בכל פעם כשאני מתארחת ורוצה להביא משהו טעים אני מכינה את עוגיות השוקולד צ'יפס המופלאות האלה - הן גם קלות להכנה וגם טעימות מאוד, שילוב מנצח של שיבולת שועל, שוקולד וסוכר קנים שמעניק טוויסט מעניין, קריספיות וטעימות. היתרון באוגוסט - אתם יכולים להכין אותן גם עם הילדים.
מתכונים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מתכון המאפינס בננה הוא המתכון הכי טעים שאי פעם תכינו, באחריות. הוא גם מתאים מאוד לילדים וגם יש בו הכל - פרי, קמח כוסמין מלא, קמח כוסמין לבן ואבקת חרובים, מה שהופך אותם לקלילים יותר. שילבתי גם שוקולד צ'יפס וסוכר קנים וזה יצא מושלם. גיליתי שכאשר מחברים אבקת חרובים עם שוקולד אמיתי, הטעם השוקולדי משתלט על המאפה ולא מרגישים שיש במתכון אבקת חרובים, לכן זה אידיאלי עבור ילדים וגם בריא יותר. מי שבכל זאת מתעקש על אבקת קקאו יכול להחליף את אבקת החרובים באבקת קקאו.
3 צפייה בגלריה
מתכונים לילדים
מתכונים לילדים
(צילום: מירי צדוק)
כשאני אופה אני כל הזמן בודקת איך אפשר לשלב בין בריא לטעים, וגיליתי שאפשר להפוך עוגיית קוואקר פשוטה לעוגייה מעניינת ואפילו מושחתת עם טעם של קראנץ' פיסטוק, כמו הגלידה האהובה. המתכון הזה הוא שילוב של בריא וטעים - שיבולת שועל, קמח כוסמין, סוכר קנים ופיסטוקים טחונים, שנותנים את הטוויסט. בעוגיות האלה יש גם נגיעות של ורדים, אבל בהחלט אפשר לוותר על זה או להוסיף תמצית וניל במקום ורדים. אלה עוגיות טעימות שתמיד מצליחות - טעימות וקריספיות שמתאימות ליד הקפה של שבת בבוקר.

עוגיות שיבולת שועל ושוקולד צ'יפס

המצרכים: 1/4 1 כוסות שיבולת שועל קוואקר, לא דחוסה מדי 1/2 כוס קמח חיטה מלא או קמח כוסמין מלא 1/2 כוס סוכר קנים 1 כפית אבקת אפיה 1/2 כוס שוקולד צ'יפס 1/2 כוס שמן 2 ביצים 1 כפית תמצית ווניל
3 צפייה בגלריה
מתכונים לילדים
מתכונים לילדים
(צילום: מירי צדוק)
אופן ההכנה:
  1. מחממים מראש את התנור ל- 180 מעלות. מערבבים בקערה את כל החומרים היבשים.
  2. מוסיפים את השמן, ביצים ותמצית וניל.
  3. צרים כדורים בעזרת כפית ומניחים את העוגיות על תבנית עם נייר אפייה במרווחים גדולים (4 בשורה).
  4. אופים בתנור במשך רבע שעה והעוגיות מוכנות.
  5. מוציאים את העוגיות מהתנור ונותנים להם להתקרר מבלי להזיז אותן. אפשר לגוון ולהחליף את השוקולד צ'יפס באגוזים, אגוזי פקאן או שוקולד צ'יפס לבן.

מאפינס שוקולד בננה בריאים מקמח כוסמין

המצרכים (ל-14 יחידות): 3 ביצים 1 כוס סוכר חום או סוכר קנים 1 כפית תמצית וניל או שקית סוכר וניל 1/2 כוס שמן זרעי ענבים או שמן קנולה 1 כוס קמח כוסמין לבן או קמח לבן מנופה 1/2 כוס קמח כוסמין מלא מנופה 1/4 כוס אבקת חרובים/קקאו 1 כפית גדושה אבקת אפייה 1 כוס שוקולד צ'יפס (משאירים קצת לפיזור מעל המאפינס) 3 בננות בשלות מעוכות ציוד נדרש: שתי קערות
3 צפייה בגלריה
מתכונים לילדים
מתכונים לילדים
(צילום: מירי צדוק)
אופן ההכנה:
  1. בקערה אחת מערבבים את החומרים היבשים – קמח כוסמין לבן, קמח כוסמין מלא, סוכר קנים, אבקת חרובים, אבקת אפייה
  2. בקערה שניה מערבבים את החומרים הרטובים – ביצים, בננות מעוכות, שמן, תמצית וניל
  3. עם כף מערבבים את החומרים הרטובים עם היבשים עד לאיחוד ומוסיפים את השוקולד צ'יפס.
  4. מעבירים למנג'טים וממלאים כמעט עד הסוף, מוסיפים מעל מעט שוקולד צ'יפס לקישוט.
  5. מכניסים לתנור 180 מעלות למשך 25 דקות.

עוגיות שיבולת שועל קראנץ' פיסטוק

המצרכים: 1 כוס שיבולת שועל אינסטנט 1/4 כוס שיבולת שועל עבה 1 כוס קמח כוסמין לבן 1/2 כוס סוכר קנים או סוכר חום 1/2 כוס פיסטוקים קצוצים דק דק 1 כפית אבקת אפייה 2 ביצים 1/2 כוס שמן ניטראלי כגון שמן זרעי ענבים או קנולה 1 כפית מי ורדים או 1/4 כפית תמצית ורדים
אופן ההכנה:
  1. טוחנים חצי כוס פיסטוקים דק דק.
  2. מערבבים את החומרים היבשים: קמח, אבקת אפייה, סוכר חום, פיסטוקים טחונים.
  3. מוסיפים את החומרים הרטובים: שמן, ביצים, תמצית ורדים.
  4. מסדרים נייר אפייה מעל תבנית גדולה ויוצרים כדורים קטנים בגודל כדור פינג פונג. מסדרים את הכדורים ברווחים גדולים ארבע בשורה ומשטחים. נועצים בכל עוגייה 3-4 פיסטוקים בצורת פרח.
  5. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 20 דקות.
  6. מוציאים מהתנור ומצננים. רצוי לאחסן בקופסא אטומה.
מירי צדוק היא בעלת בלוג הבישול והאפייה עוגה לשבת