לפני כמה שבועות שאלו אותי אם יוצא לי לבקר גם במסעדות שף, ועניתי שבכלל לא. כמו שאני רואה את זה, אתה לא חייב להבין באוכל גורמה כדי לכתוב על אוכל טעים וזול. גם ככה אוכל יקר מדי אף פעם לא עניין אותי במיוחד, וגם לא מנות מיוחדות מדי.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
מבחינתי, המנות הכי פשוטות הן בדרך כלל גם הכי טעימות וגם לא יקרות מדי. בתוך עמי אני חי - העם עני וגם אני, ואין שום בושה לקנות בזול. אם מנסים יותר מדי לשכנע אתכם לקנות משהו, כנראה שמישהו מרוויח על חשבונכם.
4 צפייה בגלריה
מפגש רפאל
מפגש רפאל
חוכמת המונים מקומית. מפגש רפאל
(צילום: קובי רובין)
כבר כמה שנים שאני רואה את המשאית של מפגש רפאל עומדת בכניסה למושב מצליח והיא כבר נראית כאילו היא חלק מהנוף המקומי. השבוע סוף סוף חלפתי על פני המשאית הפתוחה, וגם הצלחתי להגניב הצצה פנימה אל הדלפק תוך כדי נסיעה.
חזרתי עם המונית ריקה אחרי נסיעה לרמלה. בכביש הראשי עצרתי ליד המשאית, במקום כבר עמדו מספר רכבי ספקים ומשאית אחת עם נהגים. כולם נראו לי כמוני, נהגים שעוצרים לאכול משהו על הדרך. חלק מהנהגים כבר ישבו ואכלו, ואני הצטרפתי על אוטומט אל התור במקום. בהתחלה אפילו לא ידעתי מה אוכלים פה, אבל ראיתי מישהו שמחזיק בגט עם שקשוקה וככה הבנתי שהיום אני אוכל שקשוקה. זו אשכרה חוכמת המונים מקומית, כי מבחינתי אם כולם אוכלים במקום מסויים - אז כנראה שטעים שם.
4 צפייה בגלריה
מפגש רפאל
מפגש רפאל
התמחות מהבית
(צילום: קובי רובין)

מומחיות בירקות כבושים

הגיע תורי לקבל את המנה שלי. לא ראיתי את עצמי אוכל שקשוקה בפיתה, ולכן הזמנתי שקשוקה שמכינים על המקום בתוך בגט. נתנאל, הבעלים של הדוכן, עומד פה וכל היום מכין אך ורק שקשוקה. גם ככה לא הגעתי לפה בשביל לאכול משהו אחר מהתפריט, אז הלכתי עם ההמון וביקשתי שקשוקה. בצד העין הבחנתי במיכל ענקי של ירקות כבושים - מסתבר שזו המומחיות של נתנאל, עוד מהבית - הכנת ירקות כבושים.
4 צפייה בגלריה
מפגש רפאל
מפגש רפאל
אוכלים ושותקים יחד ליד המשאית
(צילום: קובי רובין)
אף פעם לא היתה לי בעיה עם מיכלים גדולים, אז התחצפתי לרגע וביקשתי לראות את המיכל עצמו, זה שבתוכו תססו הירקות. זה היה עוד לפני שנתנאל מילא לי המון שקשוקה נוטפת שמן, עד כדי כך שנראה היה לרגע שהשמן שוחה בתוך השקשוקה. ככה נתנאל מכין את השקשוקה המיוחדת שלו, וככה כולם אוכלים פה ואומרים תודה בסוף הארוחה ולא מתלוננים על הקלוריות. המנה שלי הגיעה יחד עם בגט "צוללת" ארוך מאוד, המון שקשוקה, חריף (אופציונלי) מפלפלים מטוגנים וירקות כבושים מעולים. והמחזה מדהים - כולם אוכלים ושותקים יחד ליד המשאית.
4 צפייה בגלריה
מפגש רפאל
מפגש רפאל
(צילום: קובי רובין)
אחרי שזללתי חצי בגט ענקי, ראיתי איך אני מתחיל להישבר, אבל החלטתי לשבוע עד שזהו, לא יכולתי לאכול יותר. אבל היי, זה הרעיון - לשבוע אצל רפאל ולהמשיך למונית שלי ולאסוף עוד קצת כסף קטן. כי בסוף כולנו אוספים פרוטה לפרוטה, ואני בעד להמשיך לאסוף ולשלם רק ככה על אוכל.