במזללות רחוב, במסעדות בשר וגם בתפריטים של מסעדות שף נחשבות - כמעט בכל מקום היום אפשר למצוא נקניקיות. אבל שלא תטעו, לא מדובר פה בנקניקיות העוף המכובסות שבאייטיז דחפנו לתוך לחמנייה עם תועפות קטשופ. למען האמת - זה גם לא בהכרח מרגז או צ'וריסוס, שתי נקניקיות פופולריות בארץ, אלא נקניקיות איכותיות ארטיזנליות, הנרקחות לעתים עם בשר לבן ושומן. יש כאלה שהגיעו אלינו מהמזרח הרחוק, יש נקניקיות גרמניות, יש נקניקיית מיוחדות העשויות בכלל מסקאלופ (קוקי סאן ז'ק) ויש גם וכאלה המשלבות בתוכן גבינה. המשותף לכולן הוא, שהן נקניקיות ארטיזנל המיוצרות בקפידה, ולא כאלה המגיעות ממפעל בשר תעשייתי.
עוד כתבות בערוץ האוכל:

כניסתן של נקניקיות הגורמה לקולינריה הישראלית גרמה לנו להבין שאיכות זו לא מילה גסה, ושגם בבית אפשר ליהנות מנקניקיות ברמה גבוהה - ובשנת 2019 אין שום סיבה שנסתפק בפחות מזה. אז מאיפה משיגים נקניקיות משובחות? היום זה לא כל כך קשה, שכן בארץ פועלים כמה שרקוטרים נהדרים, שמייצרים נקניקיות בשר ללא חומרים משמרים או תוספות של גלוטן - או בקיצור - מרימים לנקניקייה, שבעבר נחשבה לנחותה ביחס לבשר אחר.
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
למי קראתם נחותה? נקניקיות האיכות של אלן טלמור
(צילום: דודו אזולאי)
אז אנחנו מציעים לכם לשכוח מכל מה שסיפרו לכם ומכל מה שחשבתם שאתם יודעים על הנקניקייה - החל מזה שהיא עשויה משאריות בשר, ועד הגישה הדוגלת בכך שמדובר במאכל של ילדים - ולצלול יחד לעולם הנקניקיות היצירתי, שיגרום לכם להתאהב מחדש במאכל הכל כך טעים הזה. יצאנו לבדוק באיזה בתי אוכל בארץ מגישים נקניקיות איכותיות, כאלו המיוצרות במקום ועל פי מתכון אישי, ולקינוח - אספנו גם רשימת מקומות בהם תוכלו לקנות נקניקיות משובחות הביתה.

בית תאילנדי וקאב קם

במסעדה התאילנדית מכינים את מנת ה"סאיי קוק איסאן" - נקניקייה מאיסאן, האזור הצפון-מזרחי של תאילנדי.
הנקניקייה עשויה מבשר לבן ואורז דביק, מתובלת בשום ופלפל שחור ומוגשת לצד ג'ינג'ר, בוטנים ופלפל חריף. מחיר המנה 52 שקלים.
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
(צילום: דן פרץ)
בתפריט של בר האוכל "קאב קם" - הבר של אותו בית יוצר - מציעים נקניקייה שעשויה מנתח אונטריב קצוץ עם קרם שורשים ועשבים. את הנקניקייה מייצרים במקום, והיא עוברת כבישה קלה עם מלח ושום. מחיר המנה 28 שקלים, והיא מוגשת על עלה כרוב עם ג'ינג'ר, בצל ירוק וכוסברה.
בית תאילנדי: בוגרשוב 8 תל אביב, 03-5178568‏, לא כשר
קאב קם: לינקולן 11 תל אביב, 03-6889960, לא כשר

פופינה

במסעדה של השף אוראל קמחי מצאנו את אחת ממנות הנקניקייה היותר מסקרנות: הנקניקייה, שנקראת בתפריט "קורן דוג", מורכבת מסקאלופ ושרימפס בציפוי של בצק תירס ומוגשת לצד עלי קייל, פולנטה רכה ורוטב פדרו חימנז מצומצם. מחיר המנה 78 שקלים.
21 צפייה בגלריה
(צילום: חיים יוסף)
אחד העם 3 נווה צדק, 03-5757477, לא כשר

