חוף הים של תל אביב מתחיל לקבל צורה חדשה: במסעדת החוף לה-לה-לנד נפתח בר קטן; מסעדת גרקו תפתח בעוד כחודש מתחת למלון שרתון (בין חוף פרישמן לחוף גורדון) מתחם אוכל, במקום בו נכחה במשך שנים ארוכות מלכודת תיירים בשם קפה לונדון, ובתום השיפוצים הקדחתניים במקום יהיו שם מעדנייה, סופלאקי בר ומסעדה; קבוצת נוקס תפתח בסמוך בר; קבוצת we like you too (שאחראית על כמה מדוכני קפה שווים ברחבי תל אביב) פתחה בחוף ירושלים קיוסק יין; ובכלל נראה שהשקיעות בהילטון ביי, שידורי היורו במציצים והאווירה בקאליפסו מכניסים בריזה רעננה לרצועת החוף הזאת, שאין דרך יפה להגיד את זה - סבלה משממון קולינרי.
5 צפייה בגלריה
 המבורגר של בינגו גמזו חוף גורדון, תל אביב
 המבורגר של בינגו גמזו חוף גורדון, תל אביב
קציצה דקיקה כמו במקדונלד'ס
(צילום: תיקי גולן)
בתוך כל זה נפתחה שם היום (ה') המבורגריית שף חדשה בשם בינגו, השייכת לשף גיא גמזו (ממסעדת אריא ואוכל הרחוב NuNuNu). כבר נאמר הרבה על הרומן של שפים עם אוכל רחוב, וגמזו בעצמו מחזיק כבר כמעט שלוש שנים במותג אוכל רחוב טרנדי שממשיך וקוצר תשבוחות, ובקרוב גם יתרחב בעולם. אבל הפעם גמזו הלך על בטוח ובחר במוצר שקשה מאוד לפספס איתו - המבורגר.
אבל ההמבורגר של גמזו זה לא עוד המבורגר, ונתחיל בלחמנייה: הלחמנייה שבה ארוזות המנות מיובאת מארצות הברית, מאותו היצרן שמייצר את הלחמניות לרשת שייק שאק האמריקאית, מה שאומר שעוד לפני שדפקתם בה ביס, אתם כבר יודעים שהיא ממותגת. אבל תסמכו על גמזו שהוא מבין דבר או שניים בלחמניות, והלחמנייה הזאת רכה, סופגת ועם זאת גם יציבה, וממש נעים לתת בה ביס.
5 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
5 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
ונעבור להמבורגר - קודם כל אין כאן שום תוספת מלבד גבינת צ'דר, מה שאומר שחובבי הפטריות, ביצת עין, בייקון - יאלצו להתמודד עם מה שיש. ההמבורגר של בינגו שונה בתכלית מכל ההמבורגרים שאנחנו מכירים - במקום קציצה עבה וגבוהה, נכנסת לתוך הלחמנייה קציצה דקיקה, סטייל מקדונלד'ס, המגיעה במידת צלייה אחת ויחידה - מדיום-וול. הקציצה נכנסת במצב קפוא לתוך מכונת הצלייה, ואחרי שתי דקות וקצת יוצאת כשהיא מוכנה ומזומנה ללחמנייה שלכם. כל הסיפור הזה הוא 100 גרם ואם תרצו בכל זאת המבורגר קצת יותר רציני תוכלו להזמין שתי קציצות בלחמנייה אחת.
5 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
הרוטב הוא רוטב הבית, מה שאומר שהוא רוטב ייחודי למקום שאותו רוקח השף ממיונז, קטשופ וחרדל, והוא תוספת מושלמת לביס. מה עוד יש שם? בצל סגול פריך, חסה ומלפפונים חמוצים טעימים ומתקתקים שנותנים עוד גוון של טעם לכל הסיפור. הצ'יפס של בינגו, שהגיע עם ההמבורגר, הפתיע גם הוא לטובה - רך מבפנים ופריך מבחוץ, תענוג אמיתי.
טעמנו גם כנפי עוף ברוטב חמוץ-חריף-מתוק טעים מאוד, שהגיעו בגודל נורמלי ולא מצומקות, קטנות ויבשות כמו שהתרגלנו לקבל ברוב המקומות שמתגאים במנה הזאת. עוד היה שם נאגטס בציפוי קורנפלקס, ציפוי שמעניק לרצועות העוף קראנצ'יות יוצאת דופן.
חוץ מציפוי הקורנפלקס של הנאגטס, זיהינו גימיק נוסף בתפריט - מלפפונים חמוצים מטוגנים עם רוטב בינגו (במחיר 18 שקלים), רצינו מאוד לטעום אבל המנה הזאת עוד לא מוגשת שם, כך שיש למה לחכות.
5 צפייה בגלריה
קריספי צ'יקן באותה לחמנייה
קריספי צ'יקן באותה לחמנייה
קריספי צ'יקן באותה לחמנייה
(צילום: תיקי גולן)
הישיבה בשולחנות פיקניק בחוץ, השירות עצמי והנוף משגע, כנ"ל הלחות, אז חפשו צל או שתבואו אחרי השקיעה. בקרוב מבטיחים גם משלוחים בוולט.
והמחירים? סבירים במיוחד, גם בהתחשב במחירים הנהוגים במקומות ששוכנים על רצועת החוף: המבורגר קלאסי יעלה 34 שקלים, קריספי צ'יקן 44 שקלים, שניצל דג בלחמנייה 38 שקלים והמבורגר טבעוני יעלה 44 שקלים. אבל גמזו, כאמור, לא עוצר בהמבורגר: בדוכן יש גם נאגטס בציפוי קורנפלקס 22 שקלים, כנפיים ברוטב 26 שקלים, מק אנד צ'יז - כי אם אנחנו כבר באמריקה אז עד הסוף - 22 שקלים.
בינגו, הירקון 145 (מתחת לכיכר אתרים, צמוד לארומה) תל אביב, ראשון-שבת 12:00-22:00