קוט

קוט הוא אחד הברים השוקקים בעיר. הוא נפתח בתקופת הקורונה ומאז ועד עכשיו הצליח לגבש סביבו קהל ברנז'אי, אבל לא רק. מקומות הישיבה הם בפנים, והמרפסת בכניסה מיועדת להפסקות סיגריה. בתפריט 230 תוויות יין שונות, וזה רק אומר שכל אחד יכול למצוא כאן את היין שהוא אוהב. בתפריט האוכל יש מנות של השף איליה גולדמן (שעבד בעבר בקופי בר ובהרצל 16 של רותי ברודו) ובהן סלט קיסר, סשימי, אניאלוטי קאצ'ו א-פפה ומנה קלאסית של נתח קצבים ברוטב חרדל ושמנת עם פירה, ממש כמו מסעדונת קטנה.
אחד העם 33 (פינת קרל נטר) תל אביב, 050-8811218
6 צפייה בגלריה
קוט
קוט
קהל ברנז'אי אבל לא רק. קוט
(צילום: עמית ראם)

סיד וננסי

בר היין סיד וננסי נמצא בלב רחוב נחלת בנימין הפרוע, בקומה השנייה של מסעדת AKA44 (בקומה הראשונה יש מסעדה ובר קוקטיילים). בתפריט האוכל יש מנות שנגזרו מתפריט המסעדה, והן מתאימות בול לאווירה וליין: חוץ מהדברים המתבקשים כמו צלחת נקניקים וצלחת גבינות, יש שם גם מנות "רציניות" יותר של השף איתי קושמרו, ובהן יציאות כמו סשימי, פסטה ממולאת גבינות, שרימפס בקרם עגבניות, שיפוד דג בחמאת מרווה ונתח קצבים.
6 צפייה בגלריה
AKA44
AKA44
יש גם מה לאכול. סיד וננסי
(צילום: נדב יהלומי)
לבר יש מרפסת משגעת שצופה לרחוב, אבל אם באתם בזוג אין כמו לשבת בפנים על הבר כשמולכם תצוגת היין המרשימה.
נחלת בנימין 44, תל אביב, 03-9443944

הגפן

בר היין הנעים הזה הוא מסוג המקומות שכל חובב יין צריך מתחת לבית שלו. האווירה שם חמה, עוטפת וקלילה, והמקום מלא באנשים טובים מחויכים. הקונספט כאן הוא יין ואוכל מקומי, מה שאומר שיש בתפריט רק יינות ישראליים – מהחרמון ועד הנגב. בסך הכל יש כאן כ-100 תוויות שונות של בקבוקים.
6 צפייה בגלריה
הגפן חצר יין
הגפן חצר יין
יין ואוכל מקומי. הגפן
((צילום: תיקי גולן))
כל יום נפתחים בקבוקים אחרים לכוסות, כך שאפשר לטעום יינות שאתם פחות מכירים, ואולי גם להתאהב באחד מהם. האג'נדה של המקומיות נוכחת גם בתפריט האוכל של השף עמית שרווס (לשעבר ג'ורג' וג'ון, משייה) – כל הדגים טריים מהים, וביום שאין דגה אז גם לא יהיו מנות דגים. בתפריט של שרווס יש שלל ירקות, והמקום ידידותי גם לצמחונים.
נועם 3 (פינת עולי ציון) יפו, 058-6609025

פלור

בר יין חדש שנמצא בחלל שאכלס בעבר את מסעדת פסטה מיה, שנסגרה. הבר הזה הוא למעשה חנות יין עם אוסף יפה של יינות, ובו גם מכינים אוכל קטן ופשוט כמו צלחת נקניקים או פסטה. הדגש במקום הוא על הטרנד של יין טבעי – בתפריט יינות מרשימים ומרתקים והם מגיעים מהארץ ומהעולם. בתצוגת היין שנמצאת על הקיר אפשר למצוא בקבוקי יין מיוחדים, והתפריט המוגש בכוסות משתנה מדי יום. כל האווירה בפלור משוחררת, לא מחייבת ושכונתית, והיא מתאימה בדיוק לערב ספונטני וקליל מחוץ לבית.
וילסון 10, תל אביב

