מתכונים לפסח
כשר
צמחוני
זמן הכנה
20 דקות
זמן כולל
45 דקות
דרגת קושי
בינונית
כמות מצרכים
10
מצרכים
4
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
המצרכים (ל-8 גלילים)::
4
יח'
מצות
2
יח'
ביצים
מעט מלח
שמן לטיגון
למלית:
500
גרם
תפוחי אדמה
1
יח'
בצל קצוץ
1
יח'
סלסילה פטריות (שמפיניון, בהירות או כהות), קצוצות
2
כפות
שמן
מלח,פלפל
מעט אגוז מוסקט
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן ההכנה:
  1. מרטיבים את המצות תחת זרם מים (כ-20 שניות כל אחת) ומניחים אותן על משטח ישר, כשביניהן מגבות נייר. משהים 30 דקות.
  2. מכינים את המלית - מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם עד שהם מתרככים. שוטפים במים קרים וקולפים. מחממים 2 כפות שמן במחבת רחבה, ומטגנים את הבצל עד שהוא מתרכך. מוסיפים את הפטריות, וממשכים לטגן תוך בחישה עד שהן מתרככות וכל הנוזלים שהגירו נספגו. מתבלים במלח ובפלפל.
  3. מועכים את תפוחי האדמה לפירה, מוסיפים את הפטריות המטוגנות ומערבבים היטב. מתבלים במלח, פלפל ואגוז מוסקט.
  4. להכנת הגלילים - חוצים כל מצה לשניים (בניגוד לכיוון הפסים). מניחים מהמלית סמוך לאחד הקצוות הצרים של כל מלבן, ומגלגלים לגליל.
  5. מנגבים את המחבת שבה טוגנו הפטריות, ומחממים בה שמן לטיגון. טורפים את הביצים עם כף מים ומעט מלח. טובלים כל גליל בביצה, ומטגנים משני הצדדים עד שמזהיב.
  6. מספיגים על מגבות נייר. אפשר להגיש מיד, ואפשר להכין מראש ולחמם 10 דקות בתנור לפני ההגשה.
  • הרטבת המצות היא החלק הקריטי בעניין: יש להחזיק אותן כ-20 שניות מתחת לזרם המים, ואז להניח על מגבת נייר ולכסות באחרת. עורמים את המצות הרטובות זו על זו, ומניחים להן להתגמש במשך 30 דקות לפחות. רק אז ניגשים לחיתוך. אם חלק מהמצה נותר קשיח ולא נענה לקיפול - מרטיבים שוב את הקטע הסורר, ומניחים לכמה דקות.
  • המלית: אין גבולות לדמיון. מאחר שהגלילים או המשולשים עוברים טיגון, אני מעדיפה את המליות הפחות "רטובות" (כמו אלה המבוססות על גבינה). תערובות של תפוחי אדמה (כאן עם פטריות, אבל אפשר גם עם ירקות אחרים) נותנות תוצאה מצוינת, בלי חשש שהמלית "תברח" ותישרף בשמן.
  • לחוששים מטיגון: כן, אפשר להגיע לתוצאות יפות גם בתנור בטמפרטורה בינונית-גבוהה (כ-190 מעלות) במשך כ-20 דקות או עד שהגלילים משחימים.