המסעדות, בתי הקפה והברים בישראל נמצאים בעיצומו של השבוע השלישי לסגר השני, וברוב מדינות העולם הגל השני של הקורונה גובה גם הוא מחיר כבד מהעולם הקולינרי, ומביא לסגירת מקומות. אז מה בדיוק קורה בעולם בשעה שהמסעדנים בארץ נאבקים בשביל לשרוד?
ביניים
צעדים מחמירים נכנסו לתוקף בצרפת בסוף השבוע האחרון, כאשר ליון, גרנובל, סנט אטיין וליל הצטרפו לערים כמו פריז ומארסיי ונחשבים לאזורי התפרצות אדומים. ברים, בתי קפה ומסעדות נסגרו, והעסקים החיוניים שנשארים פתוחים צריכים ליישם צעדים קפדניים - שלא לומר דרקוניים - כדי להמשיך לפעול.
9 צפייה בגלריה
צרפת קורונה גל שני בית קפה ב פריז
צרפת קורונה גל שני בית קפה ב פריז
גל שני בפריז
(צילום: MCT)
בעוד צרפת נלחמת בגל שני של מגיפת הקורונה, ראש ממשלת צרפת, ז'אק קסטקס, שוקל סגרים על פי אזורים. קסטקס אמר בסוף השבוע כי נערכו כ-500 ביקורות למסעדות באזור פריז, והתוצאות הראו שכמעט 100 מקומות עברו על מגבלות הקורונה.
צרפת רושמת גם האטה בצמיחה, עד כדי קריסה של עסקים וותיקים. כך למשל, רשת הפטיסרי פושון נאלצה לסגור שתי חנויות דגל בפריז, והאשימה בהודעה לעיתונות את נגיף הקורונה בשילוב עם מחאת האפודים הצהובים, שקדמה להתפרצות הנגיף.
9 צפייה בגלריה
פושון פריז: סוגרים שני סניפים בגלל משבר הקורונה
פושון פריז: סוגרים שני סניפים בגלל משבר הקורונה
פושון פריז: סוגרים שני סניפים בגלל משבר הקורונה
(צילום: יחסי ציבור)
בית המשפט אישר את סגירת אחד מסניפי פושון בכיכר מדלן בלב פריז, שם הוא פעל מאז פתיחתו - לפני 134 שנה. הסגירות, שמשמעותן אובדן של 77 משרות, מותירות את רשת פושון עם בית מלון, קפה גראנד וחנות תה בפריז, בנוסף לסניפי הרשת הפועלים בעולם (73 חנויות - 30 ביפן, 20 בצרפת ו-15 במזרח התיכון).
ביניים
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הכריז השבוע על תוכנית של שלושה מעגלי הגבלות עבור מסעדות: "סיכון בינוני", "סיכון גבוה" ו"סיכון גבוה מאוד", לפי כמות הנדבקים.
ג'ונסון הודיע, כי באזורים בסיכון גבוה מאוד - ייסגרו מסעדות וברים, אבל מקומות המגישים מנות בטייק אווי (לא לישיבה ארוכה) יורשו להישאר פתוחים. לונדון נמצאת כרגע בדרגת הסיכון הבינוני, מה שאומר שהיא תהיה כפופה למגבלות הקורונה בסיכון בינוני: אסור לשבת יותר משישה אנשים מאותה משפחה גרעינית (ואסור לערבב משפחות) סביב שולחן אחד במסעדה, ועוצר אירוח החל משעה 22:00 בלילה.
9 צפייה בגלריה
תמונה של רחוב אוקספורד
תמונה של רחוב אוקספורד
רחוב אוקספורד בלונדון: שומם
(צילום: AFP)
ההודעה של ג'ונסון הגיעה באיחור עבור כמה עסקים בצפון אנגליה, כולל בליברפול, שייכנסו בקרוב למעגל הסיכון הגבוה, ואשר כבר הזמינו אספקה וחומרי גלם לשבוע, מתוך הנחה שיישארו פתוחים. עכשיו הם יצטרכו להיסגר החל ממחר (ד').
ההגדרה המדויקת של פאב "מבוסס אוכל" ומה שמהווה "ארוחה" עומדים גם הם לדיון, אך נראה כי נכון להיום ההגדרה הזאת חלה על כל מקום שיש בו מטבח שמגיש אוכל חם לאכילה במקום - בשטח המסעדה או הפאב. עדיין לא ברור מה הרציונל האפידמיולוגי שעומד מאחורי מתן אפשרות ללקוחות כן להישאר לאכול במקום.
