רמת הגולן זה מקום של בשר, הרבה בשר. ולא סתם בשר, אלא בשר שמוגש במוסדות ותיקים. רמת הגולן זה גם רגע לפני שמגיעים לחרמון, ושם, במג'דל שמס צפויות לכם כמה הפתעות קולינריות בלתי צפויות, שהן לא כנאפה ולא חומוס, צ'יפס או סלט. יש באזור גם שתי מבשלות, חומוסיות שף ושתי חנויות שוקולד שאתם פשוט חייבים להכיר. יצאנו לבדוק מה אוכלים ברמת הגולן.
38 צפייה בגלריה
בשר איכותי והרבה יין. מסעדת "הבוקרים"
בשר איכותי והרבה יין. מסעדת "הבוקרים"
בשר איכותי והרבה יין. מסעדת "הבוקרים"
(צילום: בועז לביא)


מושבוצ

בר-מסעדה בסגנון כפרי עם תפריט Farm to table שכולל בשרים מעושנים, קדירות ותבשילים, כולם עשויים מחומרי גלם מקומיים. את המסעדה הקים בשנת 2007 השף ארז רגב (מי שניהל בעבר את מסעדת "אודאון" בתל אביב, ואת מסעדת "ורד הגליל" בצפון), בחוות סוסים במושב מעלה גמלא שברמה.
38 צפייה בגלריה
מושבוצ
מושבוצ
מושבוצ
(צילום: יח"צ)

במהלך השנים, המסעדה - שעל המטבח שלה אמון כעת השף יפתח בן דוב (שעבד בעבר במסעדות גורמה עם כמה כוכבי מישלן בבריסל ובאיטליה) - הועתקה ממיקומה המקורי במעלה גמלא למושב רמות הסמוך. למרות מיקומה החדש, את מרבית חומרי הגלם בהם משתמשים במסעדה (מלבד הבשר, המגיע טרי ממושב כנף הסמוך) ממשיכים לגדל בגינה אורגנית במעלה גמלא.

38 צפייה בגלריה
מושבוצ
מושבוצ
(צילום: יח"צ)

38 צפייה בגלריה
(צילום: אופיר האוזמן)

ומה אוכלים שם? אסאדו עגלה בקר במשקל 800 גרם שבילה 24 שעות בסו וויד ובהמשך עבר לעישון במעשנת (139 שקלים), פריים ריב משק שניידר (169 שקלים) וגם מרק בצל צרפתי ומנת שרקוטרי של בשרים מעושנים עם ירקות כבושים של משק רגב (59 שקלים). עצה שלנו: בזמן שאתם זוללים לכם להנאתכם, אל תשכחו להציץ החוצה מבעד לחלונות השקופים המקיפים את החלל, וליהנות מהנוף המשתקף מהם וכולל את הכנרת בשיא תפארתה.
38 צפייה בגלריה
(צילום: אופיר האוזמן)
דליות 36 רמות, 04-6795095, לא כשר

מיטשוס

אחת ממסעדות הבשר הוותיקות והמוכרות ברמת הגולן, שממוקמת באזור התעשייה של קצרין. היא שייכת (איך לא) למגדל בקר מקומי, שמגיש כאן בשר טרי בלבד, אותו אפשר גם לקנות במסעדה.
38 צפייה בגלריה
(צילום: איתמר גרינברג)

התפריט מציע מנות ראשונות כמו מיני טיבון טלה (59 שקלים), ובגזרת העיקריות יש מנות המבורגר (99-69 שקלים) ונתחי בשר אימתניים במשקלים שנעים בין 200 ל-500 גרם (אנטרקוט במשקל של 350 גרם יעלה לכם כאן 156 שקלים).
38 צפייה בגלריה
(צילום: איתמר גרינברג)

החלל עצמו מאופיין בעיצוב מינימלי, מרוהט בריהוט עץ כבד ומעניק תחושה קלאסית ונינוחה.
רחוב 12 קצרין, 04-6963334, לא כשר

