מחפשים כיוון לקראנץ' פיסטוק: אם שמעתם בימים האחרונים יותר מדי פעמים את צמד המילים "גלידת פיסטוק", או צורפתם לקבוצת טלגרם שמעדכנת איפה אפשר למצוא את הקראנץ' הירוק, זה לא במקרה - בימים האחרונים נחטף מהמקררים שלגון של נסטלה במהדורה מוגבלת בשם קראנץ' פיסטוק. המהדורה הראשונה, שכללה 500,000 יחידות ואותה תיכננו למכור עד סוף הקיץ - אזלה מהדפים תוך שבועיים בלבד.
3 צפייה בגלריה
קראנץ' פיסטוק בשוקולד לבן
קראנץ' פיסטוק בשוקולד לבן
קראנץ' פיסטוק בשוקולד לבן
הכל התחיל מקופירייטר וחובב אוכל בשם אוהד ראוך, שברגע של שיעמום במהלך אחד הסגרים בקורונה התחיל לעצב מחדש גרסאות פיסטוק לחטיפים מוכרים. כל הגרסאות שלו לחטיפים האלו כלל לא קיימות במציאות, אלא רק בחשבון האינסטגרם שלו. כל מה שרואך עשה זה רק "להלביש" עליהם נוסח חדש של פיסטוק בפוטושופ.
כך עשה גרסת פיסטוק לשוקולד טובלרון המוכר, לחטיף טורטית - שזכה לשם "פיסטוקית" וגם לחטיף הילדות טוויסט - שקיבל את השם טוויסטוק. כך הוא עשה גם לשלגון קראנץ' פיסטוק.
ראוך העלה את התמונה לקבוצת הפייסבוק "רעבים ברעבך" (435,000 חברים), ומשם הכל התחיל לקרות - הפוסט יצר באז לא צפוי, וזכה לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות.
וכמו באגדות, המנהלים הגדולים של מותג הגלידה נחשפו גם הם לגרסה הבידיונית של ראוך, והחליטו שלאור המעורבות הרגשית של הגולשים, הם ירימו את הכפפה וייצרו את המוצר. והתוצאה? היסטריה - בימים האחרונים נרשמה התנפלות על החנויות ונראה כי השיח על גלידת פיסטוק כבר כמעט איבד שליטה.
3 צפייה בגלריה
עמוד האינסטגרם של אוהד רואך
עמוד האינסטגרם של אוהד רואך
עמוד האינסטגרם של אוהד רואך
(צילום מתוך האינסטגרם)
"בהריון בחודש חמישי, הרגתם אותי עם החשק לקראנץ׳ פיסטוק, יומיים הופכת את כל המקומות האפשריים בשביל למצוא את המיוחל", כך כתבה לפני ימים אחדים גולשת בשם ים בקבוצת הפייסבוק שהתחילה את כל השיגעון. מספיק לקרוא את הפוסט הזה בשביל להבין עד לאיזה מימדים הגיע סיפור גלידת הפיסטוק.
וכך הגולשת ים ממשיכה וכותבת: "אני נוסעת לתומי על כביש 4, רואה משאית של נסטלה!!! הרגשתי שזה שם!!! עקבתי אחרייה עד ליעד שלה!!!!!!!!!! ממתינה בסבלנות, פורקים סחורה, רצה כמו אדווה דדון אל הספק, צועקת לו!!! נו יש קראנץ׳???????? הוא מסתכל עליי ואומר לי יש קראנץ! אין פיסטוק! לא יהיה פיסטוק! נגמר הפיסטוק! הרגתם אותי עם הפיסטוק אין פיסטוק! נסטלה ייצרו רק 10,000 קרטונים הכל נגמר! קחי חמאת בוטנים במקום. מהלחץ לקחתי חמאת בוטנים. *מחר מתכננת לארוב מחוץ למפעלים בקריית מלאכי".

