בתי קפה יש הרבה ברחבי הארץ, אבל לא לכולם יש נוף פסטורלי. וכשאנחנו מדברים על נוף פסטורלי אנחנו מתכוונים להרבה ירוק בעיניים, לנופים חקלאים, לחורשות ולמדשאות.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אז נכון שכיום קצת קשה להבדיל בין בית קפה לבין מסעדה או מזללה, אבל בוודאי תסכימו איתנו שבתי קפה טובים צריך לדעת למצוא. אז בפעם הבא שאתם נוסעים לטייל בצפון, קחו איתכם את הרשימה הזו ואנחנו מבטיחים לכם שהעצירה לקפה או לארוחה קלה תהיה הפעם מחוברת לטבע, קלילה, נינוחה, טעימה ובמחיר סביר.

קפה יעלי

את בית הקפה שלה, פתחה יעל אליה לפני שמונה שנים וחצי בכפר האומנים אניעם. בקפה, מלבד אוכל ושתייה, מועברות גם סדנאות והרצאות בנושאי רוחניות ואסטרולוגיה, ובמרפסת החיצונית מתארחים מפעם לפעם גם אומנים מקומיים. את ההדרכות מעבירים לרוב מרצים חיצוניים, אך מידי פעם מתקיימות שם גם סדנאות לקבוצות על חשיבה חיובית והגשמת חלומות, שאליה מעבירה בעצמה.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

החלל בו פועל בית הקפה מעוצב בפשטות ובסגנון כפרי, ומציע תפריט ביתי הכולל פויקה חלבי (קדירת ירקות שורש ושמנת עם אגוזי מלח מקורמלים וחמוציות) שמחירו 58 שקלים, לצד וארוחות בוקר עם מגוון מטבלים המוגשים בקעריות בצורת לב.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

עוד בתפריט: טוסטים ופיצות (44 שקלים), מרק בצל (28 שקלים), מנות פסטה עם רטבים שונים, סלטים ושקשוקות. וכמובן, אל תוותרו על כוס קפה, המוגשת כאן בתוספת הקדשה אישית שתגרום לכם להעלות חיוך על פניכם.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

כפר האומנים אניעם, 04-6821855‏, כשר חלבי

מתחם הפיקוס במלון Nea

בית הקפה הבא, פועל במלון "ניאה" שבמושב שבי ציון, במתחם פסטורלי להפליא עם עצי פיקוס ודק שעטוף בצמחייה ירוקה. לרגל הקיץ, מידי יום רביעי מתקיימים שם ערבי קונספט עם תפריט איטלקי (זוגי או משפחתי) בניצוחו של השף שלומי נחום.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: גיל אבירם)

הארוחה עצמה היא ארוחה מובנית שמחירה 110 שקלים לסועד (כולל שתייה), והיא כוללת מנות ראשונות כמו קפרזה, ירקות צלויים בטאבון, סלט לבבות חסה שלושה סוגי פיצות ועוד. עם סיום הארוחה, מוגשים קינוחים שמכינים במקום כמו טירמיסו בצנצנת אישית, קרם מסקרפונה, ביסקוטי ואמרטו.
האלה 3 שבי ציון, 04-9958888, כשר

הבית בקצה הנוף

אי שם, ביער בירייה, ישנו מתחם קסום בו פועל בית קפה עם תפריט חלבי-גלילי. תוכלו ליהנות כאן מארוחות בוקר (65 שקלים ליחיד או 120 שקלים לזוג), מכריכים, קישים, פסטות ופיצות (52-42 שקלים). יש גם סלטים, ביניהם סלט לחם שבור עם פלפלים קלויים, פטריות מוקפצות, עגבניות שרי ופרמזן (49 שקלים), קינוחים ושתייה חמה.
לצד האוכל (ובדומה לרוב בתי הקפה המוזכרים בכתבה), גם כאן מתקיימות מדי פעם הופעות חיות וערבי במה פתוחה, הרצעות וסדנאות בנושאים שונים. פעמים רבות המקום נסגר לטובת אירועים פרטיים המתקיימים בו, לכן חשוב לוודא מראש לפני שמגיעים לשם - שהוא אכן פתוח באותו היום לציבור הרחב. ואם תגיעו בזמן בו המקום אינו עמוס - תרוויחו ישיבה באחת מפינות הזולה הכיפיות שבמקום, או במרפסות המשקיפות על הנוף המשגע שמסביב.
עמוקה יער ביריה, 04-6921217, כשר חלבי