קפה נורדוי

השף עינב אזגורי, רוקח נקניקיות בקר עם גאודה אותן הוא מגיש לצד פירה ולוביה צלויה (88 שקלים לשתי נקניקיות).
את הנקניקיות הללו, תוכלו לקבל במסגרת הבראנץ' בגרסה קצת שונה: מעל ופל לצד תבשיל שעועית וביצת עין (72 שקלים).
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
(צילום: סיון שוב עמי)
נחלת בנימין 27 תל אביב, 050-3388833‏, לא כשר

ויטרינה

מקדש הנקניקיות של תל אביב, שאולי מוכר יותר בגלל מנת ההמבורגר המושלמת שלו או הצ'יפס עם גרידת הלימון, אבל אנחנו לא שכחנו שהכל בעצם התחיל מויטרינה מושקעת של נקניקיות ארטיזנל מבשר טרי. בעל המקום, בחור מיוחד בשם נתי מנשה, מגיש לצד תפריט ההמבורגרים הרחב גם תפריט של נקניקיות מתובלות בטעמים שונים ובמילויים מגוונים.
אבן גבירול 36, תל אביב, לא כשר

פרנק

מזללת הרחוב הוותיקה של זאב טנא, המוכרת לכל שועלי הלילה התל אביביים, הייתה הראשונה בארץ שהגישה נקניקיות פרנקפורטר אמיתיות בלחמנייה קטנה. התפריט מציע מבחר מעניין של נקניקיות המיוצרות במקום.
אם להיות כנים, כל הנקניקיות במקום מומלצות בחום. ולמרות זאת, ישנה יצירה אחת עליה פשוט אסור לכם לוותר: מדובר בנקניקיית "ניו יורקר" בגודל XXL מבשר עגל, הגדולה פי שתיים מגודל הלחמנייה שלתוכה היא נכנסת (39 שקלים).
אבן גבירול 23 תל אביב, 03-5252105, לא כשר

המבורג

בדיינר האמריקאי בעל שני הסניפים (אחד בתל אביב ואחד ברחובות) מתמחים אמנם בהכנת המבורגרים, אבל בתפריט שלהם יש גם נקניקיות מרגז דקות ועסיסיות המיוצרות במקום ומוגשות בלחמניות פריכות עם עגבנייה ובצל (34 שקלים).
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
(צילום: טל שחר)
  • הרברט סמואל 76 תל אביב, 1-700-507-073 (לא כשר)
  • המדע 1 פארק מדע רחובות, 1-700-507-073 (לא כשר)

פורטר אנד סאנס

בבית הבירה עם האוכל האירופאי, מציעים נקניקיות המיוצרות במקום ונצלות על הגריל, ומוגשות בתוספת ראגו שעועית לבנה ובייקון (82 שקלים).
21 צפייה בגלריה
(צילום: ז'אן קלוד לוי)
הארבעה 14 תל אביב, 03-6244355‏, לא כשר

בית הצייד

השף באשיר סולימאן מגיש במסעדה שלו, הפועלת בג'יש, פלטות בשר הכוללות גם נקניקיות מרגז חריפות ונהדרות וצ'וריסוס, את שתיהן הוא מכין בעצמו במקום (גם מנת צ'וריסוס וגם מנת מרגז יעלו לכם שם 33 שקלים).

21 צפייה בגלריה
סיור קולינרי בגוש חלב (ג'יש)
סיור קולינרי בגוש חלב (ג'יש)
סיור קולינרי בגוש חלב (ג'יש)
(צילום: יח"צ)

ג'יש, 04-8722708, לא כשר

טיבי'ס

במסעדתו שבחוות "ורד הגליל" מכין השף חיים טיבי נקניקיות כפריות מבשר בקר ותבלינים, אותן הוא צולה על הגריל לפני ההגשה.
המחיר עבור מנה אחת הוא 47 שקלים, ומלבד הנקניקיות היא כוללת גם כרוב מעושן חם וחרדל גרגרים.
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
(צילום: בועז לביא)
כפר הנופש ורד הגליל, 04-6330885, לא כשר