רומיה

רק בישראל יכולים לפתוח בר יין מגניב בין הבסטות של שוק הכרמל – רומיה נמצא בתוך חצר יפהפיה בת מאה שנה, ששימשה בעבר כשוק דגים. המקום שייך לבעלי פיתה פנדה ולשף עידן פיינברג שמגיש שם לצד היין גם אוכל שהוא מכין.
6 צפייה בגלריה
מסעדת רומיה
מסעדת רומיה
מגניב ונגיש. רומיה
(צילום: אריאל עפרון)
האווירה נעימה וזורמת, ותפריט היין כולל יינות מהארץ ומהעולם. בקטגוריית יינות ה"המרתף" יש כמה בקבוקים מיוחדים במיוחד במחירים גבוהים, אבל חוץ מזה רוב תפריט היין של המקום נגיש לכל כיס.
הכרמל 15, שוק הכרמל, תל אביב

מיליו milieu

בר יין קטן ושיקי, הנמצא על רחוב דיזנגוף ומביא משב רוח רענן לרחוב הצעיר העמוס בברים סוערים. בתפריט: ברוסקטה טרטר דג, סלט חסה, כרוב מעושן וצלחת נקניקים. בתפריט עשרות יינות מצרפת, איטליה, פורטוגל, ספרד וגם מישראל. זה המקום המושלם לדייט רומנטי באווירה נעימה ושוקקת חיים.
דיזנגוף 141 תל אביב

בוסר

חנות היין במתחם לבונטין (גן החשמל) עברה התפתחות מושכלת ומתבקשת, והפכה תוך זמן קצר גם לבר יין שמוזג יין לכוסות במקום ומגיש מעט נשנושים בצד עם השתייה. בבוסר נמכרים שלל יינות מיוחדים של יבואנים קטנים ומעניינים, שעד עכשיו היה קשה ללקוח הפרטי להגיע אליהם.
6 צפייה בגלריה
חנויות יין - שי שגב - חנוסות בוסר
חנויות יין - שי שגב - חנוסות בוסר
מחנות יין לבר. בוסר
(צילום: נבו שיראזי)
השיטה מוכרת ממקומות נוספים בז'אנר - אתם בוחרים בקבוק יין מתצוגת היינות, ובמחיר שהוא מופיע על המדף אפשר לשתות אותו במקום.
החשמל 5 תל אביב, 054-7273443

Coupe בשינקין

בר יין נוסף שמתפקד כחנות יין וכמעדנייה, רק שהפעם הוא נמצא בלב רחוב שינקין המנומנם, שבו רוב עסקי האוכל והבילוי נסגרים מוקדם בערב, והרחוב מתמלא שקט. קופה פועל עד חצות והוא חריג בנוף השכונתי. האווירה פמיליארית וקלילה, והישיבה על המדרכה, מה שמוסיף נונשלנט לאירוע. תצוגת היין מופיעה בארון עץ ענקי בחלל החנות, וחוץ מיינות הביתה אפשר לרכוש שם גם מוצרי מעדנייה כמו שמן זית וגבינות שוות.
שינקין 22, תל אביב

ריהאב

מי אמר גמילה ולא קיבל? בר היין הזה נמצא בפינה בלב שוק לוינסקי, והוא שייך לשפית רימה אוליברה ולאיש המעדנייה יומי לוי, הבעלים של מעדניית יום-טוב שנמצאת בשוק. לפיכך, תפריט האוכל הוא פשוט וקליל ויש בו בעיקר מוצרי מעדנייה כמו דג מלוח, צלחת עם קוביות גבינה וצלחת שרקוטריו.
6 צפייה בגלריה
רימה אולברה בכניסה למסעדת אואזיס
רימה אולברה בכניסה למסעדת אואזיס
תפריט קליל מהמעדנייה. רימה אולברה
(צילום: יריב כץ)
המקום הוא למעשה לא רק בר יין אלא גם חנות יין ומעדנייה. איש היין כאן הוא מינטו לה, שעבד בשנים האחרונות עם אוליברה במסעדת אואזיס, ויצר תפריט עם יינות מכל העולם, ובהם גם יינות טבעיים.
לוינסקי 47, תל אביב