שולמן שוקולד

במרכז המסחרי "גן הצפון", בין מסעדות למזון מהיר, גלידרייה ופיצוצייה אחת, פועלת לה חנות השוקולד של שולמן. אם תיכנסו פנימה ותחצו את החלל המרכזי בו נמכרים שלל השוקולדים ששולמן מכין בעצמו, תתגלה בפניכם חצר קטנה ופסטורלית המשקיפה על נקודת המפגש בין נחלי הבניאס, החצבני ושניר.
שם, מתחת לעץ זקן ועבות, ישנם מספר מקומות ישיבה בהם אפשר לשבת וליהנות מכוס קפה או משוקולטה חמה שמכינים במקום (10 שקלים), בתוספת מושחתת של קרפ צרפתי ממולא בשוקולד איכותי. עצה שלנו: בדרככם החוצה - אל תשכחו לרכוש כמה מהפרלינים הביתיים. אתם יודעים, כדי שיהיה מה לנשנש בדרך.
גן הצפון, 054-5403614, כשר

רושקה

בית קפה הבא פועל באחד מהיישובים היותר פסטורליים בארץ, ומשקיף על נוף עוצר נשימה הנפרש למרחקים - עד הרי הגליל העליון, רמת הגולן ואפילו החרמון. החלל בו הוא פועל מחולק לשתי קומות, כשהקומה השנייה משמשת כגלרייה לרהיטים שבנה הבעלים של המקום, ויש שם גם מרפסת קטנה שכיף לשבת בה.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: אנטולי מיכאלו)

ומה אוכלים שם? מנות צמחוניות וטבעוניות, ביניהן קיש במילויים שונים (52 שקלים), סלט קינואה (53 שקלים), מאזטים תוצרת בית המוגשים לצד לחם טבעוני, זיתים שמכינים במקום, אנטיפסטי, גבינת שמנת וטחינה וגם עוגות וגלידה, המיוצרת אף היא בבית הקפה. שימו לב: המקום פתוח בימי שבת בלבד.
18 צפייה בגלריה
(צילום: אנטולי מיכאלו)

מצפה מתת, 054-4371415/4, לא כשר

אלטו

כדי להגיע למקום הבא בקיבוץ שמרת, תצטרכו לחצות שביל גישה העובר בתוך בוסתן של עצי פרי - שיכניס אתכם לאווירה הרגועה והשלווה שמאפיינת את האזור כולו. במבנה בו ממוקם בית הקפה, ישנה מרפסת עץ פסטורלית שהישיבה בה תגרום לכם להרגיש כאילו אתם יושבים בחיק הטבע.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

אטרקציה נוספת במקום היא עמדת התצפית הנמצאת בחלל הפנימי של המבנה, ממנה אפשר להשקיף על האולם בו מייצרים את הגבינות מהחלב המגיע מהמחלבה הסמוכה.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

התפריט כאן, באופן לא מפתיע, הוא חלבי וכולל ארוחות בוקר המוגשות לאורך כל היום (56 שקלים ליחיד או 102 שקלים לזוג), כנאפה מלוח (45 שקלים), מאפה ברי (45 שקלים), פיצה וקרואסון חמאה עם תרד, גבינות וביצה עלומה המוגש עם סלט קטן (50 שקלים). יש שם גם סלטים וקישים, כריכים ובלינצ'ס גבינה לקינוח - כשכל הגבינות המוגשות כאן וגם אלו המשמשות להכנת המנות, מיצרות במקום מתוצרת המחלבה.
קיבוץ שמרת, 04-9854802, כשר

בנחלה

בית קפה קטן הממוקם בנחלה משפחתית בנהריה, שבעבר פעל בה משק חקלאי. מחוץ למסעדה, ישנו דשא ירוק ואינסופי עם גן שעשועים מאובזר במתקנים לילדים וגינת ירק.
18 צפייה בגלריה
בייגעלה ופרעצל בארץ
בייגעלה ופרעצל בארץ
(צילום: דן פרץ)

