יותר ויותר מדינות ברחבי העולם פותחות מחדש את המסעדות והברים, ויחד עם הפתיחות המחודשות והשאיפה לעמוד בתקנות החדשות, מסעדות רבות מוצאות דרכים לא שגרתיות לשמירה על ריחוק חברתי. כבר סיפרנו על מסעדה שהציבה בובות ראווה במקום סועדים, דובי פנדה ברחבי המסעדה, כובעים משוגעים על ראשי הסועדים ואפילו אבובים על המותניים של האורחים – ועכשיו הגיע תורם של הרובוטים.
1 צפייה בגלריה
רובוטים במסעדת רויאל פאלאס בר
רובוטים במסעדת רויאל פאלאס בר
רובוטים במקום מלצרים
(צילום: אתר המסעדה)
בתחילת החודש החלו להיפתח המסעדות ברחבי הולנד, ומעתה המרחק הנדרש בין השולחנות הוא מטר וחצי, ומקסימום הסועדים באותו החלל עומד על 30 סועדים.
המסעדה האסייתית דדואן בעיר מאסטריכט, שכרה שלושה אנשי צוות חדשים: איימי, אייקר וג'יימס - רק שהפעם מדובר בשלושה רובוטים, שנועדו לצמצם את מספר האנשים שנוגעים בצלחת בדרכה אל הסועדים היושבים במסעדה. הרובוטים נושאים את המזון והשתייה לסועדים על מגשים, והלקוח צריך לאסוף את המגש מהרובוט לאחר שהוא נעמד ליד השולחן. בתום ההגשה הרובוט חוזר אוטומטית למטבח.
אנשי צוות מעמיסים את המזון והשתייה על המגשים, לוחצים על מספר השולחן המבוקש, וכך הרובוט מבצע את תפקידו ויודע לאן להגיע.

כמו בסין

אבל המסעדה הזאת לא לבד: הבעלים של מסעדת רויאל פאלאס בעיר רנסי, הזמין שני עוזרים רובוטיים כבר בחודש מרץ, רגע לפני שהקורונה פרצה במדינה. עכשיו, מבקשים בעלי המקום מהאורחים לעזור להם לבחור שמות לשני המלצרים החדשים שלה, בתמורה לארוחה חינם במסעדה.
"חשבתי על זה כבר המון זמן, אחרי שראיתי רובוטים כאלה בסין ואהבתי את הרעיון", אמר הבעלים של המסעדה, שאוסונג הו, למגזין Editie ההולנדי.
אבל חשוב לדעת כי רובוטים בברים ובמסעדות אינם תופעה חדשים: בעבר דיווחנו, כי רשת מסעדות בטוקיו עלתה לכותרות לאחר שהחלה להשתמש בברמן רובוט להכנת משקאות בפאב הנמצא בתחנת רכבת תחתית, וזאת לאחר שלא הצליחה למצוא אף אדם שמתאים לתפקיד.
אבל האם עכשיו נתחיל לראות יותר ויותר מלצרים רובוטים במסעדות ברחבי העולם? טים ורינגטון, מנכ"ל חברה שמשכירה ומייצרת רובוטים בבריטניה, סיפר לעיתון טלגרף, כי הוא רואה "עלייה אדירה בביקוש לרובוטים המגישים מזון". לדבריו, חברתו עומדת להשיק שירות חדש שיאפשר למסעדנים לשכור רובוט ותוכנה במחיר של 950 ליש"ט (4,150 שקלים) לחודש – זול משמעותית ממשכורת למלצר, ובטח שגם חוסך את הטיפ לסועד.