אימא שלי לא הונגריה, לא רוסיה וגם לא פולניה, אבל הבלינצ׳ס המרוקאי שלה הוא הכי טעים בעולם כולו, וגם קל מאוד להכנה. הבלינצ'ס הזה הוא סוג של שניצל-בלינצ'ס פטנט, וכשהיא מטגנת אותם בשישי בצהריים כל הילדים רצים אליה ועומדים בתור לקבל "שניצל-בלינצ'ס" חם חם. בדרך כלל הם לא מספיקים להגיע לצלחת, וטורפים אותם בעמידה מעל הסירים.
אם יש לכם ילדים - זו הולכת להיות ההתאהבות החדשה שלהם. לפעמים אני לא מבינה מאיפה מגיעים כל הרעיונות המופלאים האלה של אימא שלי, ואיך המוח הקודח שלה עובד שעות נוספות, במטרה לענג את כל הסביבה.
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
סיגרים
(צילום: טל שחר)
עכשיו כשהחגים מאחורינו, ורובנו עייפים מבישולים, אני נותנת לכם מתכון קל ומהיר להכנה לבורקס בשר שלי, שהוא טעים וקריספי בטירוף, וגם מתכון לקינוח באווירת הפילו הפריך שמתפצפץ בפה וכולם אוהבים.
המצרכים:
1 חבילה בצק פילו, מופשר (אני מעדיפה את זו של ציפור השרון) 3 כפות שמן קנולה 2 בצלים לבנים גדולים, קלופים וקצוצים 6 שיני שום, קלופות וכתושות 500 גר' בשר טחון (ממליצה על צוואר או צלעות) 1 כפית מלח ים אטלנטי 3/4 כפית פלפל שחור גרוס 1/4 כפית משיה טחונה 1/2 כפית כורכום קורט אגוז מוסקט טחון 1/4 כפית קינמון 1/2 כוס צנוברים 1/4 כפית פלפל אנגלי
להברשה ולעיטור - תרסיס שמן 1 ביצה טרופה 3 כפות שומשום
13 צפייה בגלריה
(צילום: נופר זוהר)
13 צפייה בגלריה
(צילום: נופר זוהר)
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
(צילום: טל שחר)
אופן ההכנה:
  1. קוצצים את הבצל והשום לקוביות קטנות ומטגנים בסיר רחב עד שהבצל זהוב ונמס.
  2. מוסיפים את הבשר וצורבים על אש גבוהה, תוך כדי מעיכה של הבשר מדי פעם, באמצעות כף עץ, כדי שלא יווצר לכם גוש גדול. חשוב לעבוד עם להבה גבוהה.
  3. כשהבשר משנה את צבעו ואין נוזלים בתחתית הסיר, מוסיפים את כל התבלינים והצנוברים. מערבבים היטב ומטגנים ביחד עוד כ-5 דקות, חשוב לערבב כל הזמן שלא ידבק לתחתית הסיר. מורידים מהאש ומאפשרים למילוי להתקרר לפני שמניחים על הבצק. חובה לסנן את הבשר שכל הנוזלים יצאו.
  4. פורסים עלה פילו על השיש, כשהצד הרחב צמוד אליכם, ומתיזים שמן על כולו. מניחים מעליו עלה פילו נוסף ושוב משמנים.
  5. מניחים בתחתית העלה פס של מילוי (לא צריך הרבה, מדובר בבורקס דק יחסית) ומגלגלים למעין רולדה הדוקה. חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק והמילוי ומניחים את כל הבורקסים שנוצרו על תבנית תנור עם נייר אפייה.
  6. מחממים תנור לטמפרטורה של 200 מעלות, מברישים את הבורקס בביצה טרופה, בנדיבות, ומפזרים שומשום.
  7. אופים בתנור במשך 30 דקות או עד שהמאפים זהובים לגמרי כדי לקבל תוצאה קריספית.