אפטר דארק

נתי טולצ'ינסקי, הבעלים של פאב ה"אפטר דארק", מכין את כל הנקניקיות אותן הוא מגיש כאן, בעצמו.
21 צפייה בגלריה
(צילום: עלאא זעתרה)
בין היתר, אפשר למצוא שם נקניקיות עגל, נקניקיות טלה, נקניקיות עגל וטלה עם צ'ימצורי או עם צלפים ועגבניות מיובשות וגם נקניקייה לבנה בסגנון בווארי. כל הנקניקיות מוגשות לצד כרוב כבוש וסלט תפוחי אדמה ביתי (עבור שתי נקניקיות תשלמו 45 שקלים, ושלוש נקניקיות יעלו לכם כאן 60 שקלים).
דרך יפו 30 חיפה, 053-5216076, לא כשר

תטה

במסעדה של ניר פרומר בפרדס חנה, מכינים נקניקיות עסיסיות ונהדרות מבשר לבן, אותן אפשר להזמין גם במסגרת ארוחה עסקית.
המנה, שמחירה 77 שקלים בעסקית, כוללת שתי נקניקיות גדולות ועסיסיות, פירה חלבי, פוקאצ'ה וסלטים למנה ראשונה ותוספת של שתייה חמה.
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
(צילום: יח"צ)
דרך פיקא 1 פרדס חנה כרכור, 04-6376401, לא כשר

21 צפייה בגלריה
כותרת ביניים
כותרת ביניים
(איור: גרפיקה ynet)

Africans

בביסטרו המתמחה במטבח הדרום אפריקאי מגישים, באופן לא מפתיע, נקניקיות בסגנון דרום אפריקאי, ביניהן: אוסקורט, שעשויה מבשר בקר (40 שקלים) ונקניקיית בורובוס, שעשויה גם היא מבקר אך מוגשת כשהיא ברוטב צ'אטני ועל מצע "פאפ" - מעין דייסת פתיתים דרום אפריקאית (70 שקלים).
קיבוץ גלאון, 08-6872500, לא כשר

לוויתן

השף ליאור רפאל, מכין במסעדה שלו נקניקיית טלה מתובלת בראס אל-חנות ודבש המוגשת עם טחינה, עגבניות שרופות, עלי לפת ושעועית לבנה בציר ירקות ושמן זית. מחיר המנה הוא 85 שקלים, והיא אחת המנות היותר טובות שתוכלו למצוא כיום באילת.
21 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
טיילת מלון הרודס המזרחית (החוף הצפוני) אילת 08-9209393, לא כשר


HARVEY'S

במסעדת "הרוויס", המתמחה בהכנת נתחי בשר מעושנים, יש בתפריט גם נקניקיות צ'וריסוס שנצלות כשעה בעישון מסקיט, המעניק להן טעם וארומה מיוחדים. מחירן של נקניקיות במשקל של 170 גרם הוא 28 שקלים.
שמעון בן שטח 7 ירושלים, 02-6246444‏, כשר

טלבייה

ב״טלבייה״ מבית קבוצת "מחניודה", השף ניר לוי מציע מנה שכוללת שלוש נקניקיות מסוגים שונים: נקניקייה אחת עשויה מבשר לבן עם גבינת גאודה, נקניקייה נוספת היא נקניקיית פרנקפורטר קלאסית ויש גם נקניקיית צ'וריסוס. את המנה תקבלו לצד פירה חלבי וכרוב אפוי במחיר של 68 שקלים.
שופן 5 ירושלים, 02-5811927, לא כשר

אנגוס

ברשת "הבשרים מהצפון, מייצרים את הנקניקיות מבשר טרי בלבד ומציעים מספר סוגים שלהן: צ'וריסו טלה המוגשת כמנה ראשונה עם חצילים קלויים, פטרוזיליה, עגבניות קצוצות וטחינה (38 שקלים), וצ'וריסו עגל המוגשת על פירה חמאתי עם בצל מושחם, עגבנייה צלויה, שום קונפי ופטרוזיליה - כמנה עיקרית (58 שקלים).
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
(צילום: אנטולי מיכאלו)

  • הארבעה 20 תל אביב, 03-7715733, לא כשר
  • מתחם G כפר סבא, 09-9796655, לא כשר
  • כביש 90 מתחם ויתנייה (טבריה) 04-6950967, לא כשר
  • עין המפרץ 04-6829717, לא כשר

איפה אפשר לקנות נקניקיות טובות לקחת הביתה?

