פעם, בשביל קרואסון ראוי היינו צריכים לטוס לפריז או לפחות להגיע עד לקונדיטוריות נחשבות בתל אביב. אבל אז הכל השתנה: העלייה מצרפת מילאה את הערים הגדולות בחנויות פטיסרי שהכירו לנו אקלרים ממולאים בקרם פטיסייר, מקרונים צבעוניים, קרואסונים ופטיפורים מפונפנים ויפים כמו תכשיטים.

19 צפייה בגלריה
אלה פטיסרי
אלה פטיסרי
אלה פטיסרי
(צילום: גנית מצ'ורו)
היום, למעלה מעשור אחרי נחיתת הקונדיטוריות הצרפתיות בארץ, הפטיסרי השווים באמת נמצאים בכל מקום, והטובים ביותר אפילו מרוחקים מתל אביב ומגוש דן וכמעט בכל אחד מהמקומות האלה מסתתר סיפור.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אבל מה זה פטיסרי בכלל? Pâtisserie היא בעצם קונדיטוריה אבל לא מהסוג שמוכרת מאפים - כמו קונדיטוריה. נכון שבפטיסריות כחול לבן תמצאו גם קרואסונים, קישים ואפילו לחמים וכריכים, אבל בצרפת כל אלה נמכרים בחנות מיוחדת ששמה בולונז׳רי (חנות לחם).

19 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
דוד לאור
(צילום: אפיק גבאי)
אז היכן נמצאים המקומות המתוקים, מלאי הקסם שפועלים מתחת לרדאר הרחק מהזירות הקולינריות החמות, אך עדיין מביאים לנו אווירה פריזאית; באיזה מקומות תמצאו פריז ברסט, אקלר ופאי לימון עם מרנג עטופים בפסטורליהואיפה נמצאות ויטרינות הקינוחים המפוארות ביותר? יצאנו לבדוק.


קורון פטיסרי

הפטיסרי הבא, שהוקם על ידי עטר כהן טורנוא ופועל בקיבוץ עברון, מעוצב בסגנון כפרי ומחולק לשני אזורים: קונדיטוריה ובית קפה. בקונדיטוריה,תחכה לכם אחת מוויטרינות הקינוחים היותר מרשימות באזור הצפון, בין היתר בשל העובדה שמלבד הקינוחים הקלאסיים יש בה גם מוצרי פטיסרי לא שגרתיים.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בנהריה
בתי אוכל בנהריה
(צילום: לין לוי)
אבל אם להודות באמת, לא משנה באיזה מאפה תבחרו כאן - כולם עשויים בצורה מושלמת למדי: מאפי בוקר עם פירות שגדלים בצפון, קרואסון ג'נדויה במילוי שוקולד ולרונה (16-12 שקלים), מאפה אגסים עם קרם שקדים ועוגיות משוקולד חלב, בוטנים קלויים ופרלינה. על המדפים הפזורים בחלל עצמו נחות להן עוגות בחושות ומיני עוגיות, ובמקפיא יש עוגות גדולות ומעוצבות.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בנהריה
בתי אוכל בנהריה
(צילום: לין לוי)
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בנהריה
בתי אוכל בנהריה
(צילום: לין לוי)
בבית הקפה הפועל במקום, מגישים תפריט המבוסס על תוצרת הפטיסרי דוגמת כריך סלמון עם ביצה עלומה בתוך קרואסון ענק (45 שקלים) ועוד.
קיבוץ עברון, 04-9857787‏, חלבי כשר ללא תעודה

Oz Patisserie

החנות הקטנה והמטריפה של עוז שחרי' הפועלת במתחם "גן הצפון", מחולקת גם היא לשני חללים המופרדים זה מזה בעזרת קיר זכוכית - חלל אחד משמש כקונדיטוריה, ובשני פועלת חנות בה נמכרים המאפים ששחרי מייצר במקום.
19 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בין היתר, תוכלו למצוא שם מאפי בוקר וקינוחים אישיים, עוגות שמרים ועוגות בחושות, קרואסונים במילויים לא שגרתיים כמו מרמלדת שזיפים למשל (12-7 שקלים) ויש גם בריושים בטעמי פירות וכמה סוגים של לחמים לצד בגט ומרשמלו המיוצר גם הוא במקום.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בגליל העליון
בתי אוכל בגליל העליון
(צילום: לין לוי)
ישנה אפשרות לקחת את המאפים לדרך או לשבת במקום על קפה ומאפה (או יין, אם תרצו), סלט או פלטת נשנושים. המלצה שלנו: לא משנה מה, אל תוותרו על הבראוניז המיוחדים שמגישים שם, ביניהם בראוניז פטל-בלונדי ובראוניז חמאת בוטנים.
מתחם גן הצפון, 050-3020167‏, לא כשר

