אחרי 63 שנה שבהן הגישו סנדוויצ׳ים מופלאים, שכוחם בפשטותם, נסגר סופית המוסד הוותיק ברחוב שינקין בתל אביב - הסנדוויץ׳ של איציק ורותי. המקום נסגר ב-15 במרץ עם סגירת כל המסעדות בתחילת הקורונה, ובמהלך החודשים האחרונים התלבטו שולי ודודי שחף, מי שמפעילים את המקום לאחר מותם של איציק ורותי, והחליטו כי הם לא יפתחו שוב. היום הם החליטו לתרום את כל מה שנשאר שם לעמותת ״לשובע״.
2 צפייה בגלריה
איציק ורותי
איציק ורותי
הסנדוויץ' של איציק ורותי
(צילום: מוטי קמחי)
״כבר אין לנו כוח״, אמרה הבוקר (ד׳) שולי שחף, בשעה שהגיעה למקום לערוך בו סידורים אחרונים לפני הסגירה. ״המצב כאן עכשיו הוא לא מה שהיה. בזמן הסגר היינו בבית, ראינו איך הקורונה מתגלגלת והתבשלנו בהחלטה, עד שהחלטנו לא לפתוח שוב, לא כדאי לנו לפתוח במצב הזה״.
איך התחושות?
״שנינו בני 70, אנחנו מרגישים שזה מספיק. אין לי כוח לעמוד הרגליים כל כך הרבה שעות ביום, היינו קמים כל לילה בשעה 1:30 בשביל להתחיל לעשות הכנות, אין לך חיים כשאת קמה כל יום בשעה כזאת, את לא יכולה לעשות כלום. עכשיו כיף לנו, אנחנו נפגשים עם חברים והולכים לאכול יחד״.
את חנות הסנדוויצ'ים שלהם הקימו איציק ורותי פליישר בשנת 1957 בכוך קטן ברחוב שינקין מספר 53 בתל אביב. פליישר, שנפטרה לפני כשנה והיא בת 90 במותה, שרדה את השואה, ועלתה ארצה מגרמניה יחד עם בעלה, איציק, מיד אחרי מלחמת העולם השנייה.
2 צפייה בגלריה
איציק ורותי פליישר
איציק ורותי פליישר
איציק ורותי פליישר
כשעלו לארץ רותי עבדה בתור טייחת בבניין ואיציק עבד בסולל בונה. בשנות ה-50 הם גילו שיש לאיציק משפחה בפריז, שברחה לשם לפני המלחמה. כשהמשפחה באה לבקר בארץ רותי עבדה ב"ויטמן" ברחוב אלנבי והייתה מכינה שם מילק שייק וגזוז. המשפחה מפריז הציעה שהשניים יפתחו מקום קטן וימכרו סנדוויצ'ים, ומאז הכל היסטוריה. איציק נפטר לפני 14 שנה. עם פרישתם של השניים מהעסק, לפני כ-20 שנה, הועבר השרביט לבנם דודי שחף ולאשתו שולי, שניהלו את המקום עד היום.
"הסנדוויץ' של איציק ורותי" נחשב לאחת ממנות הרחוב הטובות והטעימות בארץ, והוכרז לא אחת - על ידי לא מעט שפים ומביני דבר - כ"כריך הכי טעים בארץ".