הקצבייה

בקצבייה, שחוגגת בימים אלה עשר שנים של פעילות, מייצרים נקניקיות פליאו, שאינן מכילות חומרים משמרים או גלוטן. בין הנקניקיות שתוכלו לרכוש שם: נקניקיות צ'דר מבשר בקר, נקניקיות פליאו מבקר לילדים, נקניקיות מרגז וצ'וריסוס. מחירן של כל הנקניקיות הוא 79 שקלים לקילוגרם.
21 צפייה בגלריה
נקניקיות
נקניקיות
(צילום: איתן וקסמן)
מרכז מסחרי ביתנ'ס מחלף מחלף חבצלת, 09-8664771, לא כשר

אלזס שרקוטרי

השרקוטרי של אלן טלמור מייצר נקניקיות ללא מעט מסעדות וברים בארץ, ונחשב לאחד מהמוכרים בתחום. החדשות הטובות הן, שכדי ליהנות מהנקניקיות של טלמור לא חייבים לשבת במסעדה, ואפשר ליהנות מהן גם בבית - שכן, המאסטר הגדול משווק נקניקיות גם למגזר הפרטי ועל מנת לקנות את הנקניקיות שלו צריך רק להתקשר ולהזמין מראש.
המשלוח נעשה באזור תל אביב בלבד, ומינימום הזמנה היא שלושה קילוגרם של נקניקיות (משקלה של כל חבילת נקניקיות הוא קילוגרם אחד). בין הנקניקיות שאפשר להזמין שם: מרגז, צ'וריסו מקסיקניות, פורט, בורוורס, אייריש, צ׳דר, וייסביר, סיציליאנית, ווילוורסט וברוקלין קנאקר'ס (המחיר 70-65 שקלים לקילוגרם).
21 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
להזמנות: 050-7489997, לא כשר

ערן ביק

השורקוטרי ערן ביק מייצר מבחר של נקניקיות אותן אפשר לקבל עד הבית במשלוח. בין היתר, אפשר למצוא שם נקניקיית גאודה, טימין ובשר לבן במשקל של 140 גרם (75 שקלים לחבילה של שבע נקניקיות), ונקניקייה מבשר בקר מעושנת בסגנון ברביקיו אמריקאי (50 שקלים לחבילה של עשר נקניקיות).
21 צפייה בגלריה
ערן ביק
ערן ביק
ערן ביק
(צילום: אנטולי מיכאלו )
להזמנות: 054-4660225, לא כשר

Gadis

גדי בלאו הוא שרקוטיירי יליד דרום אפריקה, שמייצר שבעה סוגים שונים של נקניקיות כשרות ללא שימוש בחומרים משמרים, שיגיעו עד ביתכם - לכל מקום בארץ.
המבחר אצל בלאו כולל בוראוורס עם גרגירי כוסברה וציפורן, נקניקיית גדיס עם צנוברים, קשיו ובהרט, נקניקיית עגל ונקניקיית פרנקפורטר עם בצל, שום, גרגירי כוסברה ומעט צ'ילי גרוס. המחיר לחצי קילוגרם הוא 35 שקלים, ומחיר לקילוגרם הוא 70 שקלים.
לפרטים נוספים: פייסבוק - גדיס נקניקיות פרימיום, כשר

Helga Wurst

מבחר הנקניקיות שמייצר השרקוטרי דובי פורת, כולל נקניקייה בווארית מסורתית, נקניקייה שזכתה לכינוי "פולניה מבית טוב" מבשר לבן ובקר, פרנקפורטר הגרמנייה וראטוורסט, בעלת התיבול המסורתי.
21 צפייה בגלריה
מילון מושגים
מילון מושגים
(צילום: אסף ארז)
עוד תוכלו למצוא שם: נקניקייה איטלקית מבשר לבן מעושן, חואניטה מקסיקניות מבשר בקר, נקניקיית צ'יז קנקר וגם נקניקיות עוף עם עגל ונקניקיות מעושנות. המחיר עבור כל הנקניקיות הוא 89 שקלים לקילוגרם.
בפייסבוק: Helga Wurst נקניקיות בוטיק; באתר או בטלפון: 5724878–054, לא כשר

המזווה

במקום הבא, הפועל בכרכור, מכינים "ליין" כשר של נקניקיות פליאו נטולות חומרים משמרים. המבחר כולל - באופן קבוע - בין 5-4 סוגי נקניקיות בעלות תיבול מיוחד וסוגי טחינה שונים (80 שקלים לקילוגרם).
המושב 42 כרכור, 04-6017040, כשר