תושה בייקרי

הפטיסרי הבא, שנמצא בקיבוץ ראש הנקרה, מחולק אף הוא לשני חללים; החלל הפנימי משמש כחנות קטנטנה עם ויטרינה גדולה וכמה מדפים עמוסים בעוגות ועוגיות תוצרת המקום, ואילו החלל החיצוני, המשמש גם כמרפסת, משמש כמקום ישיבה עבור שלל הסועדים שפוקדים את המקום, במיוחד בימי שישי בבוקר.
19 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
המקררים כאן עמוסים בקינוחים אישיים ובעוגות גדולות ומעוצבות, ובוויטרינה נחים להם קרואסונים במילוי שוקולד, שקדים, פיסטוק, ריבת חלב ונוגט (13 שקלים). יש שם גם מאפים מלוחים ומתוקים מבצק עלים (13-9 שקלים) וקינוחים כמו טארט קרמל עם שומשום שחור ובננות מקורמלות.
19 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
קיבוץ ראש הנקרה, 052-8399795, כשר חלבי

The good bread bakery

המקום הבא מתחבא באחת הסמטאות הציוריות של מעלות תרשיחא, ולמרות הצניעות הרבה המאפיינת אותו - במהלך הזמן בו הוא פועל, הוא הצליח לצבור לעצמו מוניטין עצום בקרב תושבי האזור הפוקדים אותו לא מעט.
שאהין שאהין, בעל המקום, אופה כאן מדי בוקר קרואסונים ולחמי שאור, פוקצ'ות עם מיני תוספות (9-10 שקלים), מאפי בריוש, באגטים ולחמי מחמצת ומאפים ממולאים בגבינה (45 שקלים).
כל המאפים כאן שווים טעימה, אבל הסיבה לכך שהמקום הזה זוכה לכל כך הרבה הערכה הם דווקא הקרואסונים, שבקיפולי הבצק שלהם ניכרת העבודה הקשה והמקצועית שנעשתה על מנת להכינם.
האומנים 1 (סמטאות השוק הישן) מעלות תרשיחא 04-6588445, לא כשר

מקלות וניל

המקום הבא הוא לא פחות מאשר ההפתעה הגדולה של העיר עפולה, ולמרות שהוא נמצא באזור התעשייה בעיר - הוא נחשב לאחד מהמקומות היותר שווים ומדוברים באזור.
19 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
מדובר בבית קפה חלבי הכולל גם פטיסרי, בו ניצבת ויטרינה ענקית ועמוסה בקינוחים מפתים במיוחד דוגמת מאפי פטיסרי שונים, פרלינים שמיוצרים במקום, ועוגות פס (38-32 שקלים). יש שם גם לחמי מחמצת, מאפי בוקר ואפילו גלידה איטלקית ששמורה בפצ'טי כמו באיטליה.
19 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
אבל עם כל הכבוד לכל אלו, הכוכבים האמיתיים של המקום הם ללא ספק המקרונים והאקלרים, שכמותם לא מצאנו בשום מקום אחר בארץ (22-15 שקלים).
יהושע חנקין 9 עפולה, 04-6420222‏, כשר

