אין כמו מנת פלאפל טובה עם סלטים שמכינים במקום ויחס נדיב, אישי ולבבי שהוא חלק בלתי נפרד מהחוויה בעסקי האוכל. לפעמים בחופשה באילת מתחשק פשוט לאכול מנת פלאפל טובה וזה בדיוק המקום להגיע אליו. המקומיים ויודעי דבר גם יגיעו כדי לאכול את העיג'ה המפורסם של שולה ביטון, הסבתא המיתולוגית של המקום והנכד איציק בן חורין ממשיך כאן את דרכה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
3 צפייה בגלריה
בוטיק הפלאפל אילת
בוטיק הפלאפל אילת
(צילום: דוד קישקה)
תבקשו מהרטבים החריפים שיש כאן, הם נהדרים, כולל רוטב שום-לימון מצויין. מדובר בבוטקה שקיים כבר משנת 1970, מה שמזכה אותו להיות אחד מעסקי המזון הותיקים ביותר בעיר הדרומית ויש אומרים אפילו הראשון. כייף שיש מקומות כאלו בנוף המקומי וכייף שיש אותו גם באילת. ממש מוסד אוכל ישראלי.
רחוב שדרות התמרים הוא עורק ראשי של העיר אילת ומחבר בין רחוב דרבן הסמוך לאזור בתי המלון ועד לשדרות ששת הימים למרגלות הרי אילת ובית העלמין. הרחוב הוא עלייה אחת תלולה ובמרכזו התחנה המרכזית של אילת, אותה רבים זוכרים מהימים בהם הגיעו באוטובוס מהמרכז לחופשת נעורים בעיר. יש הרבה עסקים לכל אורך הרחוב ואת השכונות הישנות לצידיו.
3 צפייה בגלריה
בוטיק הפלאפל אילת
בוטיק הפלאפל אילת
(צילום: דוד קישקה)
נחמד להסתובב בשכונות כמו הדקל, האשל, הערבה ויש בהן משהו נוסטלגי ותמיד תגליות מעניינות. אם לא חם מדי פשוט מומלץ להגיע לבוטקה הכחול ברגל, כשתגיעו אחרי העלייה התלולה, תרגישו ממש ראויים למנת פלאפל איכותית.
בוטיק הפלאפל, שד' התמרים 107 אילת, ראשון-חמישי 10:00-21:00, שישי 10:00-14:00

כך תכינו פלאפל בבית: מתכון לפלאפל

המצרכים:
1 ק"ג גרגירי חומוס יבש, מושרים במים 12 שעות במקרר (2 ק"ג חומוס לאחר ההשרייה) 1/2 ק"ג בצל, חתוך לקוביות 1 ראש שום שלם 1 צרור פטרוזיליה 1 צרור כוסברה 2 פלפל חריף ירוק 1 כף שטוחה כמון 1 כף מלח רגיל 1/2 כף קצח 1 כף שומשום 1 כפית סודה לשתייה שמן לטיגון עמוק
3 צפייה בגלריה
פלאפל זנדני
פלאפל זנדני
(צילום: קובי רובין)
אופן ההכנה:
  1. טוחנים את כל המצרכים יחד (ללא התבלינים).
  2. מעבירים לקערה גדולה ומוסיפים את התבלינים ומערבבים הכל יחד.
  3. מכינים כדורים ומטגנים כל אחד כ-2 דקות בשמן עמוק.
  4. מוציאים מהשמן, מניחים דקה במסננת או על נייר סופג, וזוללים.