כאשר בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי נפרדו, לפני כמעט ארבע שנים, חובבי יינות רוזה ברחבי העולם תהו מה יעלה עכשיו בגורלה של אחוזת היין והיקב בפרובאנס, צרפת - שאטו מיראבל. רבים האמינו שהפרידה המתוקשרת והנוצצת של בני הזוג לכל הפחות תקפיא את פעילות היקב על רקע מאבקי משמורת, מאבקים שיילכו ויחריפו ככל שיילך ויתקדם תהליך הגירושין.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אבל לכל המצקצקים והתוהים לא מושג אז שהם פשוט טועים: במקום מריבות היקב פרח, והדברים שם הפכו לעמוסים מאי פעם, כאשר הבעלים, והשותפים לאחוזה וליקב, משפחת פרין (בעלת היקב המפורסם שאטו דה בוקסטל בעמק הרון בצרפת), קבעו את קו הייצור של יקב מיראבל, בזמן שההורים מתגוששים.
7 צפייה בגלריה
יין בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי - מארק פרין (בחולצה כחולה) ובראד פיט (בחולצה אפורה)
יין בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי - מארק פרין (בחולצה כחולה) ובראד פיט (בחולצה אפורה)
בראד פיט ומארק פרין בכרמים של יקב מיראבל
(צילום: יקב מיראבל)
בשנה שעברה יקב מיראבל חשף מרתף מדוגם למופת, ואף השיק לראשונה רוזה חדש - רוזה כזה שלא היה מעולם בנפת היין פרובאנס בצרפת: מיוז דה מיראבל (מהמילה "מוזה"). היין מופק מהענבים הטובים ביותר של הכרמים הוותיקים בכל נפת היין. כעת, היינן שארל פרין מספר בראיון בלעדי ל-ynet, על תהליך הייצור של הרוזה הכי יקר בפרובאנס, על השמפנייה החדשה שתהיה הדבר הבא ועד כמה באמת מעורב הזוג הנוצץ ביקב ובתוצרים שלו.
"בראד ואנג'י מעורבים בכל שלב ביקב. אני מדבר איתם לפחות פעם בשבוע, והם אמנם עסוקים בתחומים שלהם – סרטים, פרסומות וכו' - אבל הם רואים את היקב כפרויקט החשוב ביותר שלהם"
ביניים
2,600 אירו (10,400 שקלים) – זה המחיר שבו נמכר בקבוק מגנום של רוזה מיוז של שאטו מיראבל במכירה פומבית שנערכה לפני כשנה. הרוזה ערך את הופעת הבכורה שלו בפסטיבל קאן הקודם (כשהפסטיבל עוד נערך הלכה למעשה, ולא בתנאי קורונה), והמכירה הטיבה עם קרן GoodPlanet (המסייעת לקיימות ולאיכות הסביבה).
7 צפייה בגלריה
יין בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי - שאטו מיראבל בצרפת
יין בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי - שאטו מיראבל בצרפת
שאטו מיראבל בצרפת
(צילום: שאטו מיראבל)
אולם מאחורי ההשקה המרהיבה הייתה עבודה קשה והשקעה גדולה - בעיקר של זמן. מיוז 2018 היה היין הראשון בקו הייצור היוקרתי של היקב, וכולו יוצר הלכה למעשה בנכס של שאטו מיראבל. הרעיון היה להראות שרוזה מעולה יכול להיות גדול כמו יין לבן איכותי או יין אדום נהדר.
הרבה לפני הופעת הבכורה של היין על השטיח האדום בשנה שעברה, המיוז של מיראבל נעשה בצלו של מחקר קרקע ממושך, שהחל כבר בשנת 2012. שארל פרין, היינן של מיראבל, יחד עם בן דודו, מארק פרין, בחרו שתי חלקות טובות ווותיקות ביותר של זני הענבים גרנאש ורול (ורמנטינו) בשטח של 10,000 דונם, למטרת ייצור הרוזה המשובח.