יקב תשבי

הפטיסרי של "תשבי" ממוקם בתוך מרכז המבקרים של היקב, ואפשר למצוא בו מיני לחמים ויצירות אומנות מתוקות המשלבות חומרי גלם מהמטבח הצרפתי, מעשה ידיה של השף-קונדיטורית, מאיה דידי אליהו.
19 צפייה בגלריה
יקב תשבי
יקב תשבי
(צילום: דני גולן)
הקינוחים עצמם ימתינו לכם בוויטרינה הארוכה שניצבת במקום, ובין היתר תוכלו למצוא שם עוגת גבינה אפויה בתנור אבן, טארט לימון עם מרנג וקריספי פטל סוסה, מקרון איספהאן במילוי ליצ'י ופטל עם מי ורדים וקולי פטל ועוגת שוקולד -"ניאנגבו ולרונה -המשלבת בין שוקולד, ברנדי, מוס שוקולד ושוקוד מריר.
19 צפייה בגלריה
יקב תשבי
יקב תשבי
(צילום: דני גולן)
אל תפספסו גם את קינוח האקלר פרלינה במילוי קרם אגוזי לוז ושוקולד ולרונה. טווח המחירים של כל הקינוחים המוגשים כאן, נע בין 35-25 שקלים.
מתחם תשבי (כביש 652) בין זיכרון לבנימינה, 04-6288195, כשר

אלה פטיסרי

בבית הקפה הבא, הנמצא באזור התעשייה של עמק חפר, מצאנו ויטרינת פטיסרי מרשימה במיוחד, הכוללת טארטים מרהיבים ועמוסים בקרמים ובפירות עונתיים, נשיקות מרנג, קרואסונים ענקיים, פחזניות ממולאות בקרם פטיסייר, מאפי שמרים עמוסים בפירות וקרמים וגם מאפי בוקר מבצק עלים (החל מ-15 שקלים למאפה).
19 צפייה בגלריה
אלה פטיסרי
אלה פטיסרי
(צילום: גנית מצ'ורו)
בימי שישי, מוגש במקום בראנץ' בסגנון בופה הכולל סלטים, מאפים ומנות ביצים לצד פוקצ'ות וחלות בריוש הנאפות במקום.

דרך נחל אלכסנדר 5 פאר תעשיות עמק חפר, תחנת דלק סונול, 04-6546155, כשר

יואב דקלבאום

הפטסירי הבא, הממוקם אף הוא באזור התעשייה של עמק חפר ושייך לשף-קונדיטור, יואב דקלבאום. המקום עצמו הוא, למעשה, קונדיטוריה ענקית שבינה לבין חנות המפעל - בה מוצעת למכירה שלל התוצרת הנאפית במקום - מפריד קיר זכוכית בלבד.
19 צפייה בגלריה
(צילום: דן פרץ)
דקלבאום, המתמחה בהכנת פטיפורים מיניאטוריים ופרלינים, מציע כאן גם לצידם מיני טראפלס ומבחר של קינוחים אישיים כמו מקרונים ממולאים בפירות וקרם פטיסייר (8-6 שקלים ליחידה), ואקלרים במילויים דוגמת קרם פטל, מרשמלו וניל ומרמלדה קסיס, מקופלת משוקולד מריר וקרמבל קקאו וגם שנטילי פיסטוק וקרמבל פיסטוק (16-12 שקלים).
עוד תמצאו שם: מילפיי מפואר מעוטר בפירות העונה, קינוחי שכבות בצנצנת, פאי נקטרינה עם קרם שקדים ופאי פטל, טארט טאטן ופאי לימון. בגזרת המלוחים, יש במקום דייניש תרד, אריזות של גריסיני, קרקרים ועוד.
בית הראשונים 22, א.תעשיה עמק חפר, 04-6895281, כשר

ביסקוטי

את הקינוחים האישיים של רשת המאפים הבאה - שהוקמה בשנת 2003 על ידי אמיר פורת והשף קונדיטורית האיטלקייה, רוסלה יונה - אפשר למצוא בלא מעט תפריטים של בתי קפה ומסעדות בארץ, וישנם גם שני סניפים המציעים את תוצרת הרשת.
19 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
בתחילת דרכה, הייתה "ביסקוטי" קונדיטוריה קטנה שפעלה בבניין תעשייה ברמת השרון. לפני כעשור היא העתיקה את מיקומה לבני ברק (לא רחוק מקניון איילון), ואף התרחבה והקימה חנות בסמוך לקונדיטוריה עצמה.
19 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
לרשת כמה קינוחים פופולריים דוגמת "גאלט דה רואה" ("עוגת מלכים" בצרפתית) המורכבת משתי שכבות של בצק עלים במילוי קרם שקדים (76 שקלים לעוגה בקוטר של 20 ס"מ), ופאי פרופיטרולים במילוי קרם וניל ובציפוי של גנאש שוקולד ושברי שוקולד קראנצ'יים (33 שקלים לפאי אישי).
19 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
עוד מציעים שם: מגוון מקרונים בשלל טעמים (22 שקלים למארז של 5 יחידות), מאפה "פריז ברסט" שעשוי מבצק רבוך בתוספת של דיסק קראמבל ובמילוי קרם נוגט עם אגוזי לוז מסוכרים וגם פאי אגסים במילוי קרם שקדים (החל מ-26 שקלים לפאי אישי).
  • הירקון 67 בני ברק, 03-5704015, כשר
  • העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה, 03-5704015, כשר

