אני מודה שאני תמיד נוהג לשים לב לכל שקל שאני מוציא, אבל עכשיו עם התייקרויות המחירים לא בא לי להוציא הרבה כסף. כמוני יש עוד הרבה אנשים שמרגישים אותו הדבר, אבל כנראה מתביישים להודות בזה. בזמן האחרון כל מיני "פלאפליות עילית" ברחבי הארץ החליטו לעוף על עצמן קצת גבוה מדי עם המחיר של מנת פלאפל ואני מצטער חברים - אבל אצלי זה לא עובר.
לביקורות אוכל נוספות של המונה טועם:
יש את המצחיקים שגובים למעלה מ-20 שקלים למנה פלאפל ואפילו צ'יפס אין להם. יש את אלה עם המחיר המשעשע - 22 שקלים, שכאילו נועד בשביל לבלבל אותך. כשאני מגיע לפלאפלייה, אי-אפשר להתבלבל ולחשוב שאני שבע - אני באופן תמידי נראה רעב ומבחינתי זה בסדר גמור, אבל כשאני רואה כאלה מחירים, המחיר מסובב אותי ב-180 מעלות החוצה לחפש מקום זול יותר.
בזמן האחרון כל מיני "פלאפליות עילית" ברחבי הארץ החליטו לעוף על עצמן קצת גבוה מדי עם המחיר של מנת פלאפל ואני מצטער חברים - אבל אצלי זה לא עובר
אני קורא לכם בעלי הפלאפליות - כמו שידעתם להעלות את המחיר, קחו צעד אחורה ותורידו אותו. ככה אולי תמכרו יותר מנות פלאפל וגם תשביעו יותר אנשים. מה שבטוח, לפחות אל תנסו לשכנע את עצמכם שהמחיר יגרום לכם לעבוד יותר כי אין דבר מרתיע יותר מלראות פלאפלייה בלי תור של לקוחות בשעות הצהריים.
2 צפייה בגלריה
פלאפל 8 שקל
פלאפל 8 שקל
כדורים קטנטנים ומלאי טעם
(צילום: קובי רובין)
לפני כשנה וחצי נפתח בתל אביב דוכן בשם פלאפל 8 ש"ח. חלפתי על פני המקום בנסיעות עם המונית כמה וכמה פעמים ואני מודה שהשלט הפשוט בכתב יד עגול קצת הרתיע אותי. כבר הורגלתי לראות שלטים יפים מדי שהטעו אותי והתאכזבתי, אבל לראות שלט של דוכן אוכל שכתוב בכתב יד זה כבר ממש יוצא דופן. השם של המקום לא יכול להיות מדויק יותר - כאן מנת פלאפל עולה בדיוק 8 שקלים, ואיתה מקבלים גם את לא מעט סוגי סלטים וגם צ'יפס למי שרוצה.
את פלאפל רצון שברחוב קינג ג'ורג' רובנו מכירים - זה מוסד תל אביבי ידוע ומכובד שרבים מחולפי האזור פוקדים באדיקות. אז נכון, יש אפילו פלאפל יותר זול משמונה שקלים - בפלאפל רצון תקבלו מנה רק ב-7 שקלים, אבל מבחר הסלטים שם מצומצם, והמנה עצמה טובה אבל לא טובה מאוד, ואפילו קצת חונקת אם מתעקשים לאכול יותר מדי.
ההבנה שיש תחרות גם ברמת המחירים שמסביב לשבעה שקלים למנה פלאפל, היא מדהימה בעיניי. ושימו לב - כל זה מתרחש במרכז העיר תל אביב, באזור של כיכר מגן דוד שמחברת בין הרחובות אלנבי וקינג ג'ורג'.
2 צפייה בגלריה
פלאפל 8 שקל
פלאפל 8 שקל
האריסה הכי חריפה וטעימה באזור תל אביב
(צילום: קובי רובין)
לפלאפל 8 ש"ח הגעתי אחרי המלצה חמה שהגיעה אליי ביחד עם תמונה. הבטחתי ללכת לטעום וחיכיתי לרגע הנכון. הגעתי למקום וזכרתי להוריד את רמת הציפיות שלי הכי נמוך שאפשר. ניסיתי להזכיר לעצמי שהטעם של הפלאפל הוא שחשוב - אם הוא עובר או לא עובר את מבחן הטעם.
כשהגעתי למקום הופתעתי לגלות שיש בו את כל הסלטים שיכולתי לחשוב עליהם - סלט ירקות, סלט כרוב קצוץ, סלט כרוב קצוץ כבוש שמחכה מאחורי הדלפק, בצל קצוץ, חומוס, מלפפון קצוץ, סלט טורקי ואפילו אריסה שהיא הכי חריפה וטעימה שיש באזור תל אביב.
התוספת של הצ'יפס הגיעה בכלל בלי שאלות, וזה מעולה לאכלנים רציניים כמוני כי הצ'יפס משלים לי את המנה. התרשמתי מהעושר של המקום, ולהזכירכם, מדובר כאן רק בדוכן פלאפל - עם שלט משורבט בכתב יד. הכדורים של הפלאפל היו מעולים - קטנטנים ומלאי טעם, הם אפילו היו טעימים גם קרים, וזה מבחינתי מדד נוסף לטעם הפלאפל.
אז אם בא לכם לאכול מנה פלאפל במחיר מצחיק במיוחד בעיר היקרה בעולם, כולל כל התוספות שיש ב-8 שקלים בלבד, תבקרו בפלאפל 8 ש"ח. הפלאפל טעים ותקבלו מנה צנועה בגודלה אבל משביעה בהחלט. אני מצייד אתכם בטיפ אחד חשוב: היזהרו מהחריף.
ועוד מילה אחת על המחיר, כי אי-אפשר להירגע מזה: תמיד טוב לגלות שאפשר עדיין לאכול ולשבוע גם בתל אביב ועוד לקבל עודף ממטבע של עשרה שקלים. האמת, השארתי להם שם את כל המטבע, זה בהחלט מגיע להם.