13 שנה עברו מאז שנפתחה חנות היוגורט ברחוב בן יהודה בתל אביב. החנות, שכבר הפכה לחלק מהנוף במפגש הרחובות גורדון ובן יהודה, תיסגר בסוף החודש, אחרי שהתנועה ברחוב פחתה משמעותית בעקבות הקורונה ועבודות הרכבת הקלה ברחוב - הולכות ומתקרבות.
2 צפייה בגלריה
תמרה בן יהודה
תמרה בן יהודה
"תמרה", חנות היוגורט בבן יהודה: הסוף
(צילום: יח"צ)
האזור, שנחשב לחלק ה"יוקרתי" של רחוב בן יהודה, עמוס בתיירים בימים כתיקונם, ובעוברי אורח, גם בשל הקרבה לים. מאז תחילת משבר הקורונה, התנועה ברחוב הצטמצמה למינימום, התיירים כבר לא באים ורוב העסקים שנסגרו באזור - לא אוכלסו מחדש.
"השנה לא היה תייר אחד", אומר קובי חיל, מבעלי המקום. "מאוד בולט ההבדל בתנועה ברחוב לפני הקורונה ועכשיו. לפני הקורונה הייתה לנו עונה שהתחילה במרץ ונגמרה בערך אחרי החגים. השנה הבנו את הסיפור אז קיצצנו בעובדים ונערכנו לזה, אבל מה שעזר לנו לקבל את ההחלטה לסגור זה בעצם תחילת עבודות הרכבת ברחוב בן יהודה. הולכת להיות תחנה של הקו הסגול ממש כאן, להישאר זה גם אומר לעבוד בתוך אתר בנייה לפחות ארבע שנים. אנחנו מבינים שלא נראה שום תנועה ברחוב בקרוב, אולי רק במרץ-אפריל".
2 צפייה בגלריה
תמרה בן יהודה
תמרה בן יהודה
תמרה ברחוב בן יהודה בתל אביב
(צילום: אביה שנער)
אז לעבוד עם התנועה שיש עכשיו זה לא משתלם, אבל מה עם משלוחים?
"זו לא חנות נעליים, זה מקום שמתעסק עם פירות טריים. בסוף היום נזרק לפח מה שלא מכרנו, הכל סחורה טרייה. לא פשוט להזיק כזה עסק, לא מספיק שבחמישי, שישי ושבת יעמדו פה בתור בחוץ, צריכה להיותת תחלופה גדולה של אנשים גם בימים נוספים. בקורונה הבנו מה צריך לעשות בשביל לשרוד ועכשיו אנחנו עושים משלוחים בוולט ואפשר להזמין את כל התפריט במשלוח, כולל שייקים. בסופו של דבר היינו צריכים להחליט מה לעשות ולהתאים את עצמנו לשינויים, ותחילת עבודות הרכבת היו הטריגר לקבלת ההחלטה לסגור. לא מצליחים להשכיר נכסים שהתפנו ברחוב, מי שיצא יצא ואף אחד לא נכנס במקומו, נשארנו די לבד כאן".
ומה הלאה?
"מבחינה עסקית החנות הזאת נתנה לנו פירות במשך הרבה שנים, היא פרנסה אותנו ונהננו ממנה, היא גם עזרה לנו לפתוח את כל שאר העסקים שפתחנו. עכשיו בתקופה הזאת אני בכלל לא בטוח שרק לפתוח חנויות זו הדרך להתפתח אלא יש דרכים נוספות. בקרוב אנחנו פותחים מפעל שכל המוצרים שנכין בו יהיו רק מחומרים טבעיים, לא תהיה שם אבקה אחת. זה עולם נוסף שאנחנו רוצים להיכנס אליו. התוכנית לאחרי הקורונה היא שהחנות בשדרות רוטשילד תהיה פתוחה 24 שעות ביממה, אבל זה כבר רק אחרי שהכל ייגמר".
רשת המיצים תמרה התחילה את דרכה בשנת 1993 עם חנות מיצים קטנה ברחוב שינקין בתל אביב. עשר שנים אחר כך נפתח הדוכן הממוקם בשדרות בן גוריון, ואחריו נפתחו החנויות בבן יהודה ובשדרות רוטשילד, והתחילו להגיש במקום גם ארטיקים מפירות טבעיים.