עם הבציר הראשון הענבים נשלחו למתקן של משפחת פרין, שם הם נמעכו, הותססו והתבגרו. שנת 2018 הייתה בציר הבכורה, ועל כן המרתף ביקב מיראבל עוצב מחדש ואף צויד במיכלי בטון בצורת ביצה.
7 צפייה בגלריה
יין בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי -  מרתף יקב מיראבל
יין בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי -  מרתף יקב מיראבל
מרתף היין של יקב מיראבל
(צילום: יקב מיראבל)
ביקב המחודש בשאטו מיראבל הונח ממעך-מפרד חדש במיוחד לענבי המיוז, והוא מוקם באחת הנקודות הגבוהות ביותר באחוזה, כך שהוא מאפשר לכוח המשיכה לספוח את מיץ הענבים ושם המיץ יורד עד למיכלי התסיסה עצמם, ואין צורך במשאבות. לאחר התסיסה במיכלי הבטון, היין מתבגר בחביות עץ גדולות בנות 600 ליטר (Demi-Muids), ובסופו של דבר מופקים רק 2,000 בקבוקי מגנום בלבד.
"זה חזרה לעולם ישן", מסביר שארל פרין, היינן של היקב. "בדרך כלל יינות הרוזה הגדולים מפרובאנס היו מיוצרים במיכלי בטון, כך שאנחנו בעצם חוזרים למסורת ייצור הרוזה. יחד עם זאת, זו גם צורה חדשה של מיכלים, שנותנים עומק באמת מעניין ליין".
למה רק 2,000 בקבוקים, ולמה במגנום?
"פשוט מאוד, כי אין עוד. זה המקסימום שהכרם מסוגל להפיק, ואנחנו לא רוצים להגדיל את הייצור, כדי לא לפגוע באיכות. החלטנו גם לבקבק רק בבקבוקי מגנום (1.5 ליטר במקום בקבוק יין רגיל שנפחו 750 מ"ל, ש.ש.), כי זה יין שייתבגר בבקבוק. זה לא יין למסיבות, זה יין גסטרונומי שנועד לארוחה מכובדת, בדיוק כמו יין אדום מבורדו, או יין לבן איכותי מבורגון. הרוזה הזה יכול להתפתח עם הזמן ולהפוך מורכב יותר, וזו גם הסיבה שהחלטנו לבקבוק אותו במגנום, בשביל שאנשים ינסו לשמור עליו לכמה שיותר זמן".
בראד פיט מתגורר בימים אלו בצפון מחוז שמפיין – ועובד על ההכנות הסופיות לקראת השקת השמפניה החדשה שלנו. הוא נמצא בכפר קטנטן של 1,421 איש פלוס 1, שזהו בעצם בראד
כמה בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי היו מעורבים בייצור ובעיצוב? "בראד ואנג'י מעורבים בכל שלב ביקב, ואני מדבר איתם לפחות פעם בשבוע. הם אמנם עסוקים בכל התחומים שלהם – סרטים, פרסומות וכו' - אבל מבחינתם היקב זה הפרויקט החשוב ביותר שלהם. זה הבית שלהם, הם מבקשים ללמוד, לנסות, ולפעמים הם גם אומרים את זה אנחנו אוהבים יותר ואת זה פחות. אנחנו שותפים איתם לכל אורך הדרך - וכמובן אנחנו האחראים מבחינה ייננית. אנחנו מדברים על הכל, בוחרים יחד כל מה שצריך ומנהלים דיאלוג".
