כל יום בתום הצום של הרמדאן, נוהגים המוסלמים לאכול את ארוחת האיפטאר, הארוחה ששוברת את הצום היומי - שולחנות עמוסים כיד המלך, סלטים ובשרים ועוד שלל מטעמים ייחודים לארוחה המיוחדת.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אבל אחרי כל ארוחה טובה מגיע קינוח גם מתוק: יצאנו לסיקור מתוק במיוחד באום אל-פאחם, בעקבות המתוקים המסורתיים של הרמדאן.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
4 צפייה בגלריה
אוכל לרמדאן
אוכל לרמדאן
קטאייף
(צילום: לין לוי)

בחודש הרמדאן יש כמה מתוקים ייחודיים, כשהמוכר ביותר הוא הקטאייף (לא להתבלבל עם הקדאיף הטורקי). הקטאייף הוא מעין פנקייק קטן ממולא במלית גבינת עיזים או אגוזי מלך קצוצים, מקופל במרכזו ומודבק בקצוותיו, כך שמתקבל כיסון שאותו מטגנים בשמן עמוק. מעל הכול יוצקים מי סוכר שנספגים בבצק.
אבל כמו בכל מאכל מסורתי, גם המילויים של הקטאייף השתכללו, והיום כבר אפשר למצוא קטאייף יווני ממולא סחלב וחמאה, קטאייף ממולא בתערובת פירות יבשים, קטאייף ממולא בפיסטוקים וגם קטאייף ממולא שוקולד נוטלה.
4 צפייה בגלריה
אוכל לרמדאן
אוכל לרמדאן
הקטאייף לפני מילוי
(צילום: לין לוי)

לא רק קטאייף: מתוקים נוספים לרמדאן

במטבח הערבי יש לא מעט ממתקים, אבל אלה אופיינים במיוחד לרמדאן:
עוואמה -
מאכל מתוק העשוי מסופגניות בצק שמרים קטנות המטוגן בשמן עמוק, וטבולות ברוטב מתוק מתוק, סמל לשנה מתוקה. אם אתם אוהבים מתוק רגעי, כזה שעושה חשק לעוד אחד, תאכלו עוואמה, רק שימו לב - אזהרת התמכרות לפניכם.
4 צפייה בגלריה
אוכל לרמדאן
אוכל לרמדאן
עוואמה
(צילום: לין לוי)
פיסליה - מאכל מתוק שמקורו מהמטבח השאמי (לבנטיני). והוא עשוי אטריות קדאיף במילוי גבינה מתוקה. הקינוח הזה מאופיין בצורתו הייחודית - משולש שטבול בסירופ פיסליה.
רבים יגידו כי הפיסליה הוא אחד הקינוחים הטעימים ביותר של חג הרמדאן, והחידושים למלית שלו בהחלט עושים חשק לעוד - מהגבינה המתוקה, דרך פיסטוק ולאחרונה גם טרנד מילוי המלבי.
קעק אל עיד (בעברית: עוגיות החג) - כעכים ממולאים בתמרים, עשויים קמח חיטה ונחשבים לעוגיות המזוהות ביותר עם הרמדאן. בימי החג מכינים אותם גם במאפיות וגם בבתים.