14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
מבשלים וזוללים: סדנת האפייה "מתוק מהלב"
(צילום: יח"צ)
הילדים שלכם אוהבים את המטבח, ומתעקשים לבשל את האוכל שלהם בעצמם? הם לא לבד: לצד קייטנות המדע, היצירה והבריכה - פועלות כאן גם קייטנות וסדנאות בישול ואפייה, המותאמות במיוחד עבור השפים הקטנים בעלי הפוטנציאל להיות חיים כהן או אייל שני כשיהיו גדולים, במסגרתן ילמדו הילדודס איך לעבוד עם שמרים, איך להכין סושי בצבעים שונים ומהי הדרך הטובה ביותר ללוש את הבצק ולפסל דמויות בבצק סוכר. חלקן מתרכזות גם בהכנת אוכל בריא (וטעים), ובכולן ילמדו הילדים גם ערכים תזונתיים ושיטות התנהלות נכונות בסופר, ובמטבח בכלל.
עוד כתבות בערוץ האוכל:
הקייטנות והסדנאות הללו פועלות בכל הארץ, לרוב הן נמשכות כמה ימים ובקבוצות קטנות עם הדרכה צמודה של בשלנים, שפים או קונדיטורים. גם טווח המחירים רחב למדי, והבונוס: אתם עומדים ליהנות מכל הטוב הזה גם. יצאנו לבדוק מה מציעות קייטנות וסדנאות הבישול והאפייה לילדים, ואיפה בארץ הן מתקיימות.
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
מי רצה בית של עמי ותמי ולא קיבל? מתוך סדנת האפייה "מתוק מהלב"
(צילום: יח"צ)

מלכת המטבח

עידית קוסטיצקי עורכת בביתה קורסי בישול ואפייה לילדים (תמורת תשלום של 1,300 שקלים), סדנאות בישול אפייה למבוגרים (259 שקלים למשתתף), בהן לומדים כיצד להכין פיצות, פוקצ'ות ומאפים שמרים.
14 צפייה בגלריה
עידית קוסטיצקי, מלכת המטבח
עידית קוסטיצקי, מלכת המטבח
עידית קוסטיצקי, מלכת המטבח
(צילום: יח"צ)
אופציה נוספת היא סדנאות משותפות לילדים ולהורים. שימו לב: מרבית הסדנאות מיועדות לבני נוער, אך ישנן כמה שמתאימות לילדים בגילאי חמש ומעלה ומחירן 140 שקלים.
כפר בילו, 054-8046061, לא כשר

סדנת גלידה וסיור למשפחות בקיבוץ סאסא

במפעל של גלידריית "בוזה" שבקיבוץ סאסא, עורכים מדי שבת סדנאות חוויות לילדים הנקראות - "המדענים של סאסא". במהלך הסדנאות הללו לומדים הילדים על תהליך ייצור הגלידה, ומתנסים בו בעצמם. לסיום - כל אחד מהמשתתפים יזכה לזלול מהגלידה הנהדרת שמכינים במקום.
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנת הגלידה של רשת "בוזה"
(צילום: לין לוי)
הסדנה מיועדת לילדים בגילאי 12-6, והמחיר עבור ההשתתפות בה הוא 60 שקלים לילד ו-20 שקלים למבוגר מלווה.
קיבוץ סאסא, 04-6918880, לא כשר

קונדיטורית תענוגות

שושי בונדר היא קונדיטורית במקצועה, שמזה עשור מעבירה קורסי אפייה לילדים ובני נוער. משך הקורס הוא חמישה ימים, הוא מיועד לילדים בגילאי 15-7 ומחירו 900 שקלים למשתתף.
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
שושי בונדר
(צילום: יח"צ)
כל שיעור אצל שושי מתחיל בהכנת ארוחת בוקר (וזלילתה, כמובן) וממשיך בלימוד של יסודות האפייה, כך שבסיום הקורס יש סיכוי סביר בהחלט שהתנור שלכם בבית יעבוד שעות נוספות. הסדנאות עצמן מתקיימות בקונדיטוריה ביתית כשרה בפרדס חנה, ונערכות במספר מחזורים: מה-14 ביולי ועד 29 באוגוסט.
פרדס חנה, 054-2189450, כשר

מתוק מהלב

סטודיו לסדנאות אפייה, אותן מעבירה השף-קונדיטורית ניצ יצחק לילדים בגילאי 12-7. במסגרת הסדנאות, ילמדו הילדים איך להכין קאפקייק ועוגות שמרים, כיצד לזלף ושיטות לעבודה עם בצק סוכר.
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
(צילום: יח"צ)

הסדנה הקרובה תיפתח ב-21 ביולי, ומחירה 1,630 שקלים למשתתף. אגב, אם לא מתחשק לכם או לילדכם לצאת מהבית - מציעים כאן גם אופציה של סדנה דיגיטלית הכוללת מתכונים מצולמים שהורים וילדים יכולים להכין ביחד. המחיר עבור הסדנה הדיגיטלית הוא 997 שקלים, וכעת היא מוצעת במחיר מבצע של 598 שקלים.

