בארץ פועלים לא מעט מקומות שמגישים המבורגרים מעולים, על זה אין ויכוח. מדי שנה אנחנו לוקחים על עצמנו את המשימה הבלתי אפשרית - לסקר ולדרג את כולם מבלי לשכוח אף אחד. מיותר לציין שמדי שנה התוצאה מזכירה לכולנו שאנחנו לא רחוקים מארצות הברית, שבזכותה הפכה קציצת הבשר בלחמנייה לאייקון קולינרי בין לאומי.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
המבורגר של שף
רשימת ההמבורגריות שנכנסות להיכל התהילה המקומי כוללת את ה״פרוזדור״, ה״וויטרינה״, ״גורמה 26״, ״דלישס״, "m25", ״מיט בר בורגר״, "מג'יק בורגר", ״כביש 90״, ״פורט 19״, ״אמריקה בורגרס״ ו״שגב״ הירושלמי. ובל נשכח את ההמבורגרים הטובים שמגישים במסעדות כמו זה של ה״הדסון״, ה״קופי בר״ וה"בראסרי", ה״דיקסי״, "NG", ״מו ומו״, ״עומר׳ס״, ״בנג׳ולינה״ ויש עוד, כמובן. וכן, יש גם רשתות המציעות המבורגרים ברמה גבוהה במיוחד, כאלה שלא נופלים מההמבורגרים שמגישים בהמבורגריות הבוטיק, ביניהן רשת ״קפטן״, ״עד העצם אקספרס״, ״רובן״, ״אנגוסרי״, ״יומנגוס״ ו-"BBB" כמובן.
16 צפייה בגלריה
המבורגר של לה קרינה
המבורגר של לה קרינה
המבורגר של לה קרינה
(צילום: לה קרנה)

השנה, לרגל יום ההמבורגר הבינלאומי, החלטנו להציג בפניכם דווקא את המקומות הבלתי צפויים בהם מסתתרים המבורגרים מעולים, כאלה שהפרסום פסח עליהם והם נמצאים עדיין בגדר סודם השמור של תושבי האזור. המקומות הללו - שאף אחד לא מצפה למצוא בהם מנה הגונה, שלא לדבר על המבורגר עסיסי עם תוספות מפתיעות - מסתתרים באזורי תעשייה נידחים, ביישובים מרוחקים, בדוכנים קטנים, בקצביות נסתרות מן העין, בברים סודיים, במסעדות ביתיות, בכפרי אומנים ובמרכזים מסחריים. וכן, הם נותנים פייט רציני ללא מעט המבורגריות מרכזיות הזוכות לפופולריות בארץ.

בר בשר

קצבייה קטנה, המסתתרת בחלקו האחורי של מרכז מסחרי ישן בצומת גומא שבגליל העליון. בחלל עצמו יש בר עם ארבעה מקומות ישיבה וגריל קטן, עליו נצלים המבורגרים מעולים שכמותם לא טעמנו בהרבה מקומות בארץ. ומה הופך אותם לכאלה טעימים? כנראה שהעובדה שהקציצות עצמן עשויות מבשר ישראלי טרי, שכל נתח ממנו נבחר בקפידה.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: לין לוי)

ומה לגבי המחירים? המבורגר במשקל 160 גרם עולה כאן 39 שקלים, והמבורגר במשקל של 250 גרם יעלה לכם כאן 45 שקלים. אם תרצו לקנות את הקציצות הטריות הביתה, תתבקשו לשלם 79 שקלים לקילוגרם.