7 צפייה בגלריה
משפחה פרין ובראד פיט בכרמים של האחוזה
משפחה פרין ובראד פיט בכרמים של האחוזה
משפחה פרין ובראד פיט בכרמים של האחוזה
(צילום: philippe martineau)
העיצוב של הבקבוק יוקרתי ומיוחד. ואיך היין? "כל בקבוק שונה, והם מיוצרים באופן ידני. כלומר יש להם את אותה צורה ואת אותו עיצוב, אבל כל אחד שונה, כיוון שזו עבודת יד - כל בקבוק מנופח ומפולש באופן ידני, ואין לו אח או רע בעולם. את היין צריך לשמור, זה יין לטווח ארוך. הוא עשיר ומרוכז מאוד, אפשר למצוא בו בשומות של מינרלים, מרבדים של אורן וצנוברים, ובפה הוא כבד וממלא. אבל אנחנו מדברים על משהו מאוד צעיר, בוא ניתן לו עוד כמה שנים".
7 צפייה בגלריה
בראד פיט
בראד פיט
בראד פיט
(צילום: יח"צ)
היין נחשב יקר נוכח המצב, אצלנו בישראל הוא יימכר במחיר של 1500 שקל בבקבוק מגנום פרימיום. "יש שיגידו שזה הרוזה היקר ביותר בעולם, אבל זו לא המטרה שלשמה עשינו אותו. אני יכול להגיד לך שזה בהחלט הרוזה המפורסם ביותר בפרובאנס, כי היין נעשה מהכרמים הטובים ביותר, מהענבים האיכותיים ביותר, הושקעו בו המון שנים של פיתוח והבקבוקים מיוצרים בעבודת יד. לכל זה אי אפשר להדביק תג מחיר".
היו גם דיבורים על ייצור שמפנייה רוזה, איפה זה עומד? "עבדנו קשה מאוד על זה עם רודולף פטר מיקב פייר פטר, הוא אחד מהמגדלים-יצרנים האיכותיים ביותר של נפת היין שמפיין. פטר הוא זה שהשפיע על זה עם טכניקת ייצור מבעבעים חריגה, ושילב בין ענבי פינו מונייה לבין שרדונה. הבקבוקים אמורים לצאת ממש בקרוב, והשמפנייה תיקרא פלור (Fleur) דה מיראבל. אנחנו נהיה בית השמפניה היחיד שעושה רק רוזה, ואנחנו הולכים לנסות לדחוף את איכות הרוזה עד כמה שאפשר בשמפנייה, ואני בטוח שזה יעבוד".
גם בהפקת השמפנייה בראד ואנג'לינה היו מעורבים?
"אני גם אגלה לך סוד: בתקופה הזאת, שבה ענף הקולנוע בהשתקה, בראד פיט מתגורר בצפון מחוז שמפיין, ועובד על ההכנות הסופיות לקראת השקת השמפנייה החדשה שלנו. הוא נמצא בכפר קטנטן שמונה 1,421 איש פלוס 1 - שזה בעצם בראד".
7 צפייה בגלריה
מיראבל מיוז בראד פיט
מיראבל מיוז בראד פיט
מיראבל מיוז בראד פיט
(צילום: יח"צ)
ביניים
48 בקבוקים בלבד של היין הסופר פרימיום החדש, מיוז, יובאו לארץ, וגם מהם נותרו רק בקבוקים בודדים על המדפים. מהייבואנים (משפחת שקד) נמסר כי מדי שנה נמכרים בארץ כ-150,000 בקבוקים מהיין הזה, מה שהופך אותו, כאמור, לאחד מהיינות הנמכרים ביותר בארץ, וליין חביב על הסלבס. מי שקשוב לרשתות החברתיות בטח נתקל בבקבוק מיראבל באינסטגרם של ערן זהבי, בר רפאלי, נטלי דדון, עומר אדם ואחרים.
7 צפייה בגלריה
נטלי דדון אינסטגרם
נטלי דדון אינסטגרם
נטלי דדון אינסטגרם
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם)
ואם תהיתם מתי תוכלו לטעום את השמפנייה, נגלה שההערכות הן שבסילבסטר 2020 תוכלו כבר לחגוג איתו את השנה החדשה. יש למה לצפות.