יהוד, 03-6131300, כשר ללא תעודה

נעה עינת

קונדיטורית בוגרת בית ספר לבישול בארץ, שאולי זכורה לכם גם מהריאליטי - "משחקי השף קונדיטור". היא אמנם רק בת 24, אבל יש לה כבר ארסנל שלם של סדנאות אפייה לקונדיטורים הצעירים המיועדות לילדים ובני נוער בגילאי 12-7 (המחיר עבור סדנה בת חמישה ימים הוא 1,500 שקלים).
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנת האפייה של הקונדיטורית נעה עינת
(צילום: יח"צ)
הסדנאות עצמן נערכות בשעות הבוקר בלבד (שימו לב: כעת ישנם שני מועדים בלבד לסדנאות שיתקיימו בחודש אוגוסט), ובמהלכן ילמדו המשתתפים כיצד להכין קאפקייקס עוגיפלצת, שיטות לעבודה עם שוקולד, איך להכין ארטיקים, קרמבו וגם מהי הדרך הטובה והנכונה ביותר להתפחת בצק. ומה אתם מרוויחים מזה? את התוצרת שילדיכם הכינו בסדנה, אותה הם יקבלו מידי יום בתוך קופסה סגורה.
הנשיא 59 קרית אונו, 054-7271122, כשר בהשגחת צהר

הילדה שאהבה ברוקולי

קרן ארגמן היא בשלנית אנרגטית במיוחד, שביום יום מעבירה סדנאות בישול להורים עסוקים - במסגרתן היא מגיעה לבית המשפחה, ומלמדת את ההורים כיצד לבשל אוכל טעים ומזין (ותוך כדי מסבירה גם כיצד לעודד את הילדים לאכול בריא). בחודשי הקיץ היא מקדישה את חייה לקייטנות בישול לילדים בגילאי 12-9, בהן היא מלמדת אותם לבשל אוכל ביתי, מזין וטעים.
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
קרן ארגמן, "הילדה שאהבה ברוקולי"
(צילום: יח"צ)
במהלך הקייטנה היא עורכת להם ימי "מאסטר שף", בהם מקבלים המשתתפים סכום כסף מסוים עמו הם יוצאים לקניות בסופר (יחד איתה כמובן) ועל הדרך גם רוכשים כישורים חיוניים לחיים (איך להכין ארוחה שתתאים לכמה סועדים, כיצד לעשות קניות בסופר ואיך עוברים לאכול אוכל מזין ובריא - מבלי לוותר על הטעם).
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
(צילום: יח"צ)

בנוסף לקייטנת הקיץ, ארגמן עורכת גם סדנאות לימי הולדת בהן, בין היתר, היא מלמדת איך להכין סושי צבעוני. וכמה תשלמו? מחירם של כל הקורסים של ארגמן הוא 1,300 שקלים למשתתף.
שכונת יד אליהו תל אביב 054-4602059, לא כשר

רומינה לה קוצ'ינה

במהלך השנה, הבשלנית רומי נדלר המתמחה בהכנת אוכל איטלקי, מעבירה סדנאות פסטה למבוגרים ומלמדת אותם את סודות המטבח איטלקי. בחודשי הקיץ,היא מעבירה סדנת פסטה לבני נוער בגילאי 16-11, אותה היא מקיימת בביתה שבקיבוץ מגל תמורת 180 שקלים למשתתף.
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
(צילום: נועם בן אהרון)

סדנת הקיץ היא סדנה פעילה, במהלכה לומדים המשתתפים כיצד לעבוד עם בצק ולהכין פסטה ביתית בצבעים שונים, רביולי ואפילו ניוקי קלים מריקוטה. בסיום הסדנה, שנמשכת בין 4-3 שעות, יזללו המשתתפים את המטעמים שהכינו (כך שאל לכם לדאוג - רעבים הם לא ייצאו משם).
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול
סדנאות בישול
רומי נדלר, במהלך אחת מסדנאות הבישול שלה
(צילום: יח"צ)
אופציה נוספת בהדרכתה של נדלר היא סדנאות משותפות להורים (או לסבים ולסבתות) וילדיהם, במהלכן ילמדו המשתתפים להכין קלצונה ופסטה במגוון צורות וצבעים (350 שקלים להורה וילד).
קיבוץ מגל, 054-4719254, לא כשר