צומת הגומא גליל עליון, 052-2480608‏, לא כשר

גראונד קפה

בביסטרו שבקרית אונו, שבתפריט שלו יש מבחר פיצות, אוכל ביתי, פסטות, כריכים ועוד מיני מאכלים המותאמים לכל חך באשר הוא, מצאנו תפריט המבורגרים שלא היה מבייש אף המבורגרייה מתמחה. בין היתר, יש שם המבורגר קלאסי במשקל של 220 גרם המוגש בלחמנייה עם ירקות (58 שקלים כולל תוספת צ'יפס) לצד המבורגרים מוגזמים ומושחתים כמו "דאבל צ'דר צ'יז" מבשר בקר במשקל 440 גרם המוגש בלחמנייה עם ירקות טריים, גבינת צ'דר וטבסקו (69 שקלים כולל תוספת צ'יפס).
16 צפייה בגלריה
המבורגר
המבורגר
(צילום: יח"צ)

בגזרת התוספות, מציעים במקום: פטריות מוקפצות, גאודה, צ'דר, בצל מטוגן, ביצת עין וחלפיניו (5 שקלים עבור תופת אחת), תוספת של בייקון טלה (11 שקלים) ואם תרצו להחליף את הצ'יפס בהום פרייז - תתבקשו להוסיף שמונה שקלים לחשבון.
שלמה המלך 6 קריית אונו, 03-6566616, לא כשר

The burger place

היישוב מג'דל שמס מוכר בעיקר בזכות מיקומו הייחודי - למרגלות אתר החרמון, והודות לכך שהוא נחשב למקום עצירה נחמד בדרך להר המושלג. רבים מאיתנו גם ודאי נחשפו - ולא פעם אחת - לכנאפה המעולה שמוכרים שם בדוכני הרחוב הצדדיים. למרות כל זה, סביר להניח שרק מעטים מודעים להמבורגרייה המפתיעה השוכנת ברחוב הראשי של הכפר, שם אפשר למצוא לא מעט המבורגרים מושחתים להפליא ובמחירים מושלמים ומפתיעים גם הם.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: Fat Guys On The Road)

בתפריט של המקום יש בורגר בקר דאבל עם גבינה (30 שקלים), בורגר טלה דאבל עם גבינה (37 שקלים) וספיישל, עליו מומלץ לא לוותר ולברר מיד עם ההגעה למקום (בין היתר, יש סיכוי שמדובר בהמבורגר בתוספת 300 גרם אסאדו מפורק שעבר בישול של 18 שעות במעשנה שבמקום. שווה לכל הדעות!). מעל הקציצה, תוכלו להוסיף הר של בייקון, טונות של גבינת צ'דר או גאודה וערימה של בצל מטוגן וקריספי. בקיצור, עצירת חובה.

מג׳דל שמס, 050-2232146‏, לא כשר

Starling

דיינר קטן הנמצא ביישוב זרזיר, שפתח לאחרונה אכרם הייב, שהקדיש את חייו למקצוע ההוראה וכעת מגשים את חלומות בזכות הדיינר הקטן.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: לין לוי)

מה אוכלים שם? נפתח בכך שההמבורגר כאן הוא אחד מהטובים שיצא לנו לטעום, בארץ ובכלל. מכינים אותו במקום, כמובן, והוא מגיע במשקל של 170 גרם ועשוי מבשר בקר שנטחן במקום. יגישו לכם אותו לצד צ׳יפס ובמחיר של 35 שקלים. וכדי שתבינו יותר במה מדובר - נבהיר כי מדובר בקציצה עגלגלה ועסיסית, מתובלת בעדינות וצלויה באופן מדויק, שנכנסת לתוך לחמניית שומשום אוורירית (ולא מתוקה) יחד עם חסה, עגבנייה ומלפפון חמוץ.
בכניסה לזרזיר (מכיוון נהלל), 04-8320340, לא כשר