דוד לאור
את הפטיסרי שלו פתח דוד לאור - שף-קונדיטור בוגר בית ספר לקונדיטוריה - לפני שש שנים במבשרת ציון, ליד ירושלים. מאז, הוא מציע שם קרואסונים ובריושים (החל מ-10 שקלים) לצד טארטים, אקלרים ומקרונים.
19 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
(צילום: אפיק גבאי)
יש שם גם מיני פטיפורים כמו פחזניות ממולאות בקרם נוגט, עוגיית טירמיסו עם קרם מסקרפונה מעל, עוגיית קקאו מעוטרת בבישקוטי טבול בקפה, טארט קרם פיסטוק ודובדבנים וגנאש שוקולד עם קולי תות (75 שקלים).
לאחרונה, פתח לאור מקום נוסף סמוך לפטיסרי, בו הוא מתמקד בממתקי קונפיסרי המיוצרים בעבודת יד דוגמת מרמלדות מפירות עונתיים, מרשמלו בטעמי פטל, קפה ווניל וטבלאות שוקולד מיוחדות.
היצירה 12 אזור תעשייה מבשרת ציון, 02-5793311, כשר

Les jumelles

את בית הקפה הזה, הפועל בכניסה ליישוב בית נקופה, פתחו התאומות - הקונדיטורית מעיין סוויסה והשפית, רותם סוויסה. השתיים, מגישות בחלל המעוצב בסגנון וינטג' כפרי, מגוון ארוחות בוקר (58-42 שקלים), קראנץ' קרואסון (34 שקלים) ושלל מנות חלביות נוספות.
בגזרת הקינוחים שנחים להם בוויטרינה שבכניסה למקום, תמצאו מבחר עוגות אישיות (32-27 שקלים) ומעליהן מגשים עמוסים בקרואסונים ענקיים, מאפי בריוש ועוגת גבינה אחת שבשבילה שווה במיוחד להגיע למקום. עוד תוכלו למצוא שם: קינוחים אישיים בכוסות, משקאות שנחשבים לקינוח לכל דבר, מקרונים בכל צבעי הקשת ופטיפורים מפונפנים.
המייסדים 1 בית נקופה, 02-9309991, כשר למהדרין


קונדיטוריית ניחוחות חיים

קונדיטוריית הפטיסרי הבאה, הפועלת בעיר נתיבות, היא אחד מהמקומות היותר מרעננים שנפתחו בשנים האחרונות בעיר. את המקום פתח חיים דימרי, שף-קונדיטור שמציע כאן מיני טארטלטים, מקרונים ואקלרים שלא היו מביישים אף פטיסרי מפונפן בפריז.
יש שם גם מגוון קינוחים אישיים מרהיבים (35-25 שקלים), ביניהם פאי אגוזים ושקדים על קרם טופי-קרמל, מוס שוקולד לבן עם שוקולד פרלינה ופקאן מסוכר בציפוי שוקולד, מוס שוקולד מריר עם קרם אספרסו, פארי ברסט במילוי פיסטוק ושנטילי פיסטוק ועוד.
חובבי העוגות ודאי ישמחו לדעת כי במקום יש גם עוגות פס כמו קראנץ' שוקולד, עוגת תפוחים ושקדים וגם מקרונים ואקלרים במילוי פטיסייר נוגט.
הגפן 23 נתיבות, 052-5807444, כשר
פורסם לראשונה: 16:48, 29.08.19