דורית אפייה מבית טוב

דורית, המתמחה באפייה, אופה במהלך השבוע לחמים וחלות מיוחדות למכירה לצד סדנאות לאפייה למבוגרים, אותם היא מעבירה בביתה שבאבן יהודה.
במהלך החופש הגדול היא מציעה שלושה סוגי סדנאות, כשכל אחת מהן מתמקדת בנושא אחר בתחום האפייה. בין היתר, ישנה סדנה ללימוד אפיית לחמים, קישים, חטיפים ועוגיות; סדנה נוספת המתמקדת בהכנת מאפי שמרים (פיצה, שבלולי נוטלה ולחמניות שוקולד) וסדנה שלישית בה ילמדו המשתתפים כיצד להכין ארוחת בוקר.
כל הסדנאות מיועדות לילדים בגילאי 12-8 ומחירן 200 שקלים (במחיר הזה הם יקבלו חוברת מתכונים, ארוחת בוקר ומארז מלא בכל הטוב שהכינו במהלך אותו יום). אגב, אם נרשמים בזוגות או ליותר מסדנה אחת - מקבלים 10% הנחה.
אבן יהודה, 052-8979526‏, לא כשר

"החופש לבשל" - סדנאות בישול חווייתיות לילדים ונוער

הדר קפח, מי שהקימה ומעבירה את הסדנאות הללו, עוסקת בבישול ומתמחה בסדנאות בישול ואפייה לילדים בביתה שבפרדס חנה. בחודשי הקיץ, היא מעבירה קייטנת בישול ואפייה בת שבוע המיועדת לילדים בגילאי 12-8 (ישנם מספר מחזורים שנמשכים עד סוף חודש אוגוסט) במחיר של 650 שקלים למשתתף.
14 צפייה בגלריה
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנאות בישול ואפייה לילדים
סדנת הבישול של הדר קפח
(צילום: יח"צ)
חוץ מזה, במהלך השנה מעבירה קפח חוג בישול שבועי לילדים הנמשך כשעתיים, במהלכן לומדים המשתתפים מתכונים חדשים וקלים להכנה (220 שקלים לחודש). הן החוגים והן הסדנאות, מתקיימים בביתה של קפח בפרדס חנה.
פרדס חנה, 054-5909710‏, לא כשר

לבחור אחרת

ליאת עמנואל - בעלת המיזם "לבחור אחרת - תלמד את הילדים שלכם להכין את המאכלים שהם אוהבים, רק בגרסאות הבריאות שלהם.
הסדנאות מיועדות לילדים בכיתות ג'-ח', נפרשות על פני שלושה ימים ומתקיימות במספר מועדים בין 14 ביולי ל-4 באוגוסט. ישנה גם אפשרות להירשם ליום אחד בלבד בעלות של 120 שקלים, או לכל הסדנה במחיר של 450 שקלים.
בנימינה גבעת עדה, 052-6265806, לא כשר

My Cakes

בסטודיו של גל אלקיים פרנג'י, קונדיטורית בוגרת בית ספר לאפייה בארץ, תקיים בחופש הגדול קייטנת אפייה לילדים (בימים ראשון-חמישי בין 13:00-8:00).
במהלך הקייטנה, ילמדו הילדים טכניקות מעולם האפייה, מתכונים לאפיית עוגות שמרים, שוקולד, פיסול בבצק סוכר וגם מאפים מלוחים. את המאפים שיכינו ייקחו הילדים הביתה, או יאכלו במקום.
כמו כן, הם יכינו ארוחת בוקר ישראלית עשירה ומגוונת הכוללת שקשוקה, לחם, מאפים, פיצות ועוד. המחיר הוא 500 שקלים לשבוע או 2,000 שקלים לחודש.
מושב גבע כרמל, 050-4099909

חופית שהם

בסדנת האפייה הקיצית שלה (המיועדת לילדים ולבני נוער מעל גיל 10), השף-קונדיטורית - חופית שהם, תלמד את הילדים שלכם ללוש בצק, לזלף קרמים ולשחק עם שוקולד.
במסגרת הסדנה, בה הילדים יעבדו בקבוצות קטנות, הם ילמדו שיטות אפייה שונות וייחשפו לחומרי גלם מגוונים, ואת התוצאות הטעימות הם ייקחו עמם בסוף היום הביתה.
לכל סדנה כזו, שאורכת חמישה ימים ומתקיימת בשעות הבוקר, ישנם מספר מחזורים הנערכים בחודשי יולי-אוגוסט בלבד. מחיר הסדנה הוא 800 שקלים למשתתף.
בת חפר, פרטים והרשמה: 050-4300109, לא כשר

