לא רק אסף גרניט ואייל שני: אם חשבתם שרק אסף גרניט ואייל שני מעיפים את הראש באירופה, אז כנראה שעדיין לא שמעתם על "זעליג'ס פלייס", מסעדה ישראלית כשרה שנפתחה בקרקוב, ומפגישה בין סביח עיראקי לבין מעורב ירושלמי ומלאווח תימני. התפריט במסעדת "זעליג'ס פלייס", שהושק השבוע, כולל תבשילי עדות ישראלים - מהמזרח ומהמערב, לצד אוכל רחוב ישראלי ומנות מהמטבח המודרני.
2 צפייה בגלריה
זעליג כשרה קרקוב
זעליג כשרה קרקוב
זעליג כשרה קרקוב
(צילום: יח"צ)

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
המסעדה פונה גם לתיירים המבקרים בעיר ומעוניינים לקבל הצצה אל הקולינריה הישראלית, וגם לתושבי פולין המעוניינים לקבל טעימה ממטעמי העדות והמטבח הישראלי המודרני. בין המנות המוגשות במסעדה: המעורב הירושלמי של שוק מחנה יהודה המוגש כאן על מצע טורטייה; חריימה על מצע של קוסקוס; דניס בטעמי גריל; מוסקה ים תיכונית לצד כרוב ממולא; חומוס אותנטי המוגש עם תוספות לבחירה; מלאווח תימני; שקשוקה ישראלית וסביח עיראקי באינטרפרטציה מקורית.

2 צפייה בגלריה
זעליג כשרה קרקוב
זעליג כשרה קרקוב
זעליג כשרה קרקוב
(צילום: יח"צ)

המסעדה מגישה בימי חמישי תפריט יהודי-פולני שבו מאכלים מסורתיים כמו צ'ולנט קלאסי בבישול איטי; יאפצ'יק - קוגל תפוח אדמה עם בשר; וקוגל ירושלמי. בנוסף מציע המקום ארוחות שישי ושבת חגיגיות על פי מסורת אשכנז ויהדות ספרד, בשביל להעניק את חוויית השבת היהודית במלואה בסוף השבוע. שומרי הכשרות יכולים לעשות הזמנות לשבת מתפריט טייק אווי הכולל מגוון מארזי כריכים. כל המנות ב"זעליג'ס פלייס" כשרות למהדרין בהשגחת בד"ץ כדתיא (Kedassia Kashrus).
מי שעומדים מאחורי המיזם יוצא הדופן הזה הוא איש העסקים הישראלי זליג קראון (שעל שמו גם נקראה המסעדה), ואיש העסקים האמריקאי משה ויינברג. המסעדה ממוקמת ברובע היהודי קזי'מייז.
המסעדה הושקה בתזמון מושלם עם פתיחת פסטיבל לתרבות יהודית בעיר, אחד הפסטיבלים הגדולים בעולם לתרבות יהודית שמתקיים זו הפעם ה-31 בקרקוב. הפסטיבל נמשך כשבוע ימים, ובו נחגגת התרבות היהודית במקומות שונים בעיר - בתי כנסת, פאבים וברחובות הרובע היהודי. לפסטיבל מגיעים אמנים יהודים מאירופה ומישראל, מתקיימות בו הרצאות ותערוכות על אוכל, ריקוד ותיאטרון יהודי.