התפריט במקום מציע מבחר מרשים של ארוחות בוקר (65-25 שקלים) לצד סלטים, פסטות, דגים, כריכים ומנות בשר עיקריות. בשעות הצהריים, מגישים כאן תפריט עסקיות מגוון הכולל גם עסקיות לילדים.
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

יצחק שדה 17 נהריה, 04-9512074, שני-שבת 9:00 -23:00

עדיקא

בית קפה הנמצא בתוך מרכז המבקרים של יקב "אסף", שביישוב הצפוני קדמת צבי. אפשר לשבת בפנים, אבל הכי שווה דווקא לשבת בחוץ, מסביב לשולחנות העץ, וליהנות מהנופים המרשימים של רמת הגולן.
ומה אוכלים כאן? התפריט כאן, באופן דיי ברור, מציע בעיקר מנות נשנוש המשתלבות עם היין שמיוצר במקום: באמצע השבוע אפשר למצוא כאן מגשים עם גבינות, נקניקים ודגים כבושים (85 שקלים). ולצידם, יש בתפריט גם סלטים, טאפאס משתנים (34 שקלים) ומרק. בתפריט של סוף השבוע, מציעים בנוסף למנות הקבועות גם מאפים מלוחים ומתוקים שנאפים במקום.
קדמת צבי, 054-3915552, לא כשר

קפה יודפת

לכאן מגיעים בעיקר כדי לאכול אוכל בריאותי, וליהנות מהנוף המשגע שנשקף מכל עבר.
18 צפייה בגלריה
(צילום: אוצרות הגליל)
התפריט כולל שפע של מנות ללא גלוטן, מנות דלות בלקטוז ומנות טבעוניות. בין היתר, תוכלו לטעום שם סלט ברזל וסלק (42 שקלים), תבשיל ירקות בקארי (54 שקלים), שקשוקה טופו וקרפ כוסמין במילוי עלי מנגולד, בצל מקורמל וגבינת מוצרלה (44 שקלים).
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

במרכז מסחרי בכניסה ליודפת, 04-8225860‏, לא כשר

קמה

בית קפה בו עובדים גם בעלי צרכים מיוחדים, שבחלל בו הוא פועל יש גם גלריית אומנות והוא מוקף בצמחייה גלילית וירוקה להפליא. התפריט שם מציע ארוחות קלות המבוססות על חומרים טריים, טבעיים וברובם אורגניים, הנקטפים מגינת הירק שבמקום.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

עוד מציעים שם ארוחת בוקר רגילה וטבעונית, גרנולה תוצרת המקום ומאזטים המוגשים בתוספת לחם (מ-30 שקלים לארוחה ליחיד ועד 110 שקלים לזוג). חוץ מזה, תוכלו להזמין כאן גם ממבחר שייקים מפירות וירקות טריים, כריכים ומאפים מתוקים.
קיבוץ הרדוף, 04-9059338, כשר

עין כמונים

״עין כמונים״ היא אומנם חווה לייצור גבינות ביישוב עין כמונים, אבל היא מוכרת גם בזכות בית הקפה הקסום שנמצא מחוץ לחנות הגבינות של החווה.
מלבד האווירה הפסטורלית יש שם גם תפריט נפלא, כזה המבוסס על הגבינות המיוצרות במקום וכולל ארוחת בוקר (70 שקלים ליחיד או 130 שקלים לזוג) וארוחת ״טעימות״ המורכבת מלחם, ריבה וחמאה, מאזטים וגבינות, יין, סלטים, יוגורט, לימונדה, תה צמחים וקינוח (97 שקלים לסועד).
עין כמונים הרי הגליל, 04-6989680, הגבינות בחנות כשרות, המסעדה אינה כשרה

ארטישוק

בית קפה הנמצא באזור הגלבוע, שמהמרפסת שלו נפרשים הנופים החקלאיים של עמק יזרעאל. בתפריט יש לא מעט אלמנטים בריאותיים, ביניהם גם מנות ביצים העשויות מביצי חופש כמו, למשל, שקשוקה פלאפל (69 שקלים).
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

יש שם גם מנות הנאפות בטאבון שנמצא במקום כמו, למשל, מאפה סביח ומאפה חומוס, לצד נאן הודי עם רוטב קארי וקוקוס, ירקות וגבינת מוצרלה. חוץ מזה יש שם גם ארוחות ילדים, כריכים מושקעים, קערות בריאות וסלטים (52-49 שקלים).
הסחנה הקטנה בית אלפא, 04-9938895, לא כשר

