עד לפני שלוש שנים ראובן מייסלוס היה הייטקיסט שכיהן בתפקיד בכיר באינטל וגם הקים סטארט-אפ משלו, אבל אז הוא עזב הכל והתחיל לחפש את עצמו, כמעט כמו חייל שזה עתה השתחרר משירות סדיר. התשוקה שלו לבישולים והמוצא הארגנטינאי שלו הובילו אותו כמעט בלי התלבטויות, להתמסר לאהבה הגדולה שלו - בשר.
5 צפייה בגלריה
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
ראובן מייסלוס, חצי מיליון עוקבים באינסטגרם
(צילום: תיקי גולן)
כמו פודי אמיתי, גם הוא פתח אינסטגרם, ובעזרתה הצמודה של נטע אשתו, התחיל להעלות לשם תכנים מעולם הבשר. לחשבון שלו הוא קרא meatcurator - אוצר הבשר. הוא בישל ונטע צילמה וידיאו וסטילס. תוך זמן קצר החשבון שלו צבר תאוצה והפך לשם דבר בקרב חובבי בשר בארץ ובעולם.

30 סוגי גריל בבית אחד

הוא נולד בארגנטינה, וכמו כל ארגנטינאי טוב, כבר מגיל צעיר היה עומד ליד אבא שלו באסאדו, מסתכל, לומד ומנשנש: "כבר בגיל שנתיים שלוש הייתי עוזר לאבא שלי להדליק אש, להפוך את נתחי הבשר, לתבל, למרוח צ'ימיצ'ורי וליהנות מארוחות", הוא מספר.
"האוכל שאנחנו אוכלים בתור משפחה, זה האוכל שמופיע בחשבון שלי - האוכל שאנחנו מצלמים הוא גם האוכל שאנחנו אוכלים. המחיר של זה הוא שאנחנו אוכלים בדרך כלל אוכל קר כי לוקח הרבה זמן לצלם וידיאו ואחרי זה עוד 40-30 תמונות סטילס"
ממש לאחרונה הוא הגיע למספר הסנסציוני של חצי מיליון עוקבים באינסטגרם. מהיום שהזוג מייסלוס התחיל את הבלוג באינסטגרם הם מצלמים כל דבר שהם מכינים - מסטייק ועד חביתה. "סלטים אני לא מצלם", הוא אומר, על אף שכמעט בכל ארוחת בשר מושחתת מופיעים גם ירקות - על הגריל או בתור סלט לצד הבשר.
5 צפייה בגלריה
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
הזוג מייסלוס בפעולה
(צילום: תיקי גולן)
"אני לא מצלם דברים במיוחד לאינסטגרם", הוא מודה, "האוכל שאנחנו אוכלים בתור משפחה, זה האוכל שמופיע בחשבון שלי - האוכל שאנחנו מצלמים הוא גם האוכל שאנחנו אוכלים. המחיר של זה הוא שאנחנו אוכלים בדרך כלל אוכל קר כי לוקח הרבה זמן לצלם וידיאו ואחרי זה צריך לעשות עוד 40-30 תמונות סטילס, בשביל למצוא אחרי זה את התמונה הכי מושלמת לשים באינסטגרם, אבל תהיי בטוחה שזה טעים גם קר".
5 צפייה בגלריה
ראובן מייסלוס
ראובן מייסלוס
סטייק טומהוק נפרס לצילום
(צילום: תיקי גולן)
כשמייסלוס פתח את הבלוג שלו היו לו מעט מאוד מכשירי גריל בבית - גריל אחד ישן שליווה אותו המון שנים, וגם טאבון אחד שלבנייתו השתמש בכישוריו כמהנדס ובנה אותו לגמרי בעצמו. אם גם אתם חובבי בשר ו"על האש", אז בטח יש לכם גריל אחד בבית, מקסימום שניים, אבל למייסלוס יש היום אוסף מרשים במיוחד של מכשירי צלייה בבית, הכולל 30 גרילים, טאבונים ומעשנות - דיסנילנד לפיט מאסטרים (מומחי בשר).
"גורדון רמזי עוקב אחרי, למזלי. אני עדיין לא מבין למה הוא עוקב אחריי, יש לי המון כבוד אליו ואני מאוד רחוק ממנו"
וכמה עולה התחביב הזה? משפחת מייסלוס מוציאה כמה אלפי שקלים בחודש על בשר. ראובן לא משקיע בבשר יקר, ובשר ואגיו יוקרתי לא תמצאו אצלו בצלחת. הידע העשיר שלו בתחום הבשר מאפשר לו לשלוט על שלבים שונים בתהליך: הוא בדרך כלל קונה מהקצב (ארגנטינאי, חבר של אבא שלו מבאר שבע) רבע פרה, מקצב אותו איך שהוא אוהב (ואיך שהוא יצטלם הכי טוב) ומכניס אותו למקרר היישון שלו, המוצב בסלון הבית, ליישון של כמה שבועות. מייסלוס משתמש בכל חלקי הפרה - הוא לא זורק כלום, מתוך אג'נדה.
5 צפייה בגלריה
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
אסאדו, אחרי 9 שעות במעשנה
(צילום: תיקי גולן)

לייק מגורדון רמזי

חצי מיליון העוקבים שלו העוקבים שלו מגיעים מכל העולם: יש לו המון עוקבים מארצות הברית, מאירופה, מדרום אמריקה, מישראל וגם ממדינות ערב. המסה העיקרית של העוקבים שלו הם אנשים שאוהבים לאכול, אבל יש גם קהל מקצועי ושפים. בין השפים שעוקבים אחריו יש גם כמה שמות בינלאומיים כמו השף גורדון רמזי, אחד השפים הגדולים בעולם, והשף רנה רדזפי ממסעדת נומה בקופנהגן.
"גורדון רמזי עוקב אחרי, למזלי. אני עדיין לא מבין למה הוא עוקב אחריי, יש לי המון כבוד אליו ואני מאוד רחוק ממנו", הוא מודה בצניעות, "לפעמים הוא גם עושה לי לייק. ביום שהוא התחיל לעקוב אחריי הילדים קפצו משמחה, כי זה שם גדול שהם מכירים. צריך בתחום הזה כל הזמן להישאר מעניין".

5 צפייה בגלריה
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
ראובן מייסלוס, בלוגר בשר
משפחת מייסלוס בהרכב מלא, רגע לפני ארוחת צהריים
(צילום: תיקי גולן)
מה אתה הכי אוהב לאכול?
"אני הכי אוהב להכין אסדו, על זה גדלתי, זו דרך חיים. גם לגריל קוראים אסאדו, גם לבשר קוראים אסאדו וגם האירוע הזה כשבאים חברים ומשפחה ומתכנסים סביב הבשר יחד ובמשך 5-6 שעות מבשלים בשר ואוכלים אותו - גם לאירוע הזה קוראים אסאדו. מנגל בשבילי זה הדבר הקטן שקונים בתחנת דלק ולוקחים לפארק ביום העצמאות".
אתה חולם לפתוח מסעדה?
"זה משהו שמדגדג לי כי מאוד חשוב לי להגיע לקהל שלי ולגעת בו, שהוא יטעם את הדברים שאני מכין ולא רק יראה אותם באינסטגרם. המטרה שלי בתור בשלן זה תמיד שאנשים ייחייכו כשהם אוכלים אצלי ויהיו מבסוטים. אני חושב שזה החלום של כל שף, לראות אנשים מאושרים. אני מקווה שיום אחד אני אוכל לעשות את זה, כנראה שאני כבר לא אחזור להיי-טק".