לפעמים אני מרגיש שאין לי שליטה על החיים, למשל ברגעים שאני אוסף נוסע על הדרך ולא באמת יודע לאן אנחנו נוסעים. או נכון יותר, לאן הנוסע נוסע, כי אני למעשה מגיע איתו ליעד שלו.
הפעם מצאתי את עצמי מגיע כמעט עד לקצה הדרומי של חיפה, ליד מלון שלא מתאים לנוף בשום מקום בעולם. כהרגלי, שאלתי את הנוסע מה יש לאכול בסביבה, והוא אמר לי לצאת ממפרץ החנייה ולהמשיך למטה לכיוון "המדרחוף" שבחוף דדו.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
הבנתי שהוא שולח אותי לחוף הים וזכרתי את השם דדו, אבל אף פעם לא הייתי שם, למרות שהמקום פופולרי ומוכר לכל חיפאי, גם לאלה שלא אוהבים ללכת לים.
3 צפייה בגלריה
מדרחוף חיפה
מדרחוף חיפה
יש רק כריך אחד ולא צריך יותר מזה כלום. המדרחוף
(צילום: קובי רובין)
אם אתם חיפאים, אתם בוודאי מכירים את המרחק שבין החופים. יצאתי לדרך מכיוון הבניין הכי מכוער בארץ ונכנסתי לחניון הראשון לכיוון החוף. לא ידעתי שכמו כל דבר אצלנו, גם את החוף הזה אפשר לחלק לשלושה חלקים - יש את חוף הכרמל, שמתחבר לחוף זמיר, שמתחבר לחוף דדו ב"מדרחוף". הלכתי כמעט לכל אורך המדרחוב מול הים בשיא החום של אוגוסט, כיף זה לא היה לי.
למרות החום, לא פספסתי את היופי של החוף המדהים הזה. יש כאן אפילו בריכה לילדים קטנים ואפילו מציל ליד הבריכה. אם אתם לא מכירים את המקום, זו הטיילת הכי יפה והגיונית בחוף הים התיכון, ויש בה המון פרלמנטים של פנסיונרים חביבים שיושבים בבתי הקפה לאורך החוף.
3 צפייה בגלריה
מדרחוף חיפה
מדרחוף חיפה
המון פרלמנטים של פנסיונרים חביבים. הטיילת בחיפה
(צילום: קובי רובין)
אז אמנם חשבתי שחוף דדו זה חוף אחד ארוך, אבל מסתבר שלכל חוף יש את השם שלו, ו"המדרחוף" של משה נמצא בקצה של חוף זמיר, לפני ההמשך לחוף דדו.
הבחנתי בזווית העין במישהו שיושב ואוכל כריך טונה, ולידו זוג שאוכל בדיוק את אותו הדבר בתוספת כוס קפה של בוקר. נכנסתי למקום ושאלתי את משה איזה כריכים נוספים יש ומשה ענה לי שאין עוד כריכים, זה מה שיש.
המרכיבים של הכריך הם לחם דגנים מלא מהסוג הטעים מאוד ובתוכו ממרח פסטו, גבינת פטה רכה, טונה מהסוג שמלא בשמן בלי להתבייש, ביצה קשה טרייה, עגבניה ומלפפון בשם הבריאות, חריף לפי מידת הכווייה שרוצים וזהו.
3 צפייה בגלריה
מדרחוף חיפה
מדרחוף חיפה
(צילום: קובי רובין)
לפני שהוא הרכיב את כל הכריך הזה ביחד, משה חימם לי את הלחם כדי להחזיר לו קצת מהחום הפנימי. מבין המרכיבים אפשר כמובן לבקש להוריד את מה שלא בא לכם בפנים, אבל באופן רגיל ככה מכינים כאן את כריך הטונה בכל פעם מחדש, אז אל תהיו בעייתיים ותבקשו יותר מדי שינויים - אחרי הכול, מה יותר סמלי מלאכול כריך טונה אל מול הגלים?
קיבלתי כריך טעים ומשביע שפתח לי את הבוקר כמו שצריך. זה אמנם מקום של לקוחות קבועים, אבל אם אתם חיפאים, אין סיבה שהמקום לא יצטרף לרשימת המקומות הקבועים שלכם, אם יש מישהו מכם שבטעות עדיין לא הגיע עד לפינת חוף זמיר בואכה חוף דדו.