השבוע אני רוצה ארוחה רגילה לגמרי, ביום רגיל לגמרי, אולי אפילו משעמם ושגרתי. אני משוועת לשגרתי. תנו לי להתלונן על החום, להסיע את הילדים לחוג ולחברים, לבהות בעוד פרק של ריאליטי, תנו לי מציאות בנאלית, נורמלית, שגרתית ומשעממת, כזאת שמתכננים בה תוכניות ואשכרה בסוף גם עושים אותן.
אז לכבוד השנה החדשה של כולנו, החלטתי לתת שלושה מתכונים מהצומח שהם שלוש מנות מארוחה משפחתית אחת.
4 צפייה בגלריה
תמרים במילוי חמאת בוטנים ובציפוי שוקולד
תמרים במילוי חמאת בוטנים ובציפוי שוקולד
תמרים במילוי חמאת בוטנים ובציפוי שוקולד
(צילום: דניאלה נויפלד)
המצרכים: 3 חצילים 2 כפות משחת מיסו 3 כפות סילאן 1 כף סויה 1 כף חומץ בלסמי 1 כף שמן זית 1/2 כפית פלפל שחור
לסלסת העגבניות - 16 עגבניות שרי, אפשר מכל מיני סוגים וצבעים 1/4 כוס שקדים מולבנים פרוסים 1/2 בצל סגול, קצוץ דק 1/2 כוס בזיליקום, קצוץ 1 כף שמן זית 1 כפית סילאן 1 כפית חומץ בלסמי קורט מלח 1/2 כפית פלפל שחור
4 צפייה בגלריה
חציל במיסו עם סלסת עגבניות
חציל במיסו עם סלסת עגבניות
חציל במיסו עם סלסת עגבניות
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 220 מעלות.
  2. מכינים תבנית מרופדת בנייר אפייה או משטח סיליקון שתתאים להכיל את כל החצילים.
  3. פורסים כל חציל לאורך. אחר כך, בעזרת סכין, חורצים את פני החציל בצורת רשת (לאורך ולרוחב). החריצים צריכים להיות עמוקים, אך לא לפגוע בקליפת החציל.
  4. בקערית קטנה מערבבים ביחד משחת מיסו, סילאן, סויה, חומץ סלמי, שמן זית ופלפל שחור עד לקבלת תערובת סמיכה ואחידה. מברישים את בשר החציל ברוטב בנדיבות ומניחים את החציל בתבנית עם הפנים למעלה. אופים את החצילים במשך 20 דקות, עד שהחצילים רכים ושחומים.
  5. מכינים את סלסת העגבניות – פורסים את עגבניות השרי לקוביות קטנות. מניחים בקערה את קוביות העגבניות, פרוסות שקדים, בצל סגול קצוץ, בזיליקום קצוץ, שמן זית, סילאן, חומץ בלסמי, קורט מלח ופלפל שחור, ומערבבים היטב.
  6. מגישים את החציל הצלוי במיסו ומעליו 2 כפות מסלסת העגבניות. אפשר לזלף מעל מעט סילאן אם רוצים.
המצרכים (ל-6 מנות): 200 גר' אטריות שעועית (1 חבילה) 2 כוסות שעועית ירוקה, קפואה או טרייה 2 ענפי בצל ירוק, קצוץ 1 פלפל צ'ילי פרוס דק, יותר או פחות לפי טעם 1/2 כוס אגוזי קשיו, קצוצים 1/2 כוס בזיליקום, עלים בלבד 1/2 כוס כוסברה, עלים בלבד
לטופו - 300 גר' טופו 1/2 כוס קורנפלור שמן קנולה לטיגון
לרוטב - 4 כפות סויה (1/4 כוס) 2 כפות מירין 1 כף שמן זית או שמן קנולה 1 כף חומץ אורז 1 כף ג'ינג'ר מגורר דק 2 כפיות שמן שומשום 1 כפית סוכר חום 1/2 כפית פלפל שחור
4 צפייה בגלריה
אטריות שעועית עם טופו וירקות ירוקים
אטריות שעועית עם טופו וירקות ירוקים
אטריות שעועית עם טופו וירקות ירוקים
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את אטריות השעועית לפי הוראות ההכנה של היצרן. בתום הבישול שוטפים את אטריות השעועית במים על מנת לעצור את תהליך הבישול ומסננים היטב.