חמסה

מקום קסום שנבנה מאלמנטים ממוחזרים ופועל בתוך חורשת עצים, סמוך לקיבוץ שער העמקים שבעמק יזרעאל. התפריט כאן כולל אוכל פשוט ולא יקר כמו טאפאס של כבד מקורמל (35 שקלים), קבבונים (35 שקלים) וכרובית בבירה (28 שקלים). לקינוח, יש כאן מלבי שמכינים במקום.
18 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
(צילום: יח"צ)

עוד בתפריט: פלטות המיועדות לזוג, לשלישייה ולרביעייה (80, 115, 150 שקלים). לרעבים באמת, אלה שלא יסתפקו בטאפאס, מציעים כאן מנות כמו סינייה מבקר וכבש לצד שפע של מנות צמחוניות כמו סביח כרובית ושווארמה פטריות.

קיבוץ שער העמקים, 04-9839500‏, לא כשר

קפה הצבי

בית קפה מקסים הפועל במתחם "אורוות האומנים" - מתחם חקלאי ישן בפרדס חנה, שהפך לאחרונה למתחם בילוי פסטורלי וכיפי במיוחד. החלל בו שוכן בית הקפה, מעוצב שמגוון רהיטי וינטג' והמטבח הפתוח הוא, למעשה, פוד טראק עם חזית המעוצבת גם היא בסגנון רטרו. אבל השוס האמיתי כאן מופיע דווקא בדמות החצר הקסומה והמרווחת, שמדי יום רביעי מארחת הופעות חיות ובימי שישי פועל בה גם שוק איכרים.
18 צפייה בגלריה
קפה הצבי
קפה הצבי
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

התפריט במקום, עליו אחראית השפית אביב רגב, מציע מוזלי עם סלט פירות ויוגורט כבשים (38 שקלים), כריך בריאות בלחם מחמצת אגוזים או כוסמין במילוי גבינת גאודה עיזים או גבינת שקדים טבעונית עם טפנד זיתים (28 שקלים), מבחר סלטים ומנת הדגל - ״המנה הכנענית״-מסבחה מעדשים כתומות עם פול מצרי, טחינה ולימון כבוש המוגשת לצד מאפה ממולא תרד בר וסלט ירקות (42 שקלים). חוץ מזה יש גם תבשיל קארי, כריך קרואסון (38 שקלים), מגוון קישים, מאפים במילויים שונים וקינוח טפיוקה עם פירות יער, ליצ'י, אננס ומלון (22 שקלים).
18 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

אורוות האומנים פרדס חנה כרכור, 04-6595222, לא כשר

קפה בנימינה

בית הקפה הבא התחיל את דרכו מחנות בוטיק לקפה, ועם הזמן הפך למקום מפגש קהילתי - בעיקר בזכות החצר הפסטורלית שבחוץ, בה הכי כיף לשבת על כוס קפה אותו טוחנים במקום כשהוא טרי.
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
לצד הקפה תוכלו להזמין כאן גם כריכים בלחמי מחמצת במילויים שונים (26-20 שקלים), קישים (28 שקלים) וקינוחים שונים, שגם אותם מכינים במקום, כמו סופלה שוקולד (28 שקלים). מפעם לפעם מתקיימות שם גם הופעות חיות, ומדי שבוע נערכות סדנאות קפה מעשירות.
המייסדים 15 בנימינה, 04-6380048‏, כש ללא תעודה

Couronne patiserie

פטיסרי קטן וקומפקטי, שממוקם בצריף ששימש בעבר כמטבח של חדר האוכל הראשון של קיבוץ עברון. יש שם גם מרפסת שטובלת בירק וסמוך אליה - מדשאה מטופחת. התפריט במקום מציע דברים פשוטים, אך מושקעים להפליא: פלטת גבינות (42 שקלים), סלסלת לחמים (40 שקלים), כריכי קרואסון (42 שקלים), בוראטה המוגשת מעל סלט עגבניות שרי, פרנץ' טוסט וכריכים בלחם מחמצת (35 שקלים).
קיבוץ עברון, 04-9857787‏, כשר