Soul Burger Bar

בין שני ענקי האוכל האייקוניים של עכו העתיקה - הלוא הם "פלאפל עורפי" ו"חומוס פול עיסא" ממוקמת המבורגרייה שמגישה המבורגר מעולה ומאוד לא שגרתי בנוף המקומי. את התפריט המוגש כאן הרכיב השף ניו יורקי - רוברט ריבס, והוא מבוסס על קציצה שמכינים מבשר בקר טרי הנטחן במקום מדי בוקר.
16 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יש כאן המבורגר בקר במשקל של 220 גרם (34 שקלים) והמבורגר המורכב מבקר וטלה באותו משקל (44 שקלים). האפשרויות המעניינות ביותר בתפריט הן מנת ה"ניו יורק בורגר" עם צ'דר ותבשיל צ'ילי קון קרנה מעל (54 שקלים), וה"ברוקלין בורגר" המוגש עם רוסטביף, גבינה שוויצרית וטבעות בצל (59 שקלים). עוד המבורגר מעניין ששווה לטעום כאן הוא ה"פריטו מיסו" - בורגר עם גבינת צ'דר, טבעות בצל וחלפיניו ומלפפונים חמוצים מטוגנים בבלילת בצק בירה.
סלאח א דין, כיכר חיים פרחי (צמוד לפלאפל עורפי), עכו, 04-8727017‏, לא כשר

פינת עישון

במתחם מסחרי מנומנם הנמצא בצומת יסוד המעלה שבגליל העליון, פועלת מסעדת הבשר של דורי בר יחיא (מי שהקים בזמנו את רשת מסעדות הבשר "דוריס קצבים" ומשמש כיום כבעלים של שתי סטקיות פופולריות בדרום ארה"ב ועוד אחת בדרום אמריקה).. אז מה שבטוח הוא שבר יחיא מבין בבשר - בזה אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: יח"צ)

במעשנת הבשר מוגשים בעיקר בשרים מעושנים, ולצידם אפשר למצוא שם גם המבורגר בקר קלאסי במשקל של 250 גרם שמחירו 67 שקלים. מעל הקציצה אפשר להוסיף מבחר תוספות מגוונות כמו ביצה עלומה, גאודה או צ'דר, ריבת אגסים, אסאדו טלה ועוד (12-6 שקלים). ואם אתם בעניין של תוספות, תוכלו ללכת כאן על טראפלס פרייז כמהין, צ׳יפס תפוחי אדמה רגיל או צ׳יפס בטטה ופרמזן מתובל (9 שקלים).
ורגע לפני סיום, שימו לב: מדי יום שלישי יש במקום 1+1 על כל ההמבורגרים שבתפריט. אם אתם נמצאים באזור, שווה לא לפספס את הדיל המצוים הזה, שכן ההמבורגרים כאן הם בעלי טעם שונה וייחודי ועשויים מבשר איכותי במיוחד.
צומת יסוד המעלה, 04-8301644, לא כשר

קציצה עגלגלה

בין כפר מעיליאה למעלות תרשיחא, במושב מעונה, פועלת המבורגרייה פשוטה למדי שיש הסבורים כי מגישים בה את ההמבורגרים הכשרים הטובים ביותר בצפון. הקציצה עצמה היא בעלת מרקם "ג'וסי" במיוחד ומוגשת עם תוספות של ביצת עין הפוכה וגוואקאמולי.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: נורית גורן)

את המנה המושלמת הזו תוכלו לקבל במשקל של 160 גרם (מנת "חצי אלי" ב-43 שקלים), במשקל של 220 גרם ("אלי" ב-52 שקלים) ו"ממש רעב" במשקל של 320 גרם (62 שקלים).
הזית 167 מעונה, 04-9977085, כשר

צ'וצ'ו בר

בבר הסודי הפועל בשעות הערב בכפר האומנים עין הוד, הנמצא בכניסה למסעדת הבשרים "דוניה רוסה", מגישים את אחד ההמבורגרים השווים שנמצאים בדרך לצפון.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: אגמדיה)

ומה כל כך שווה בו? אז זהו, שלהבדיל מלא מעט המבורגרים אחרים שאנחנו מכירים, הוא עשוי מתערובת בשרים הניצלת על גריל ארגנטינאי ב"דוניה רוסה": אנטרקוט, סינטה, פילה ופאלדה. ומה בתפריט? המבורגר במשקל של 220 גרם שמחירו 53 שקלים. תמורת תוספת של חמישה שקלים, תוכלו להוסיף מעליו גם גבינת אמנטל, ביצת עין, פטריות ובצל מטוגן.