מעדכנים בטלגרם איפה הסחורה

"כשקיבלתי את הטלפון מנסטלה הופתעתי מאוד", סיפר הבוקר (א') ראוך לאולפן ynet, "בעיקר הופתעתי מזה שחברה גדולה כזאת יוצרת משהו שהגיע בעצם מהרשת".
"קיבלנו עשרות צילומי מסך של המוצר של אוהד", סיפרה לאה ריינר מלמד, סמנכ"לית השיווק של נסטלה, שהתארחה גם היא הבוקר באולפן. ריינר מלמד סיפרה כי ברגע שהם ראו את התגובות ואת העניין שהמוצר יוצר, הם הבינו שהמשחק עכשיו אחר מכל מה שהכירו עד אותו רגע. "ההתלהבות והמעורבות של הצרכנים הדהימה אותנו", היא מספרת, "כל זה קרה כמעט לפני שנה וקיבלנו תגובות מכל העובדים שלנו ומאנשי המכירות. בעיקר ראינו את ההתלהבות שזה יוצר".
3 צפייה בגלריה
גביעים עם גלידת פיסטוק
גביעים עם גלידת פיסטוק
גביעים עם גלידת פיסטוק: מה הקטע?
(צילום: shutterstock)
לא הייתה לכם גלידת פיסטוק קודם? ריינר מלמד: "הייתה גלידת פסטוק, אבל לא בקראנץ'. זה כן היה משהו שתמיד היה במחשבות שלנו כי אנחנו אוהבים את הטעם הזה, אבל קראנץ' הוא מותג צעיר יחסית ובועט, ופיסטוק נתפס עבורנו כמשהו יותר מיושב ומבוגר. גם עולה הרבה כסף להשתמש בו".
זו הפעם הראשונה שאני שומע על מוצר שנבנה מהעטיפה פנימה. ריינר מלמד: "בדיוק זה מה שמיוחד בסיפור הזה. הכל קרה מהרשת. בפעם הראשונה כשפגשנו את אוהד הבאנו לו ציידנית מלאה בקראנץ' רגיל שלנו וחבילת פיסטוקים, ולא היה בראש שלנו אז לעשות מזה משהו, אבל לפתע צוות הטכנולוגים שלנו החליטו לייצר דוגמת מעבדה, התאהבנו בה והחלטנו ללכת על זה עד הסוף. אז כבר הזמנו את אוהד למשרדים שלנו ונתנו לו לטעום את הדוגמאות ולקחת חלק בשיפור הטעמים".
יש על זה התנפלות. ריינר מלמד: "בימים האחרונים קמה קבוצת טלגרם שמעדכנים שם איפה אפשר למצוא את הסחורה. אני הרבה שנים בשיווק ולא נתקלתי בכזה דבר. החלטנו לייצר מהדורה מוגבלת של 500,000 יחידות, וחצי ממנה כבר נמכר תוך שבוע וחצי שבועיים. תכננו למכור את זה עד סוף השנה, והשבוע אנחנו נייצר עוד מלאי בעקבות הביקוש".
רכבתם קצת על הבלאגן בשטראוס? ריינר מלמד: "רכבתם זו מילה שלילית. כן אנחנו בביזנס, אבל אנחנו גם אנשים. זה הגדיל לנו את הביקושים ללא ספק, ומיותר לציין, אבל אנחחנו מאוד מקווים בשבילם שזה יחלוף כמה שיותר מהר והם ייצאו מזה, כי בסוף יש איזה סטטוס קוו שבו כל אחד מוכר את מה שהוא מוכר וכולם כל שנה צומחים כי זה שוק מטורף. אז כן, זה הגדיל את הביקוש, ללא ספק".
אוהד, סחתיין עליך. רואך: "חשוב לי לציין שהם נתנו לי להיות מעורב בכל התהליך, מרמת הטעימות עד לרמת ההתערבות בעיצוב האריזה, זה באמת חלום".