  2. מבשלים את השעועית הירוקה (אפשר להשתמש באותו סיר ובאותם מים שבהם בושלו האטריות), במידה ומשתמשים בשעועית קפואה אז מבשלים לפי הוראות היצרן. במידה ומשתמשים בשעועית טרייה, קוטמים את קצוות השעועית, מניחים בסיר עם מים רותחים, מביאים לרתיחה שנייה ומבשלים בין 5-7 דקות. אם צריך, פורסים את השעועית המבושלת כך שאורכה לא יעלה על כ-5 ס"מ.
  3. מכינים את הטופו – פורסים את הטופו לקוביות באורך של 1/2 1 ס"מ. עוטפים את קוביות הטופו בנייר סופג או במגבת מטבח נקייה, לוחצים היטב את קוביות הטופו בין המגבות, כך שהנוזלים בטופו יספגו החוצה. מניחים בקערה את הקורנפלור ואת קוביות הטופו ללא הנוזלים. משקשקים את הקערה, כך שכל הקוביות יקבלו ציפוי דק של קורנפלור. במקביל, מחממים מחבת עם שמן קנולה, בגובה של כחצי ס"מ, לטיגון הטופו. מנערים היטב את שאריות הקורנפלור מהטופו (אני משתמשת במסננת – הקפידו שהמסננת יבשה לחלוטין) ומניחים את הטופו בזהירות במחבת עם השמן החם. מטגנים את הטופו מכל הצדדים עד להזהבה, בערך 10 דקות לכל הצדדים ביחד, ומעבירים לנייר סופג.
  4. מכינים את הרוטב - בקערית קטנה, או צנצנת, מניחים את כל מרכיבי הרוטב – סויה, מירין, שמן, חומץ אורז, ג'ינג'ר מגורר דק, שמן שומשום, סוכר חום ופלפל שחור. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
  5. בקערה גדולה מניחים את אטריות השעועית המבושלות, שעועית ירוקה מבושלת, טופו מטוגן, בצל ירוק קצוץ, פלפל צ'ילי, אגוזי קשיו קצוצים, בזיליקום וכוסברה. יוצקים מעל את הרוטב ומערבבים היטב ובזהירות עד שכל המרכיבים מכוסים היטב ברוטב. כדאי לתת לטעמים להיספג מספר דקות לפני שאוכלים. בתאבון.
המצרכים: 12 תמרים, רצוי מסוג מג'הול 1/4 כוס חמאת בוטנים טבעית 100 גר' שוקולד מריר 1 כפית שמן קנולה 2 כפות אגוזי מלך, קצוצים דק מאוד
לשוקולד (לא חייבים) - 1/2 כפית אבקת נס קפה
4 צפייה בגלריה
תמרים במילוי חמאת בוטנים ובציפוי שוקולד
תמרים במילוי חמאת בוטנים ובציפוי שוקולד
תמרים במילוי חמאת בוטנים ובציפוי שוקולד
(צילום: דניאלה נויפלד)
אופן ההכנה:
  1. אופן הכנת התמרים – בעזרת סכין מבצעים חתך לאורך ומוציאים את הגלעין החוצה. שימו לב שאין צורך לחצות את התמר לשניים, אלא רק חתך מצד אחד של הגלעין. ממלאים כל תמר בכפית אחת של חמאת בוטנים וסוגרים אותו בחזרה. מניחים בצד.
  2. ממיסים שוקולד מריר במיקרוגל או בבן מארי. במידה ורוצים, אפשר להוסיף לשוקולד חצי כפית של אבקת נס קפה. מערבבים עד לקבלת תערובת חלקה. לאחר המסה מוחלטת מוסיפים לשוקולד המומס כפית של שמן קנולה, שידלל מעט את השוקולד ויהפוך אותו לנוח יותר לציפוי. מצפים כל אחד מהתמרים בשוקולד המומס. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא כאשר השוקולד המומס נמצא בכלי שהוא יחסית צר וגבוה, ואז טבילה של התמר הממולא שהוא נעוץ במזלג או שיפוד עבה. מעבירים את התמרים הממולאים למגשאו לצלחת שעליה נייר אפייה.
  3. מפזרים מעל אגוזי מלך קצוצים דק דק ומעבירים למקרר להתייצבות של מספר דקות. אפשר במקום אגוזי המלך לפזר מעל שבבי קוקוס, סוכריות צבעוניות, שוקולד לבן מומס או כל תוספת אחרת שנראית לכם מתאימה. תהנו.
דניאלה נויפלד היא בעלת הבלוג "העדשים השמחות"