חשבתי שאצליח לעצור את עצמי בחצי הבייגל הראשון, לרגע האמנתי שאוכל לעמוד בפיתוי. אבל זה לא קרה.
כבר שנים אני ממליץ: במקרים נדירים, כשהמנה גדולה מדי - תאכלו חצי באותו הרגע, ואת השאר אחר כך, שלא תפלו לעייפות יתר עוד באמצע היום עבודה. אבל לפעמים אני חייב לחרוג ממנהגי הקמצניים, אשכרה לעוף על עצמי. זה לא קורה הרבה, אבל כשזה קורה, בדרך כלל זה גם שווה כתבה מלאה.
אז מודה מראש, לא עמדתי בפיתוי ואכלתי את כל הבייגל שקניתי בצרפתי. חצי אכלתי מנומס ליד שולחן על המקום, ואחר כך ירדתי על השני במונית. הוא הסתכל עליי בדרך, לקראת מצפה מודיעין, עד שהמונית עצרה את עצמה.
2 צפייה בגלריה
צרפתי סנדוויץ'
צרפתי סנדוויץ'
מנה לפנתיאון
(צילום: קובי רובין)
ועכשיו - נחזור להתחלה. מה תגידו אם אספר לכם על מקום קצת נחבא אל הכלים? עם מוצר ייחודי ומעולה, שמיוצר על ידי משפחה אחת חרדית. בעבר הם מכרו ישר ללקוחות, ובשנים האחרונות הקימו גם חנות מפעל בשילת. אלה הדגים של צרפתי. בתוך אחד הרחובות היותר קטנים, כמעט בלי לשים לב, מסתתר לו הבייגל לקס הכי מושחת ברחבי הארץ, הכי טעים שיש.
בשעות הבוקר, אחרי נסיעה לסביבה, משכתי את עצמי לשילת, למה שהפך שם לאזור מסחרי גדול. מהמונית ראיתי דלפק של בייגל בתוך חנות המפעל. עצרתי והצטרפתי לתור במקום, עשיתי סיבוב טעימות, ואחרי דקותיים הזמנתי לי בייגל עם ריאט. לא ידעתי מה זה ריאט, אבל הסכמתי עם כל מה שאמרו לי באותו הרגע, אפילו עם המחיר - 50 שקל לבייגל. נשמתי עמוק עמוק, אמרתי לעצמי שהכול יהיה בסדר, והמשכתי עם ההזמנה שלי.
2 צפייה בגלריה
צרפתי סנדוויץ'
צרפתי סנדוויץ'
צרפתי בשילת. הכול יהיה בסדר
(צילום: קובי רובין)
הריאט של צרפתי מורכב מנתחים קטנטנים של דג סלמון מעושן בשני סוגי עישון שונים לחלוטין, חם וקר, יחד עם עשבי תיבול, שמיר וגרידת לימון. זה טעים עד כדי אין שותפים על הבייגל. החצי השני של היה מלא עד למעלה הרינג מעושן בתוך עלי גפן ובצל, כל זה על מצע של חסה טרייה ובצל סגול. ביקשתי בלי שמנת -רציתי לטעום את העישון של הדג, אז בלי עוד טעם בבקשה. צמד המילים שמור אצלי תמיד למקרים יחידים, זה אחד מהם.
עונג צרוף, זה הביטוי שעולה לי כל הזמן. הנאה צרופה אמיתית מהיצירה המופלאה שבידיי. עובי המרכיבים הייתה כעובי הבייגל עצמו, עכשיו לך תנגוס מנומס. בזהירות רבה, כמו מחזיק בידי תכשיט, לא לפספס דג מעושן או שחס וחלילה לא תיפול חתיכה לרצפה, הצלחתי לפצח את הבייגל, בנגיסות איטיות. התחלתי עם הריאט והוא הצליח להוציא ממני קולות בשקט, על הצד עוד קיבלתי את המלפפונים הזאטוטים הקטנים האלה, קצת מתקתקים, ככה בשביל לאזן את ההנאה בין ביס לביס.
אם אתם חובבי דגים מעושנים, או עדיין לא לימדתם את עצמכם לטעום דג מעושן, צרפתי דגים מעושנים יחנך אתכם לאכול דגים מכיוון אחר לגמרי. מנה לפנתיאון, תמורה מלאה לכל שקל בתוך בייגל ענק ומעולה.