב נאות סמדר

יקב בוטיק אורגני המייצר יינות מענבי הכרם של הקיבוץ הגדלים בתנאי מדבר, בכרם שהוא כנראה הדרומי ביותר בישראל. בכרם גדלים הזנים קברנה סובניון, סובניון בלאן, שירז ומוסקט קנלי, והענבים בעלי טעם עשיר וייחודי בזכות האקלים המדברי. את הענבים מתסיסים כאן באמצעות שמרי בר המצויים על קליפת הענב ונראים כאבקה לבנה, היין מסונן סינון גס בלבד ועל פי התקן האורגני גם השימוש בגפרית לשימור הוא מינימלי.
10 צפייה בגלריה
נאות סמדר
נאות סמדר
(צילום: נאות סמדר)
היקב, כמו הקיבוץ עצמו, מבוסס על קהילתיות ועל עבודה משותפת ותהליכי למידה. ניתן לבקר ביקב, לסייר באתרים ובחדר הייצור ולטעום יינות וגבינות תוצרת המקום. ניתן לשלב עם סיור בקיבוץ הכולל טיול בחצר בית האומנויות הייחודי ותצפית נוף משגעת.
ראשון-חמישי 10:00-14:00, שישי 9:30-12:30
נאות סמדר, 054-9798962

יקב גרנדה

יקב בוטיק של האחים אברהם ועובדיה קשי שכל ייחודו בייצור יין רימונים אמיתי בייצור ביתי מסורתי בתהליך המבוסס בעיקר על עבודת יד ומעט מאוד מיכון. האחים הם חקלאים ותיקים המתמחים בעיקר בגידול הדרים, אפרסמונים ורימונים, ובשנת 2002, בעקבות הצלחה פנומנלית של זן הרימונים וונדרפול ששימש אז בעיקר לייצוא, החליטו השניים לייצר גם יין רימונים איכותי.
כיום מפיקים ביקב שיכר יין רימונים קינוח, שיכר יין רימונים חצי יבש ושיכר יין רימונים יבש. היקב פתוח למבקרים בכל ימות השבוע וניתן לקבל סיור מודרך ביקב הייחודי עם הסברים מאברהם ועובדיה על היקב וההיסטוריה, ועל סגולותיו הבריאותיות של הרימון, בליווי שתייה חמה וטעימת יין רימונים.
ראשון-שבת 9:00-17:00
גן הדרום, צומת אשדוד צפון, 08-8560415

יקב ננה

היקב ה"בלתי אפשרי" של ערן רז, הידוע בכינוי ננה. ננה התעקש כנגד כל הסיכויים לעשות יין באזור שבו הסיכויים היו כמעט אפסיים והיום הכרמים שלו נפרסים על פני 100 דונם באפיק העליון של נחל צין, בגובה 800 מטר מעל פני הים עם זנים מגוונים שתנאי המדבר עושים להם טוב כמו ברברה, גראנש, ויונייה, מלבק, סוביניון בלאן ועוד רבים.
10 צפייה בגלריה
מצפה רמון
מצפה רמון
(צילום: תיקי גולן)
ייננית היקב, דנה בני, מובילה יינות המשלבים עולם חדש עם עולם ישן ועם אופי מדברי ייחודי. מתחם היקב יפהפה עם מרפסת עץ מוצלת ומוקפת בגבעות מדבר וכמה חביות המתפקדות כשולחנות, פזורות בין עצי הפרי. אפשר להתארח פה לטעימת יינות מודרכת שאורכת כ-45 דקות ולאחריה לשבת בבוסתן היקב עם צלחת גבינות וקרקרים וללגום יינות שרכשתם באווירה מיוחדת במינה.
ראשון, שני, רביעי-שישי 11:00-15:00
כביש 171 צומת הרוחות, מצפה רמון 077-9386288

יקב צוף

יקב גראז' משפחתי שמתמקד ביינות טבעיים נטולי כימיקלים וביסולפיט. רוב הענבים מגיעים מכרמים אורגניים באזור הנגב, הייצור נעשה עם התערבות מינימלית בתהליך ואפס מניפולציות - התסיסות ספונטניות ושמרי הבר מגיעים מהענבים עצמם, לא נעשה סינון ולא מוסיפים גופרית דו חמצנית.
היקב נמצא בחצר ובמרתף של בית משפחת שדה בלב שכונת מגורים בעיר ערד. המבקרים במקום מקבלים חוויה אינטימית ונחשפים לדרך עשיית יין כמו של פעם, הרבה יינות ניסויים והרבה עבודת מחקר. לצד אירוח שוטף של חובבי יין ביקב, ובנוסף להדרכות וטעימת יינות, מקיימים פה מה שנקרא "מדורת השבט" - מעין חגיגה של בשרים ויין עם בשרים מהמעשנה והגריל ובליווי יינות של היקב ללא הגבלה. אפשר גם לתאם ביקור ביקב.
ראשון-שישי 9:00-20:00
סיירים 3 ערד, 050-4224777

יקב מדבר

יקב בן עשור בלבד המייצר יינות נפלאים במינימום התערבות בתהליך הייצור. שעיקר המאמץ מושקע בהקפדה על תהליכים מדויקים כמו קירור, השריות ארוכות וערבובים. היקב קטן ויכול להשקיע תשומת לב מירבית לכל זן ענבים ולכל בציר בנפרד והתוצאה היא יין מאוזן ונקי שמשקף בטעמו הרבה מהמאפיינים של צורת הייננות המיוחדת הזו של המדבר וזנים כמו גראנש סירה, שנין בלאן, קברנה סוביניון, סוביניון בלאן ועוד הרבה יינות שחלקם אף זכו בפרסים ועיטורים והם תענוג לכל חובב יין.
אפשר וכדאי להגיע ליקב בתיאום מראש לטעימות יין, מפגש עם היינן, סדנאות טעימה וסדנאות בישול, וכמובן לשמוע על האתגרים של עשיית יין בתנאי מדבר.
שני-חמישי 10:00-15:00
סדן 10 ערד, 054-5858724

יקב פינטו

יקב משפחתי שהוקם לא רק מתוך תשוקה אדירה ליין אלא גם מתוך מחויבות רגשית למדבר, לדרום ולעיר ירוחם בפרט. בשיתוף כורמים מקומיים, נטעה המשפחה כרמים בסמוך לעיר, על אפיק נחל שועלים, בהם גדלים זני ענבים ים-תיכוניים המבטאים את הטרואר המקומי באופן אידיאלי.
יינות היקב קלילים וצעירים ברובם וביקב פינטו לא מפסיקים לחקור ולבחון כיצד ניתן לייצר יינות מורכבים יותר שיכולים להתיישן - אתגר מרתק ששווה לבוא לבקר ביקב ולשמוע עליו, לצד סיור בכרם ושיתוף בתהליך גידול יין במדבר והחזון האזורי. הסיור כולל טעימה של שלושה יינות בליווי לחם ושמן זית המיוצר גם הוא פה ביקב (95 שקלים לאדם), וניתן להוסיף פלטת גבינות בתיאום מראש ובתשלום נפרד. יש גם סדנאות יין חווייתיות במתחם היקב היפהפה שנראה כמו נווה מדבר ירוק.
ביקור בתיאום מראש
צבי בורנשטיין 108 ירוחם, 054-4793880