עצוב לראות איך לאט-לאט הורסים את שוק נתניה. זה מתחיל עם הדברים הקטנים, כמו ההחלטה לנקות את השוק דווקא בשעות הפעילות שלו, זה אמנם נשמע בקטנה אבל זה מרגיש לי שעושים בכוונה למרות שאף אחד לא יגיד את זה בקול רם. כל שוק עירוני שמכבד את עצמו, מנקים בלילה כאשר אין לקוחות.
ביקורות אוכל רחוב נוספות שיכולות לעניין אתכם:
כל עיר מכובדת בארץ מחזיקה ומתחזקת בגאווה שוק עירוני מכובד וססגוני, אפילו עיירות בפריפריה מתגאות בשוק העירוני שלהן, גם אם הוא פתוח רק יום אחד בשבוע. את השווקים האלה לא מנקים כשיש בהם לקוחות אלא רק אחרי שעות הפעילות. זה די מבאס להסתובב בשוק ולראות משאיות וכלי ניקוי. לתשומת לב עיריית נתניה, כי יש לכם שוק מעולה שאתם מפריעים לו.
4 צפייה בגלריה
הבוריקה של כהן נתניה
הבוריקה של כהן נתניה
תרבות שלמה של אוכל רחוב. הבוריקה של כהן
(צילום: קובי רובין)
כל שוק עירוני מורכב מהרבה חנויות שאין ביניהן שום נושא משותף וזה היופי שבעניין. אתם יכולים לחלוף בין חנות בגדים לחנות נעליים ואז עוד חנות בגדים וחנות ירקות ובין לבין, מסתתרות להן מסעדות קטנות ודוכני אוכל רחוב כמו של פעם, מקומות אשר הפכו לחלק חשוב בהווי של השוק, וגם המחיר העממי לא מזיק.
הדוכן של הבוריקה של כהן קיים כמה עשרות שנים. כבר אכלתי כאן בעבר עוד לפני שהתחלתי לכתוב על אוכל רחוב. הייתי ניגש אל הדלפק הכי פשוט בארץ, מזמין לי בוריקה ובולס אותה על המקום. אף פעם לא הצלחתי להתאפק ולחכות בסבלנות שהשמן הרותח יתקרר וזה תמיד הסתיים בכווייה בתוך חלל הפה. הרגל גרוע אבל קבוע.
4 צפייה בגלריה
הבוריקה של כהן נתניה
הבוריקה של כהן נתניה
הפיתה מגנה מהכוויה
(צילום: קובי רובין)
כאן אצל כהן השירות מהיר וזריז, בלי יותר מדי חוכמות ומקבלים מנה פשוטה וטעימה. השמן רותח, אז מסמנים לך לזוז ולא להפריע לשוונג. הנחתי על הדלפק שטר של 20 שקל והייתי מרוצה מכל שקל ששילמתי.
עם השנים נכנסה לתפריט גם מנת הבוריקה בתוך הפיתה יחד עם עוד מיני סלטים ורטבים. עכשיו יותר קל לי לאכול את הבוריקה אפילו בלי לחטוף כווייה כי הפיתה קצת מגינה עליך מהכווייה הצפויה. היא גם מספקת עוד פחמימה וגם מגינה מהחום של השמן הלוהט.
4 צפייה בגלריה
הבוריקה של כהן נתניה
הבוריקה של כהן נתניה
הביצה בכוונה רק כמעט מוכנה. הבוריקה של כהן
(צילום: קובי רובין)
בתוך הפיתה יש סלט פטרוזיליה עם בצל חתוך קצת גס, סלט כרוב חתוך בסגנון חצי סנטימטר ובלי הרבה התחכמויות, הרבה צ'ירשי - כאן חייבים להוסיף יותר מדי צ'ירשי ובפעם הבאה אני אקנה צנצנת צ'ירשי הביתה ומקווה שכהן יסכים למכור לי.
4 צפייה בגלריה
הבוריקה של כהן נתניה
הבוריקה של כהן נתניה
(צילום: קובי רובין)
הביס הראשון קצת פחות חריף והביצה בכוונה רק כמעט מוכנה, אז אל תהיו מאלה שמבקשים ביצה קשה. אני אחדד את הנקודה הכול כך חשובה הזאת - החלבון מוכן לגמרי, אני לא יכול לסבול את הלבן של הביצה כשהוא רך מדי, אבל לעומת זאת, החלמון חייב להיות נוזלי קלות, כשהלחות עדיין בתוכו. מקבלים כאן ישר לתוך היד תרבות שלמה של אוכל רחוב, בתוך השוק של נתניה.