הבוקרים

מסעדת הבשר הוותיקה הזו הוקמה ב-1989, על ידי הבוקרים של קיבוץ מרום גולן. כיום, אמון על המטבח של המסעדה שעברה לאחרונה שיפוץ מאסיבי ועוצבה מחדש, השף איתי שחרור, שמציע כאן תפריט ייחודי ומגוון.
38 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

בין היתר, תוכלו למצוא שם מנות כמו חסת אייסברג במילוי אסאדו קריספי, קולורבי, נענע, בזיליקום, בוטנים גרוסים ורוטב חמאת בוטנים (47 שקלים); ומנה של פרוסות אסאדו מעושן על מצע של דלעת צלויה בסילאן וצ'יפס סלק ברוטב מייפל (49 שקלים). תפריט הבשרים כולל המבורגרים, סינטה נברסקה (140 שקלים) ואסאדו שנח לו במעשנה במשך 12 שעות (106 שקלים).

מרום גולן, 04-6960206, כשר

גיליס

מיזם בשר שהקימו אב ובן, יוסי וראובן גיליס, בוקרים המתגוררים במושב נוב שברמה. המיזם כולל קצבייה וחווה, בה מועברות סדנאות בשר ונערכים אירועים פרטיים. "גיליס", למי שלא מכיר, הוא אחד השמות החזקים בעולם הבשר, וממש לאחרונה החלה לפעול שם גם - אחת לשבוע בימי חמישי - מסעדה המציעה תפריט בשרי עם תוספות מעניינות בצד (יש להזמין מקום מראש).
38 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

אז מה אוכלים שם? אנטרקוט במשקל 300 גרם (160 שקלים), רול סינטה המוגש עם צ׳ימיצ׳ורי, המבורגר ופילה בקר (195 שקלים ל-250 גרם). בגזרת התוספות, יש חומוס עם בשר, תפוחי אדמה מטוגנים, ארבעה סוגי סלטים וקינוח של טראפלס שוקולד. במקום מציעים ארוחות לזוג, וישנן גם שתי אופציות של ארוחת טעימות.
38 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)

נוב, 04-6763555‏, כשר

הבקתה

עסק משפחתי השייך לבני הזוג גדי ואיריס אזולאי ממושב רמות, הכולל כפר נופש קטן שבו פועלת גם מסעדה המשמשת בשעות הבוקר כמסעדה חלבית כשרה, והחל מהשעה 13:00 בצהריים - הופכת למסעדה בשרית.
38 צפייה בגלריה
הבקתה
הבקתה
הבקתה
(צילום: יח"צ)
תפריט הבוקר כולל ארוחות בוקר קלאסית (70 שקלים ליחיד או 120 שקלים לזוג), לצד מנות בוקר כמו ביצה בקן (46 שקלים) ושבלול תרד וגבינות המוגש עם ביצה קשה ושמנת חמוצה (46 שקלים). בצהריים, מגישים שם נתחי בשר שעוברים צלייה במעשנה, על הגריל או בקדרות.
38 צפייה בגלריה
הבקתה
הבקתה
הבקתה
(צילום: יח"צ)
38 צפייה בגלריה
הבקתה
הבקתה
הבקתה
(צילום: יח"צ)
בין היתר, תוכלו לזלול שם טאטאקי סינטה מעושנת (58 שקלים), סינייה טלה (56 שקלים), פריקסה עוף מעושן (56 שקלים), שניצל וינאי וכריכי בשר, ספריבס טלה מעושן (152 שקלים) ומגוון המבורגרים (78-62 שקלים), ביניהם המבורגר אסאדו שעשוי מ-50% אסאדו בקר ו-50% אסאדו טלה.
רמות, 04-6735618‏, כשר


