זה התחיל עם עוד נסיעה צפונה בזמן המלחמה. חלפתי על פני התנועה הדלילה, וככה עם העיניים בדקתי את הנוף, וחשבתי שאולי אקלוט משהו מעניין לאכול על הדרך. בזווית העין קלטתי בכניסה לבית קשת רכב מסחרי ליד העץ הגדול, ואז נזכרתי שפעם אחת כבר עברתי כאן וראיתי את זה, אז עכשיו זו הפעם השנייה, ולא ויתרתי לעצמי, למרות המלחמה, לעצור ולטעום.
בהתחלה ראיתי רק את הרכב המסחרי ליד הצומת, באזור של העץ הגדול. היו שם כמה כיסאות מפוזרים מתחת לעץ אלון התבור. היו שם כמה כיסאות קטנים ליד שולחנות קטנים. ניגשתי לרכב המסחרי הצבעוני, ופגשתי את ירון, ככה בארגונים על הבוקר מוקדם, כשהוא מתכונן לקראת הלקוחות הקבועים שלו. אני רק הפרעתי לו עם השאלות שלי על הבוקר. החומוס כבר מוכן, כאן מוקדם. אם אתם חובבי חומוס, חובבי אוכל הודי או טבעונים אז רשמו לכם - זאת עוד נקודת ציון על המפה שלכם.
3 צפייה בגלריה
חומוס אינדיה, בית קשת
חומוס אינדיה, בית קשת
חומוס אינדיה בצומת בית קשת: גם אוכל הודי טבעוני
(צילום: קובי רובין)
ירון פתח את החומוסייה הקטנה שלו קצת לפני הקורונה, עם מנה אחת בתפריט, חומוס. במנה הזאת יש גם גרגירים, טחינה ושמן זית, ומעל הכול קצת פפריקה וזהו. אבל יש פה טוויסט בעלילה - קודם כל זו חומוסייה בתוך טנדר, ושנית חומוס אינדיה היא אמנם בבסיסה חומוסייה, אבל יש בה גם לא מעט מנות מהז'אנר של אוכל הודי טבעוני. למשל - אלו גובי עם ערמונים ודלעת; נזיד בורמזי עם עדשים; תבשיל גזר עם כרוב וג'ינג'ר. בעיקרון כל תבשיל כאן מתחיל עם ציר של ירקות העונה.
3 צפייה בגלריה
חומוס אינדיה, בית קשת
חומוס אינדיה, בית קשת
בשקט מתחת לעץ אלון התבור הגדול
(צילום: קובי רובין)
בישול עונתי מתאים יותר לגוף, כמו חריף שמורגש יותר דווקא בחורף. אבל אם כבר הגעתם לחומוס אינדיה, ממש חבל לא ללכת על משהו מהתפריט היומי, וזה בדיוק מה שעשיתי. אף אחד לא היה מצליח לשכנע אותי לאכול רק חומוס במקרה הזה.
אז הזמנתי אוכל טבעוני ובריא עם חומוס: מעל החומוס היה תבשיל אלו גובי מעולה. את הצלחת עם החומוס לקחתי מהמיקסר ישר לידיים שלי, וישבתי לאכול מתחת לעץ בשקט היחסי שהיה מסביב. זה היה כאילו העולם עצר לרגע בחסות הצל של העץ, ואני התחברתי לרגע הזה יחד עם פיתה טעימה, שאותה בצעתי ביד ואיתה ניהלתי את האירוע: קודם כל עם המזלג אל תוך האלו גובי, ואני נעצתי חתיכת תפוח אדמה והתענגתי על מורכבות הטעם.
כל זה מוכן כבר על הבוקר בתוך המסחרית של ירון. לא יכולתי שלא להתרשם מהאישיות שלו. ההתנהלות של ירון רגועה כמו מנת חומוס פשוטה למראה. פשוטה פשוטה, אבל מעולה - זה חומוס שמרגישים בו את הטחינה. כל פעם החלפתי בין הפיתה למזלג. לקחתי מעט חומוס גרגירים מהתבשיל, והרגשתי את החמימות של החומוס מסביב.
האדים עלו מהאלו גובי, ובינתיים התחילו להגיע בשקט לקוחות קבועים לעץ ליד הרכב, חונים בשקט, לוקחים את ההזמנה וכנראה ממהרים לדרכם לאכול. אז אכלתי ושבעתי כבר בשעות הבוקר המוקדמות, אבל לאכול בריא אפשר כל הזמן, גם מוקדם בבוקר.