המצב הבלתי נסבל בו נמצאים השפים והמסעדות בארץ, מוביל את כולם לחשוב על פתרונות יצירתיים וטעימים למצב המר. אז חוץ מזה ששפים התחילו לבשל בבית, גם מסעדנים מתחילים לחשוב איך אפשר למקסם את האפשרויות שעומדות מולם - ולא מדובר על מבול של אפשרויות, אבל מנסים.
השותפות של השף יונתן רושפלד עם המסעדן צביקי עשת, לא חדשה והתחילה קצת לפני הקורונה, כשהשניים חברו לפרויקט חורפי שבו רושפלד בנה תפריטי ספיישל למסעדת גרינברג. אז השותפות הזאת בין שניהם שרדה את הסגר, והיא הולכת עכשיו צעד קדימה: מעכשיו, השף רושפלד חולש גם על תפריט ספיישלים בפיצה 25, הפיצרייה של עשת הצמודה למסעדת גרקו בשכונת אזורי ח"ן בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
פיצה רושפלד צביקי
פיצה רושפלד צביקי
היי שף, תכין לי פיצה?
(צילום: אנטולי מיכאלו)
אז מה לרושפלד ולפיצה, בטח תשאלו - ובצדק. והתשובה: עם הדרישה הגדולה למשלוחים, שחוות כל המסעדות בארץ, רושפלד הצליח להתברג גם לעולם הזה, ויצר שילובים מעניינים ואף טעימים על הפיצות. המבחן הכי חשוב כאן זה שגם אם לא היו מספרים לנו שרושפלד חתום על הקולקציה החדשה של הפיצות האלה, אפשר היה בביס אחד להבין שיד של שף נגעה בהן.
התפריט של רושפלד כולל שש פיצות - כולן בהשראת מקומות בעולם, כאלה שכנראה לא נגיע אליהם בקרוב, או לפחות לא בקיץ הזה - פיצה נורדית עם סלמון מעושן וריקוטה (78 שקלים), פיצה פריסאית עם סלייסים של הודו וקרם פרש (76 שקלים), פיצה בריטית עם כרובית וברוקולי, פיצה מקסיקנית עם תירס (76 שקלים), פיצה נפוליטאנית עם בוראטה (78 שקלים) ופיצה שנקינאית עם טונה ובטטה צלויה (74 שקלים). מדי שבוע הספיישלים של הפיצות אמורים להשתנות אז כדאי לעקוב.
מקומות בעולם זה יופי אבל אותנו פחות מעניין הקונספט ויותר מעניין הטעם - אז איך הפיצות של רושפלד? במילה אחת: טעימות. הבצק דק ופריך, התוספות משתלבות יחד היטב ואף אחת מהן לא מרגישה כאילו הגיעה לשם בטעות, מה שאפשר למצוא לא אחת בספיישלים של פיצות, כשהשף משוכנע שהוא יכול ליצור חיבורים הזויים שלפעמים אפילו הבצק לא מצליח לשאת.
2 צפייה בגלריה
פיצה רושפלד צביקי
פיצה רושפלד צביקי
יונתן רושפלד: מעכשיו גם פיצה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
המחיר של הפיצות לא זול, אבל אם כבר התפנקתם על רושפלד אז אתם יכולים לקחת את זה עוד יותר רחוק (ויקר), ולשדרג כל פיצה תמורת 18-14 שקלים בקוויאר, בסלמון, בכמהין, בבייקון ובבירה או בפרוסקו.
הפיצה הפריסאית הייתה מוצלחת במיוחד - היה שם תרד, קרם פרש, נגיעות עדינות של שום ופרוסות דקיקות של חזה הודו שנשמעו לנו מוזר מדי בהתחלה, אבל התגלו כטעימות מאוד.
לפיצה עם הכרובית והברוקולי נרשמה פחות התלהבות משאר הפיצות, אבל זה כנראה בעיקר בשל יחסי הציבור הגרועים שיש לשני הירקות האלה. עם זאת התוספת המשודרגת כאן הייתה שיחוק - פרוסות בייקון שהקפיצו את כל שאר המרכיבים, והשתלבו טוב עם מיקס הגבינות המושחתות - צ'דר, מוצרלה, ריקוטה ופרמזן.
הפיצה התל אביבית בהשראת רחוב שנקין הייתה חריפה בזכות הפלפלים ומתקתקה בזכות הבטטה והבצל סגול, וחובבי החריף יוכלו להינות ממנה. הבעיה שלנו הייתה שלא הבנו בהתחלה מה הקשר לשנקין, אבל השדרוג שמוצע כאן, בהלצה מוחלטת, האיר את התמונה: ג'ויינט שנמכר לפי משקל. מצחיק? תלוי את מי שואלים.
*משלוחים באזור תל אביב, גבעתיים, רמת גן והרצליה