לכבוד החג, הידוע בזכות עוגות הגבינה שלו, הקונדיטור דודו אוטמזגין סיפר בראיון ל-ynet radio על עוגות הגבינה המיוחדות של השנה, וחלק את המתכון שלו לטירמיסו חלומי לחג. "כששומעים את המילה טירמיסו ישר חושבים על איטליה", מספר אוטמזגין בראיון לשרון כידון וישי שנרב, "אז התת מודע אומר 'באיטליה עושים את הטירמיסו הכי טוב'. גם פה יש את היחידי סגולה שמוכרים אותו, אבל האמת היא שיותר מוכרים לתיירים. המתכון לטירמיסו הזה, שגם העליתי סרטון שאני מכין אותו עם הבן שלי באינסטגרם, הוא טירמיסו איטלקי, אורגינל, כמו שצריך".
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:
2 צפייה בגלריה
דודו אוטמזגין
דודו אוטמזגין
דודו אוטמזגין
(צילום: יריב אלדד)

הטירמיסו של דודו אוטמזגין

המצרכים:
לקרם טירמיסו - 70 גר' (1/3 כוס) סוכר 40 גר' (2 חלמונים) חלמונים 150 גר' (3/4 כוס) שמנת מתוקה מוקצפת 125 גר' (1/2 כוס) מסקרפונה 25 גר' (2 כפות) ליקר מסאלה אבקת קקאו
לסירופ לבישקוטי - 50 גר' (1/4 כוס) מים 5 גר' (1 כפית) רום 100 גר' (1/3 כוס) אספרסו
לבישקוטי (אפשר גם לקנות בישקוטי מוכנים): 100 גר' (מ-2-3 ביצים) חלבון ביצה 100 גר' (1/2 כוס) סוכר 75 גר' (כ-3 ביצים) חלמון ביצה 25 גר' (1/2 2 כפות) קמח 25 גר'(1/2 2 כפות) קורנפלור
2 צפייה בגלריה
טירמיסו
טירמיסו
(צילום: Shutterstock)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבישקוטי - מערבבים את כל המצרכים בקערה, יוצרים צורה מלבנית באורך של כ-7 ס"מ, מסדרים על המגש ואופים בטמפ' של 190 מעלות במשך 11 דקות, בסיום מפזרים אבקת סוכר.
  2. מכינים את הסירופ - מערבבים את המים, הרום ואספרסו, וטובלים נטבול את הבישקוטים בתוך הקפה או שלוקחים את נוזל הקפה ומורחים על גבי הבישקוטים באמצעות מברשת.
  3. מכינים את הקרם טירמיסו - מניחים על סיר בן מארי את החלמונים עם הסוכר, וכשמגיעים לטמפרטורה של 80-90 מעלות מכניסים את התערובת למיקסר.
  4. מקציפים בערך 2 דקות ומוסיפים את הגבינת מסקרפונה, מערבבים טוב, מוסיפים את המסאלה ושמים בצד.
  5. מקציפים בנפרד את השמנת המתוקה למרקם כמו יוגורט. לאחר שהמרקם של השמנת כמו יוגורט, מקפלים את הכל פנימה ביחד.
  6. מסדרים שכבה ראשונה של בישקוטים עם הסירופ קפה, ומעליה מניחים שכבה של קרם הטירמיסו, שכבה נוספת של בישקוטים, שכבת קרם טירמיסו. מפדרים מלמעלה באבקת קקאו.