רק חומוס

חומוסיית שף הפועלת בקצרין ומגישה חומוס נהדר. בימי שלישי יש שם ספיישלים לא שגרתייים כמו חומוס עם צנוברים ובטטה אפוייה בתנור יחד עם רוטב של ערמונים, בצל, סילאן, מרווה וחלב קוקוס. מעל שולחן העבודה של השף, שמכין את החומוס מיד עם ההזמנה, תלויה מראה ענקית שמאפשרת להשקיף על תהליך הכנת המנות. וכן, מדובר בשוס לא קטן בפני עצמו.
38 צפייה בגלריה
רק חומוס
רק חומוס
רק חומוס
(צילום: אנטולי מיכאלו)
מנת חומוס רגילה עם ריפיל תעלה לכם כאן 27 שקלים, מסבחה עולה 35 שקלים ועל מחלוטה תשלמו 40 שקלים.
רחוב 4 תחנת דלק פז א. ת קצרין, 04-6559606, כשר

The burger place

המקום הבא הפתיע אותנו לא רק בשל האיכות של ההמבורגרים ובשל רמת השחיתות שלהם, אלא גם במחירים. התפריט מציע בורגר בקר דאבל עם גבינה (30 שקלים) ובורגר טלה דאבל עם גבינה (37 שקלים).
38 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: Fat Guys On The Road)
יש שם גם המבורגר אנטרקוט, וספיישלים כמו המבורגר בתוספת 300 גרם אסאדו מפורק אחרי 18 שעות במעשנה. מעל הקציצה תוכלו להוסיף הר של בייקון, טונות של גבינת צ'דר או גאודה וערימה של בצל מטוגן קריספי.
מג'דל שאמס, 050-2232146‏, לא כשר


Meshuga dining lodge

המיזם הבא הוא אולי הדבר המסעיר ביותר שמתרחש בימים אלה ברמת הגולן, והוא עתיד להסתיים בסוף הקיץ הקרוב - כך ששווה להזדרז וליהנות מהחוויה לפני שתסתיים; מדובר בחווית אירוח קולינרית, כמו זו שאפשר למצוא במסעדות בעלות 3 כוכבי מישלן הנמצאות בצרפת, ובסמוך אל המתחם בו היא פועלת, ישנם גם צימרים עבור האורחים.
38 צפייה בגלריה
meshuga
meshuga
meshuga
(צילום: און משען)
38 צפייה בגלריה
meshuga
meshuga
meshuga
(צילום: און משען)
את הקונספט הזה הביא לרמת הגולן השף און משאן (Urbano, TLBS) שלשם הקמת הפרויקט התחיל לעבוד עם מגדלים מקומיים של בקר ועם יצרני גבינות מאזור הרמה. החוויה כולה כוללת לילה אחד בצימר שנמצא במקום (ומשקיף לכנרת), קבלת פנים קולינרית הכוללת פלטה של 12 גבינות משובחות המוגשות לצד לחמים שנאפים במקום. בערב, מוגשת לאורחים ארוחה אותה מבשל השף בעצמו, המורכבת מ-10-8 מנות המיוצרות מחומרי גלם מקומיים בלבד, ביניהם גם נתחי בשר של "חי בריא" ממשק שניידר. בבוקר שלמחרת, מוגשת ארוחת בוקר הכוללת מנות כמו קובנה מעושנת ואומלט פטריות. בין הקינוחים המוגשים במקום: טראפלס שוקולד לבן עם כמהין לבן וטארט טאטן עשוי מתפוחים שעברו תסיסה.
38 צפייה בגלריה
meshuga
meshuga
meshuga
(צילום: און משען)

ומה לגבי המחיר? עבור לילה באמצע השבוע כולל חוויה קולינרית מלאה, תשלמו 2,000 שקלים. לילה בסוף השבוע יעלה לכם 2,150 שקלים.
ליצירת קשר והזמנות: onmishan@gmail.com, לא כשר