שרון בר סיני

השפית שרון בר סיני, מעבירה בימים כתיקונם סדנאות והרצאות על אורח חיים בריא. במהלך הקיץ, היא עורכת סדנאות שף עם דגש על אוכל בריא וביתי לקבוצות קטנות של עד עשרה משתתפים.
במהלך הסדנה, הילדים שלכם ילמדו להכין מאפינס פיצה, גלידת קסטה טבעונית, ארנצ'יני תפוחי אדמה, פסטה, שייקים בריאים, סושי דונאטס, צ'יפס צבעוני אפוי וחטיפי אנרגיה. והבונוס האמיתי כאן, מופיע בדמות הפעילויות שבר סיני שוזרת בסדנאות שלה, ביניהן: משחקי טריוויה, תחרויות, חידונים, יצירה ועוד - כולם קשורים לאכילה נכונה ולמזון בריא.
הסדנאות מיועדות לילדים בגילאי 12-6, משך כל סדנה הוא חמישה ימים והמחיר עבור כל משתתף הוא 650 שקלים.
נהריה, 054-5956647‏, לא כשר

מרקט שף KIDS

במתחם "שרונה מרקט", מציעים מגוון סדנאות בישול חינמיות לילדים שיתקיימו לאורך כל חודשי הקיץ. הסדנאות יתקיימו בימים שני ושלישי, בין השעות 19:00-16:00, כשמדי שעה תתחיל סדנה חדשה. הפעילות מיועדת לבני חמש ומעלה.
בין הסדנאות שייערכו במקום: סדנה להכנת מילפיי, סדנה להכנת עוגות שוקולד צ׳יפס, סדנת סושי פירות וגם סדנאות לבישול בריא.
קלמן מגן 2 תל אביב, בכניסה המערבית של שרונה מרקט (בסמוך לקוק סטור, מול גלידה ג'לטו

קידס פרנדלי - סדנה טבעונית במשק ברזילי

את הגרסה הטבעונית, הטעימה והכיפית של סדנאות הבישול, אפשר למצוא אחת לחודש, במסעדה הטבעונית "משק ברזילי". השפית שני בנאי, בשיתוף פעולה עם טבחים נוספים מהמשק - עמרי סיבול, כפיר שמגר ומיכל וולק, מכנסת סביבה באינטימיות ובאופטימיות, מבוגרים וילדים שמגיעים כדי ללמוד איך לבשל אוכל טבעוני.
14 צפייה בגלריה
משק ברזילי
משק ברזילי
(צילום: אנטולי מיכאלו)

במהלך הסדנה בנאי מבשלת, מסבירה, מכינה, משתפת ומלהטטת, והקסם האמיתי כאן הוא, שבאמת אפשר ללמוד מזה משהו ולחזור הביתה ולבשל; כל משתתף מקבל חוברת, ארוחת ערב, וטיפים קטנים וגדולים לגבי המזווה והאלתורים הנחוצים בכל בית.
14 צפייה בגלריה
משק ברזילי
משק ברזילי
(צילום: אנטולי מיכאלו)

הסדנאות הבאות: 11 ביולי, יום חמישי, בין השעות 22:00-19:00: סדנת הסודות המתוקים ללא גלוטן (וללא סוכר). בתפריט: קלתיות מקמחים אלטרנטיביים במליות שונות, טוויל חמאה, עוגת וניל ואוכמניות בחושה, קנולי במילוי קצף וגבינות מרנג במילויי קרמים שונים. 1 באוגוסט, יום חמישי, בין השעות 21:00-18:00: לחם מחמצת ואפייה. שני בנאי ומיכל וולק יאפו לחמים ועוגות, יכינו ממרחים וגבינות ושאר תוספות. 11 בספטמבר, יום רביעי, בין השעות 21:30-18:30: סדנת הדגל של הסודות - בין השיחות, היין, ההסברים והבישולים. שף המסעדה, עמרי סיבול ביחד עם שני בנאי, יכירו סלט "ביצים" טבעוני, קציצות טופו, קיש מקמח אורז, סינייה מירקות ושאר סלטים וירקות.
(שרון ליפקינד)
משק ברזילי, אחד העם 6 נווה צדק תל אביב, 03-5166329