ביניים
דונלד טראמפ אמנם החלים מקורונה, אבל התחלואה עולה וההחלטות ברחבי ארצות הברית משתנות ממדינה למדינה, ומתהפכות חדשות לבקרים: הברים בטקסס, למשל, הורשו להיפתח החל ממחר מחדש בתפוסה של 50 אחוזים וללא מגבלות חיצוניות, כפי שאישר זאת היום מושל טקסס, גרג אבוט. עם זאת, כל שופט מחוזי בטקסס רשאי להחליט אחרת בהתאם - השופט באוסטין אישר לפתוח מחדש את המסעדות, בעוד השופט בדאלאס - טרם פסק בנושא.
9 צפייה בגלריה
מסעדה בניו יורק
מסעדה בניו יורק
מסעדות בניו יורק
(צילום: AFP)
ארוחות בתוך שטח המסעדה בניו יורק מותרות, במגבלות של ארבעה אנשים בשולחן, אבל בחלקים גדולים של ברוקלין וקווינס עומדים בפני מגבלות חדשות, שייכנסו לתוקף כבר השבוע - בשכונות שהוכרזו אזורים אדומים יוכלו למכור טייק אווי בלבד. לקראת סוף החודש יוכלו לחזור ולפתוח את החללים הפנימיים של המסעדות בלוס אנג'לס.
ביניים
ממשלת צ'כיה הודיעה אתמול (ב') כי תסגור את המסעדות והברים ותאסור על מכירת אלכוהול במקומות ציבוריים לאחר עלייה בנדבקים מקורונה.
ההגבלות ייכנסו לתוקף החל ממחר (ד'), ויימשכו עד 3 בנובמבר, כך הודיע ראש הממשלה אנדריי באביס. המדינה, החברה באיחוד האירופי ומונה 10.7 מיליון בני אדם, רשמה בשבוע שעבר שיא יומי עם למעלה מ-8,000 מקרי הידבקות חדשים.
ביניים
מספר ערים גדולות בגרמניה, ובהן ברלין, קלן ופרנקפורט, הטילו מגבלות על חיי הלילה, כתוצאה מעלייה במספר הנדבקים. בעיר הבירה, ברלין, רוב החנויות כמו גם כל המסעדות והברים יצטרכו להיסגר בין השעות 23:00 בלילה עד 06:00 בבוקר, מסוף השבוע הקרוב ולפחות עד 31 באוקטובר.
9 צפייה בגלריה
אלכסנדרפלאץ בברלין
אלכסנדרפלאץ בברלין
אלכסנדרפלאץ בברלין
(צילום: Shutterstock)
בקלן ובפרנקפורט ננקטו צעדים דומים, כאשר הברים והמסעדות נסגרו, ומכירות אלכוהול נאסרה החל מהשעה 22:00. בגרמניה מתרחשת עלייה גדולה במספר החולים המאומתים - יותר מ-4,000 מקרים חדשים ביום, שיא חדש מאז חודש אפריל.
ביניים
מגבלות חדשות על מספר האנשים במסעדות, מוזיאונים ואתרים ארכיאולוגיים הוטלו אתמול באתונה ובמספר אזורים אחרים ברחבי יוון, שם שכיחות מקרי ההדבקה החדשים נחשבת גבוהה במיוחד.
ביניים
שוטרים הוצבו ברחבי מדריד, לאחר שהוכרז מצב כוננות קורונה בבירת ספרד ובאזורים הסובבים אותה, בשל גידול במספר הנדבקים. אבל מצב הכוננות הזה לא החזיק זמן רב, והוא בוטל אתמול בהחלטת בית המשפט, אך הוחזר היום שוב, ויימשך 15 יום.
9 צפייה בגלריה
מדריד ספרד סגר הגבלות קורונה
מדריד ספרד סגר הגבלות קורונה
רחובות מדריד
(צילום: EPA)
מצב הכוננות הזה לא רק מגביל את הנסיעות הלא חיוניות בעיר ומחוצה לה, אלא גם מחדש את ההגבלות ובעקבותיו ייסגרו הברים, בתי הקפה והמסעדות. שר הפנים של ספרד הודיע כי 7,000 שוטרים ייפרסו לאכיפת המגבלות.
ביניים
איטליה מתכוונת, בינתיים, לאסור מסיבות פרטיות ולהגביל את מספר האורחים בבתים פרטיים, במסעדות ובברים ל-10 אורחים בו זמנית, כחלק מהמגבלות החדשות שמטרתן לרסן את הזינוק בעליית התחלואה.
ביניים
בתי הקפה, המסעדות והברים נסגרו בשבוע שעבר בכל אזור בריסל, ויישארו כך עד להודעה חדשה.
ביניים
המסעדות במונטריאול יישארו סגורות במהלך החודש הקרוב.