בוסתן הגולן

בוסתן הגולן, שפועל במסגרת מיזם "תיירות עין זיוון", הוא אתר הקטיף עצמי הגדול ביותר בגולן, המציע שלל פעילויות לכל המשפחה ולא מעט אזורים מוצלים לפיקניק. בתאריכים 1 ביוני (היום) ו-7 ביוני, אפשר יהיה ליהנות שם מטעימות, קטיף עצמי של דובדבנים ומשלל פעילויות קיץ, מופעים, סדנאות, חאן דרכים וטיולי ג'יפים.
38 צפייה בגלריה
בוסתן בראשית בעין זיוון
בוסתן בראשית בעין זיוון
(צילום: יח"צ)

בנוסף, בימים אלו אפשר יהיה גם להשתתף בקטיף ובאכילה חופשית של תותים. מחיר כניסה למבוגר/ילד מעל גיל 3 - 37 שקלים.
עין זיוון, 04-6993610


אפרתה מתוקים

בית קפה וקונדיטוריה קטנה שפתחה לפני שנתיים הקונדיטורית אפרת רוטשטיין. בין היתר, היא מציעה שם מאפים אלוהיים מבצק עלים שהיא מכינה מאפס , קרם שניט מדהים, מקרונים אווריריים, קינוחים אישיים (30 שקלים) ומאפי בוקר (10-6 שקלים).
38 צפייה בגלריה
אפרתה
אפרתה
אפרתה
(צילום: יח"צ)
אבל עם כל הכבוד לכל אלו, גולת הכותרת במקום הם הבייגלה שמוגשים בבוקר לצד קפה מעולה, ביניהם בייגלה עם שקשוקה (32 שקלים), בייגלה סלמון ובייגלה עם גבינת שמנת, בולגרית, סלק אפוי וצ׳ימיצ׳ורי פיקנטי (28 שקלים). עוד יש במקום: ארוחת בוקר זוגית (110 שקלים), ובסופי השבוע אפשר לזלול שם גם עוגות שמרים ובריוש (אותן אפשר גם לקנות הביתה).
38 צפייה בגלריה
אפרתה
אפרתה
אפרתה
(צילום: יח"צ)
מרום גולן, 050-7881722‏, כשר

Mattarello

מאפייה ובית קפה הפועלים בקיבוץ עין זיוון שפתח עדי פרץ, צלם במקצועו, שהחליט להגשים את חלומו ולהפוך את תחביב האפייה למקצוע. במקום שלו הוא מציע חלות מיוחדות, ביניהן חלה במילוי מוצרלה ועגבניות מיובשות, לצד עוגות שמרים, לחמים (20-18 שקלים) ומאפים.
38 צפייה בגלריה
מטרלו
מטרלו
(צילום: עדי פרץ)

בין היתר, תוכלו לנשנש שם מאפי בריוש וקרואסונים במילויים שונים, סלטים ומנות מעניינות יותר כמו סביח מפורק, למשל. יש בתפריט גם פוקצ'ה עם פקורינו, מוצרלה וזוקיני ופוקצ'ה עם פרמזן וארטישוק לצד קרואסון ממולא בסרדינים וגבינה כחולה, סלט שומר וקלמנטינות, שקשוקה גלילית, רול קינמון בציפוי קרם שמנת וקרמל וקרואסון מסקרפונה ואוכמניות.
קיבוץ עין זיון, 054-2468019, ראשון, רביעי-שבת 17:00-9:00, כשר חלבי ללא תעודה


הבית של אביבה

אביבה זנדברג נחשבת לאחת מהחלוצות בתחום האירוח הביתי באזור הגולן. במהלך האירוח בביתה שבקיבוץ עין זיוון, היא מציעה מנות מהמטבח האיטלקי לצד ארוחות צמחוניות וטבעוניות, המותאמות לקבוצות של 25-2 סועדים.
מה בתפריט? פסטות, סלטים, קישים, אוסובוקו, פאי חצילים עם בשר, מרקים בחורף, פאי דובדבנים בעונה ומנות אחרונות המשלבות פירות הגדלים בקיבוץ עין זיוון. טווח המחירים לארוחה נע בין 115-50 שקלים לסועד.
עין זיוון, אביבה- 050-7962080, לא כשר. בתיאום מראש בלבד

