לא צריך להיות חוקר קולינריה בשביל לדעת שישראלים אוהבים פיצה. וכמה אוהבים? מאוד: מבט אחד מהיר על דוכני הפיצה שעבדו בשנה האחרונה, בעיקר במשלוחים, והכל ברור. לפי נתונים של סקר שערך מכון iPanel בקרב 500 נסקרים מכל האוכלוסיות, עולה כי משפחה ישראלית מזמינה ואוכלת כשלוש פיצות בממוצע בחודש.
מהנתונים עולה עוד כי הישראלים אוכלים 6 מיליון פיצות בחודש, ו-72 מיליון פיצות בשנה, ללא ספק מספר מרשים בשביל מדינה ים תיכונית חובבת שווארמה ופלאפל.
אבל עכשיו לשאלות הגדולות באמת - מה התוספת האהובה ביותר, איזה בצק הישראלים מעדיפים ומי אוכל יותר משולשים - נשים ישראליות או גברים ישראלים?
1 צפייה בגלריה
פאפא ג'ונס
פאפא ג'ונס
פאפא ג'ונס
(צילום: יח"צ פאפא ג'ונס)
הסקר נערך לכבוד יום הפיצה הבינלאומי על ידי רשת פאפא ג'ונס, וממנו עולים נתונים מעניינים נוספים: חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים מזמינים ואוכלים פיצות באותו ההיקף. משפחות עם הכנסה גבוהה מהממוצע מזמינות פיצה באותו ההיקף כמו משפחות עם הכנסה נמוכה מהממוצע; כמו כן, באזור המרכז מזמינים 20% יותר פיצות הביתה מאשר בשאר חלקי הארץ (3.23 הזמנות בממוצע בחודש לעומת 2.8).
בכל הזמנה של פיצה הישראלי אוכל בממוצע שלושה משולשים, כשמהנתונים עולה כי גברים אוכלים משולש אחד יותר מנשים (3.7 משולשים בהזדמנה לעומת 2.6). אבל לא רק הג'נדר משחק כאן תפקיד, אלא גם הגיל: צעירים אוכלים יותר פיצה ממבוגרים - ארבעה משולשים בממוצע עד גיל 30, שלושה משולשים וחצי בממוצע בגילאי 30-50, שלושה משולשים בגילאי 50-70 ורק שני משולשים וחצי בקרב ישראלים בגילאי 70+).
אינפו פיצה
עוד עולה מנתוני הסקר כי נשים מעדיפות תוספות צמחוניות (20% יותר מגברים), ואילו גברים מעדיפים תוספת בשרית או דג (40% יותר מנשים).

איזה בצק הישראלים מעדיפים?

43% בצק דק 29% בצק קלאסי 21% בצק עבה 7% לא משנה

מה הישראלים מוסיפים לפיצה?

54% מוסיפים תבלינים לפיצה 24% מוסיפים רוטב פיצה 23% מוסיפים רוטב חריף 19% מוסיפים רוטב שום 2% מוסיפים רוטב אלף האיים
ביניים
המצרכים לבצק:
750 גר' קמח 400 מ"ל מים 4 גר' שמרים יבשים 1 כפית מלח 1 כף סוכר 10 מ"ל שמן זית
אופן ההכנה:
  1. לשים את כל החומרים מלבד המלח בתוך קערה או בעזרת מיקסר עם וו גיטרה, עד לקבלת מסה אחידה. 
  2. מוסיפים את המלח, וממשיכים ללוש עד שהוא נטמע לחלוטין בבצק והעיסה הומוגנית.
  3. עוטפים את הקערה בניילון נצמד, נותנים לה לנוח כחצי שעה ומכניסים למקרר ללילה שלם.
  4. למחרת, מוציאים את העיסה ומחלקים אותה לכדורים במשקל 130 גרם כל כדור.
  5. מסדרים את הכדורים על משטח מקומח קלות, ומעבירים להתפחה במקרר במשך שעתיים-שלוש. 
  6. לאחר ההתפחה פותחים כל כדור למשטח חלק, מפזרים מעל את התוספת הרצויה, מעבירים לתנור שחומם מראש לחום מירבי ואופים 10-7 דקות.