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
(צילום: טל שחר)
המצרכים (ל-30-35 יחידות):
לבלילת הבצק - * אם אתם לא חייבים להכין את הבלילה לבד, אפשר לרכוש עלי בלינצ'ס מוכנים בסופר 500 גר' קמח לבן 2 ביצים שלמות גודל L 2 כפות שמן קנולה 1 כף מלח 2/3 2 כוסות מים
למלית - 500 גר' חזה עוף טחון (מומלץ לטחון לבד) 2 בצלים בינוניים, קצוצים במעבד מזון 6 ענפי סלרי אמריקאי לבנים ועדינים, קצוץ במעבד מזון (החלק הפנימי) 1 כפית פלפל שחור גרוס 1 כפית מלח 1/4 כפית משייה 1 כפית שטוחה כורכום 6 כפות שמן קנולה
13 צפייה בגלריה
(צילום: נופר זוהר)
13 צפייה בגלריה
(צילום: נופר זוהר)
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
נופר זוהר
(צילום: טל שחר)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את המלית - לטגן את הבצל והסלרי למשך 3-4 דק׳ עם 6 כפות שמן קנולה, לטחון את חזה העוף (או לקנות טחון מבעוד מועד), להוסיף את החזה עוף והתבלינים לסיר עם הבצל והסלרי ולערבב היטב עם כף עץ על מנת למנוע גושים. לבשל למשך כ-8 דקות על אש בינונית, מסננים עד שיורדים הנוזלים ומצננים.
  2. מכינים את הבלילה - לשים במעבד מזון את כל חומרי הבלילה וטוחנים עד קבלת מרקם חלק ללא גושים, שמים בקערה שטוחה שמיועדת להכנת בלינצ'ס, מחממים את מחבת הבלינצ'ס מבעוד מועד, טובלים את המחבת החמה עד למגע הבלילה בשולים לקבלת בלינצ'ס עגול ודק. מחכים כ-20 שניות עד שהדפנות של הבלינצ'ס מתקלפות מצידי המחבת, מוציאים עם הידיים ומניחים על ניילון הפרדה. וכן הלאה, בין אחד לאחד עד שנגמרת הבלילה.
  3. ממלאים ומגלגלים - שמים על משטח נקי את עלי הבלינצ'ס ובמרכזו כ-2 כפות ממלית העוף במרכז העלה, סוגרים את הדופן הימינית על המלית ואז את השמאלית ומגלגלים בצורת סיגר, שימו לב שהמלית אינה בורחת מהצדדים, יש להדק היטב בשביל שלא ייפתח. בשלב זה אחרי שמילאנו את כל הבליצ'סים אפשר להקפיא אותם או לטגן.
  4. הציפוי והטיגון - שוברים 4 ביצים בקערה וטורפים היטב עם שתי כפות חרדל מלח ופלפל לפי טעם, טובלים את הבלינצ'ס כמו שניצל בבלילת הביצה ולאחר מכן טובלים בפירורים. מחממים במחבת 1 כוס שמן קנולה ומטגנים עד קבלת צבע זהוב. מוצאים לרשת ברזל את המוצר המוגמר.
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
(צילום: טל שחר)
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
(צילום: טל שחר)
המצרכים (ל-30 סיגרים):
1 חבילת בצק פילו 200 גר' חמאה ממוסת מעט שמן קנולה למריחה
למלית - 1 כוס פיסטוק (100 גר') 1 כוס שקדים (100 גר') 3-2 חלבונים, לפי ספיגה
לסירופ - 2 כוסות סוכר לבן (400 גר') 2 כוסות מים (480 מל') 2 טיפות מי ורדים 1/2 לימון סחוט טרי מעט סוכר לזריה
13 צפייה בגלריה
(צילום: נופר זוהר)
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
(צילום: טל שחר)
אופן ההכנה:
  1. להכנת המלית - שמים בקערת מיקסר עם וו גיטרה את הפיסטוק השקדים, הסוכר והחלבונים. מעבדים עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. מניחים על משטח נקי עלה פילו, מורחים אותו בחמאה המומסת, מניחים עליו עלה נוסף ומורחים גם אותו.
  3. פורסים את עלי הפילו לתשעה ריבועים. מניחים בקצה כל ריבוע מעט ממלית הפיסטוק והשקדים. לצורך השגת צורה אחידה של הסיגרים, ניתן לגלגל בעזרת עיפרון, אותו מצמידים אל המלית.
  4. מגלגלים את הסיגר הממולא יחד עם העיפרון. בסוף הגלגול שולפים את העיפרון ומהדקים את שני צידי הסיגר.
  5. מניחים את הסיגרים בתבנית משומנת, במרחק של סנטימטר זה מזה. מברישים כל סיגר במעט שמן ומפזרים מעל מעט סוכר.
  6. מחממים תנור לחום של 190 מעלות ואופים כ-20 דקות, או עד להזהבה.
  7. מכינים את הסירופ - שמים בסיר את כל חומרי הסירופ, מביאים לרתיחה ומבשלים 20-15 דקות. מצמצמים.
  8. לאחר האפיה יוצקים את הסירופ על הסיגרים.
13 צפייה בגלריה
נופר זוהר
נופר זוהר
(צילום: טל שחר)