בל עפרי

חווה משפחתית שבה מייצרים גבינות ויין, ומארחים לארוחות המיוצרות במקום מתוצרי החווה בלבד. המקום הוא אקולוגי ובנוי כולו מחומרים ממוחזרים, כשלכל פינה יש קשר למסורת היהודית ולמסורת הישראלית. המסעדה, שפועלת בתוך החווה עצמה, בנויה מאבן בזלת ועץ, ובתוכה נטועים שלושה עצים ענקיים, כשמהחלונות הגדולים נשקפת גינה מטופחת.
ארוחה במקום מלווה ביין שמיוצר בחווה, וכוללת מנות משתנות כמו לחם בניחוח בזיליקום עם מטבלים ביתיים, מרק איכרים, זיתים מוחמצים, רביולי ממולא בגבינת לבנה, דגים מעושנים ופלטת גבינות, שגם הן מיוצרות במקום. לסיום הארוחה, יגישו לכם כאן ריבות תוצרת בית, עוגיות אניס וחליטת עלי תבלין.
קדמת צבי, 052-8805026, חלבי כשר ללא תעודה


מאפיית הנחתום

במאפיית ה"נחתום" מכינים לחמים בהתפחה ארוכה, ביניהם לחם "חמישה דגנים" (21 שקלים), לחם שיפון רוסי (21 שקלים), כוסמין קוביה (21 שקלים), שאור 100%, כוסמין מלא, סגנון חופשי ולחם כפרי לבן (16 שקלים).

מלבד הלחם, אופים במקום גם פיצות (מגש משפחתי ראשון - 72 שקלים, מגש שני - 66 שקלים) וישנה האפשרות גם לבחור את העובי של הבצק (בין דק-דק ל-עבה- עבה או בינוני). מבחר התוספות כולל זיתי קלמטה, זיתים ירוקים, פלפלים, חציל אפוי, עגבנייה טרייה, עגבנייה מיובשת, פטריות טריות, בטטה, בצל, זוקיני, טונה וגם ארטישוק. בנוסף, בימי שישי אופים במקום חלות נהדרות ומדי פעם יש גם פרעצלים ופוקצ'ות תפוחות עם רוזמרין, זעתר, פסטו, שום ומלח.
בני יהודה, 04-6601222, כשר


Fass brewhouse

מבשלה מקומית בקיבוץ גשור שהקימו שני אחים, אור וחגי פס, לפני כשבע שנים, ובה הם מבשלים חמישה סוגים של בירת בוטיק. צמוד למבשלה פועל בסופי השבוע פאב קיבוצי, שמידי יום חמישי מציע בירה ללא תחתית תמורת 55 שקלים, בימי שישי יש שם שליש בירה ב-15 שקלים ובשרים מעושנים ובמוצ"ש - מתקיימים במקום ערבי במה פתוחה.
בגזרת האוכל, תמצאו שם פרעצל חם עם מטבלים (14 שקלים), פרנה עם בשר טחון שבושל בבירת פס פורטר (35 שקלים), בריסקט (55 שקלים) וצ'ילי קון קרנה (45 שקלים).
קיבוץ גשור, 052-4576109‏, כשר