כפר האומנים עין הוד, 055-2249940‏, לא כשר

Wolf

באזור התעשייה של בנימינה מסתתרת לה המבורגרייה נהדרת בסגנון ניו יורקי., המגישה המבורגרים במשקל של 100 גרם לאחד, אותם מכינים במקום מתערובת בשר הכוללת צ'אק (חזה קדמי), שורטריב ובריסקט. בעלי הקיבה הקטנה יכולים להסתפק רק בקציצה אחת, אבל מי מכם ש-100 גרם אפילו לא מדגדגים להם - מוזמנים להכפיל או אפילו לש את המנה.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: גל זהבי)

ההמבורגרים היותר מעניינים בתפריט הם "סמוקי" - צ'יזבורגר עם קריספי בשר מעושן ורוטב ברביקיו (65-45 שקלים) ו"אלביס בורגר" - צ'יזבורגר עם בצל מקורמל, חמאת בוטנים, חמוצים וקריספי בקר מעושן (70-50 שקלים). ועוד משהו: אם אתם נחשבים לחובבי תוספות למיניהם, ישנה אפשרות להוסיף מעל ההמבורגר גבינת חלומי מטוגנת (15 שקלים) ו"אמריקן צ׳יז" מושחתת (8 שקלים).

המלאכה 17 אזור התעשייה בנימינה, 8503390־04, לא כשר

לה קרנה

במרכז הישן של פתח תקווה, בשורת החנויות שנמצאת בקומת הקרקע של בניין מגורים אפור, נמצא ההמבורגר הכשר והמושלם של "לה קרנה" שבעיני רבים, הוא נחשב לאחד ההמבורגרים הכשרים הטובים ביותר בארץ.
16 צפייה בגלריה
(צילום: לה קרנה)

התפריט במקום מציע את הגרסה הקלאסית במשקל של 200 גרם (37 שקלים) וגם צ'יזבורגר עם גבינה טבעונית. אבל בינינו, הדבר האמיתי כאן שבשבילו באמת כדאי להגיע, הוא "המבורגר הקצב" שמשקלו 350 גרם והוא נח בתוך לחמנייה כשהוא עטוף באנטרקוט, רוטב ברביקיו חם וקריספי בטטה (59 שקלים)

חיים עוזר 1 פתח תקווה, 03-5499174‏, כשר

EJO ve BJO

בכניסה לנס ציונה, באזור מסחרי מרובה מוסכים, פועל מזנון השף של עידו אורן, שנפתח במקום לפני פחות משנה. ומה כל כך מיוחד כאן, מעבר לעובדה שזהו המקום האחרון שהייתם מצפים לקבל בו המבורגר? העובדה שאת ההמבורגר עצמו מגישים כאן בתוך לחמנייה מרובעת במרקם קראנצ'י מבחוץ ונימוח מבפנים.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: יח"צ)

כל מנה מכילה שתי קציצות, חמוצים מעולים וירקות. המלצה שלנו: אל תוותרו על תוספת הקורנביף שנארז בין שתי הקציצות יחד עם בצל חרוך וחלפיניו. המבורגר רגיל יעלה לכם כאן 49 שקלים, על ארוחת המבורגר תשלמו 58 שקלים ועבור תוספת קורנביף - תשלמו עשרה שקלים נוספים.
ישפארו סנטר נס ציונה, 08-9480364‏, כשר ללא תעודה

המקום של אבא

בפאב התוסס שפועל בעיר אריאל (כן כן, יש אחד כזה והוא אכן תוסס), מגישים המבורגרים שנחשבים לטעימים ביותר באזור כולו.
16 צפייה בגלריה
המבורגר של במקום של אבא, אריאל
המבורגר של במקום של אבא, אריאל
(צילום: ודיק ברגין, קהילת המבורגרים ישראל)

בין היתר, כולל התפריט מנות המבורגר לא שגרתיות כמו ״אבא וואכבר״ במשקל של 380 גרם שעשוי מבשר אנגוס, אנטרקוט ובייקון טלה קצוצים בשילוב צ'דר וגאודה (83 שקלים), ואת מנת ה"דוד סם" במשקל 220 גרם שעשוי מבשר אנגוס ומגיע עם דאבל בייקון קצוץ, בצל מטוגן, פרוסת אננס וטופינג של ספייסי חמאת בוטנים (87 שקלים). לצד היצירות הללו מוגשים גם רטבים שונים: ברביקיו, מיונז, רוטב שום-שמיר וקטשופ.

הציונות 79 אריאל, 03-9067522, לא כשר

MasaEAT

פוד-טראק כשר שפועל בתוך חוות "אחים למשק" ששוכנת בכניסה לכפר אוריה, ופועל בימי חמישי בערב ובימי שישי בצהריים.
16 צפייה בגלריה
masaeat
masaeat
(צילום: יח"צ)

ההתמחות כאן היא, איך לא, בהמבורגרים שעשויים מ-100% בשר אנטרקוט ומוגשים בתוך לחמנייה מתקתקה עם שש תוספות שונות לבחירה (ארוחת המבורגר במשקל 200 גרם עולה כאן 50 שקלים).
כפר אוריה חוות "אחים למשק", 054-2244463, כשר

הבוטקה בקדש ברנע

המקום של יניר נשיא, שנמצא ביישוב קדש ברנע שבאזור הר הנגב, התחיל בכלל כבוטק'ה והפך בחמש השנים בהן הוא פועל לפוד טראק ממותג.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: יח"צ)

הוא פעיל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 22:00-12:00, ומציע כריכי בשר עם 15 סוגי ממרחים וסלטים שמשתנים מדי יום. אבל גולת הכותרת במקום היא, ללא ספק, ההמבורגר הנהדר שמכינים במקום ומגיע במשקל של 250 גרם, נארז בתוך לחמנייה חרוכה קלות על הגריל ואליו אפשר לשדך את כל הסלטים והרטבים שנכנסים לתוך הכריכים, וגם את בשר האנטרקוט כתוספת. המחיר של יצירת הפאר הזו הוא 54 שקלים (כולל תוספת בצד ושתייה).

קדש ברנע, 052-4771704 או 054-4243497‏, כשר

Vegan xpress

המסעדה הטבעונית הבאה פועלת בתוך בניין מגורים, הממוקם באחת מהשכונות היותר ותיקות שקיימות במצפה רמון. על כל הצד הקולינרי אחראית בריטני, שעלתה ארצה מצפון קרוליינה בעקבות בעלה, טביאל, המשתייך לקהילת הכושים העבריים של דימונה.
16 צפייה בגלריה
המבורגר שף
המבורגר שף
(צילום: לין לוי)

בריטני, בוגרת לימודי כימיה שלמדה בישול בבית הספר "קורדון בלו", מצליחה לייצר את ההמבורגר הטבעוני הטוב ביותר שטעמנו אי פעם. ההמבורגר שלה עשוי מפטריות בלבד, ומוגש בתוך לחמנייה רכה עם גבינת קשיו (שגם אותה בריטני מכינה בעצמה) עם נבטוטים, ירקות וקטשופ ביתי. עבור המנה הזו תשלמו 35 שקלים, והיא לגמרי אחת ההפתעות הקולינריות הגדולות של מצפה רמון.

עין שחק 10/3 מצפה רמון, 053-4298682 או 050-2328487, כשר ללא תעודה
פורסם לראשונה: 12:44, 28.05.19