ברוהאוס הגולן

המקום הבא מתפקד גם כמבשלת בירה וגם כמסעדה רחבת ידיים. התפריט כאן מציע פרעצל וקורנדביף שכיף לנשנש לצד הבירה (44 שקלים), נקניקיית צ'וריסו בקר ונקניקיית טלה המוגשות מעל פירה תפוחי אדמה ובטטה, לצד כרוב כבוש מהבושל בבירת המבשלה (76 שקלים), קדירת בשר ובירה (86 שקלים), המבורגרים בשלושה גדלים שונים וגם סטייק אנטרקוט וצלעות טלה.
38 צפייה בגלריה
ברוהאוס קצרין
ברוהאוס קצרין
(צילום: סיון שוב עמי)
38 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

ואם תגיעו למקום, המלצה שלנו - אל תוותרו על בירת הבזלת הנהדרת שמיוצרת במקום ונמזגת טרייה-טרייה מברזי הבירה. את הבירה הזו תוכלו לטעום גם במסגרת אחד מארבעת מסלולי הטעימות שמציעים כאן.
38 צפייה בגלריה
ברוהאוס קצרין
ברוהאוס קצרין


(צילום: סיון שוב עמי)
מתחם חוצות הגולן אזור התעשייה, 04-6961311‏, לא כשר

Green Apple

הבר האירי הצפוני ביותר בארץ, המציע את האווירה והעיצוב הנכונים, תפריט אוכל (לא ממש אירי) וחמישה ברזי בירה, ביניהם גם בירת "גינס". לצד הבירה, תוכלו לנשנש כאן סלט ירקות פשוט או סלט טאבולה (30 שקלים), שרימפס (89 שקלים), צלעות טלה (105 שקלים), סטייק אנטרקוט (105 שקלים) והמבורגר (50 שקלים).
מג'דל א שמס, 04-6871400‏, לא כשר


דה קרינה

מיזם השוקולד המדהים של קרינה צ'פלינסקי, דור שלישי לשושלת שוקולטיירים. החנות הקטנטנה שהקימה בקיבוץ עין זיוון, הפכה זה מכבר למפעל שמעסיק מעל 30 עובדים עם מרכז מבקרים בו נערכים סיורים וסדנאות שוקולד. יש שם גם בית קפה עם תפריט המציע משקאות שוקולד ומאכלי שוקולד מיוחדים.
38 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

בנוסף, אפשר לקנות שם שוקולד מריר, חלב או לבן וגם מוצרים ללא גלוטן, מוצרים טבעוניים, מוצרים ללא סוכר ומוצרי פרווה, לצד ליקרים של שוקולד, שברי שוקולד עם תוספות ומוצרים נוספים המיוצרים כולם בעבודת יד. המלצה שלנו: אל תפספסו טעימה מהשוקולדים המיוחדים יותר כמו אלו עם שמן הזית, עם הצ'ילי ועם הקברנה סובניון.
38 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

קיבוץ עין זיוון, 04-6993622, כשר למהדרין

הסמטה

מקום נוסף שנחשב בגדר חובה לאוהבי השוקולד באשר הם. מדובר בסטודיו לשוקולדים ולתכשיטים ששייך לבני הזוג ניצחון ונאווה חסון., וממוקם בכפר האומנים אניעם. בקומה הראשונה של המבנה מוצגים התכשיטים שנאווה יוצרת בעצמה, ובקומה השנייה פועלים בית הקפה וחנות השוקולדים של ניצחון, שמייצר את כול המוצרים שבמקום בעצמו ובעבודת יד.
38 צפייה בגלריה
(צילום: ניר חסון)

מלבד 15 סוגי פרלינים בטעמי פסיפלורה, קפה, ויסקי, יין, לימון, פינקולדה, חמאת בוטנים, צ׳ילי, אוכמניות, מרציפן וחלווה, יש שם גם טראפלס מעולים המעוצבים בצורת "בולדר" (סלעים ענקיים המאפיינים את אזור הרמה). אפשר לשבת כאן על קפה ועוגה, ולקנח עם חבילת פרלינים אותה אפשר לקחת הביתה.
כפר האומנים אניעם, רמת הגולן, 052-2819578, לא כשר