"יש אנשים שמטביעים את היגון שלהם בגלידה, אני מטביע את היגון שלי בהמבורגר", אומר אור שוחט (35), בחור צעיר ממרכז הארץ, שלקח את האהבה שלו להמבורגר צעד אחד קדימה, והפך אותו לתחביב.
שוחט אכל המבורגרים ביותר מ-230 מסעדות. הוא מכין המבורגר עם מרשמלו ושוקולד לקינוח, וטוען שמקדונלד'ס זה לאנשים שלא מבינים בהמבורגר. שוחט, הסטטיסטיקאי של קהילת המבורגר ישראל, טוען שאכל כל המבורגר אפשרי שרק תעלו על דעתכם. האמנם? יצאנו לבדוק.
3 צפייה בגלריה
המבורגר מושלם
המבורגר מושלם
המבורגר מושלם
(צילום: ירון ברנר)
אצל שוחט ההמבורגר הוא מאכל חיוני. כמה חיוני? שוחט כבר אכל 315 סוגי המבורגר בארץ ובעולם. ״אם אחשוב על סוג של המבורגר שעוד לא אכלתי, אכין אותו, אז ככה שיוצא שכמעט ואין המבורגר שעוד לא אכלתי".
אם שוחט נראה לכם מוכר, בטח יצא לכם לראות אותו לפני עשור בתוכנית הריאלטי ״היפה והחנון״ וגם כמתמודד ב״נינג׳ה ישראל״. אבל פחות מעניין אותו לקבל את התוית "פליט ריאליטי". שוחט מעדיף את הטייטל הנוכחי שלו "הסטטיסטיקאי של קהילת המבורגר ישראל".
3 צפייה בגלריה
איש ההמבורגר מיכאלה
איש ההמבורגר מיכאלה
איש ההמבורגר: אור שוחט
(צילום: מתוך הסרטון)
מאיפה האהבה המטורפת הזו להמבורגר?
"אני חושב שתמיד אהבתי בשר, אני גם אוהב סטייקים אבל בהמבורגר אפשר לשלב גם נתחים אחוריים וגם נתחים קדמיים ויותר שומנים ביחד עם נתחים שיש להם טעם חזק של בשר וביחד, ואז יוצא שלם שגדול מסך החלקים שלו".
כמה המבורגרים כבר אכלת?
"בגדול אני אוכל המבורגר כמעט כל יום. בחודשיים הראשונים של 2020 אכלתי 44 המבורגרים, כך שאכלתי מאות המבורגרים. יותר מ-315 סוגי המבורגרים בשלוש השנים האחרונות".
איך הגעת למעמד של סטטיסטיקאי בקהילה?
"ב-2014 התחלתי להגיע למפגשים של הקהילה, הגעתי למפגש הראשון שהיה באיזו מסעדה שכבר נסגרה, ושם הכרתי את ארקדי, זה שהקים את הקהילה, התחברנו והוא נתן לי לכתוב. בהתחלה הוא נתן לי לנתח את הסקרים, כי אמרתי שאני סטטיסטיקאי, ואחרי זה גם כתבתי ביקורת. באיזשהו שלב התחילו גם לשלוח לי להמבורגריות לתת ביקורות".
איך זה בדיוק עובד?
"כל המבורגר שאני אוכל אני מצלם ושם באלבום ההמבורגרים שלי בפייסבוק, ונותן ציון בין 1 ל-12 במספרים שלמים, וזה מתפרסם בעמוד של קהילת המבורגר ישראל. בביקורת אני מתייחס גם לאווירה במקום, גם לשירות, גם לתוספות, גם למנות שמגיעות בצד גם לטופינג, אבל בעיקר לבשר. יש לי גם קובץ אקסל שבו יש לי את הגרף של ההתפלגות, והציון, הערה על כל המבורגר, תאריך שאכלתי וממוצע".

ההמבורגר של צה"ל - הכי גרוע

שוחט לא סתם הגיע למעמד הסטטיסטיקאי של קהילת המבורגר ישראל: שוחט עובד לפרנסתו בחברת תוכנה של סטטיסטיקה ותמחור מוצרים, והוא בוגר תואר ראשון במתמטיקה ססטיסטיקה ותואר שני במתמטיקה פיננסית. אין ספק שהוא לא דמיין שהתארים האלה יביאו אותו לאכול המבורגר - והרבה.
אתה מרוויח מזה משהו? אתה רוצה להתמקצע בזה?
"אני לא מאמין שזה יכול להיות המקצוע שלי, מבקר המבורגרים. כי יש יותר מדי אנשים שמוכנים לעשות את זה בחינם. אבל אני ממש שמח שנותנים לי לאכול מלא המבורגרים".
מה ביס מהמבורגר גורם לך להרגיש?
"זה עושה אותי מאושר. בזמנים שקשה לי אני אוכל המבורגר, כשאני רוצה לחגוג דברים אני אוכל המבורגר. יש אנשים שמטביעים את היגון שלהם בגלידה, אני מטביע את היגון שלי בהמבורגר".
מה ההמבורגר המושלם מבחינתך?
"ההמבורגר המושלם הוא המבורגר מבשר טוב, זה הכי חשוב, שילוב של נתח קצבים ואסאדו. לנתח קצבים יש טעם חזק ואסאדו הוא מאוד שומני ועושה טוב להמבורגר. גבינות טובות זה גם מוסיף. הקלאסיקה זו גבינת צ׳דר, אבל אני אוהב גבינות כחולות על המבורגרים, אני יודע שלא כולם אוהבים את זה".
בכמה מדינות אכלת המבורגרים?
"אכלתי המבורגרים ב-54 מדינות ברחהי העולם. ההמבורגרים הכי טובים שאכלתי היו בישראל, בתל אביב. הבשר הכי גרוע באופן מפתיע לדעתי היה בגואטמלה ובכלל במרכז אמריקה. לפני הקורונה, טסתי למרתון המבורגרים בברלין. תכננתי את כל הטיול שלי לפי ההמבורגריות, הרגשתי כמו במרתון - רצתי מהמבורגר להמבורגר".
איך נשאר לך מקום למאכלים נוספים?
"לאכול המבורגר אחרי מהבורגר זה עניין של כושר אכילה, זה משתלב טוב עם הכושר הגופני וצריך להרגיל את הקיבה לאכול הרבה".
מה ההמבורגר הכי מגעיל שאכלת?ֿ
"כנראה ההמבורגרים של צה״ל. אבל כל אוכל מקבל אצלי רק ערכים חיוביים, אז נתתי לו את אותו הציון כמו של מקדונלד'ס, 1 מתוך 12".
3 צפייה בגלריה
איש ההמבורגר מיכאלה
איש ההמבורגר מיכאלה
בשר טוב - המרכיב כי חשוב בהמבורגר
(צילום: מתוך הסרטון)
אם חשבתם שהאהבה של שוחט להמבורגר נגמרת בכמה המבורגרים עם גבינה ובייקון - אתם טועים. שוחט לא מסתפק בהמבורגר למנה עיקרית, הוא גם משלב אותו כקינוח. איך? טוב ששאלתם.
״אני מאוד אוהב שילוב של בשר ומתוק״ , הוא מספר, "אז לפעמים אני מכין המבורגרים עם טופינג מתוק כמו למשל בייקון סוכריות גומי וקצפת. הקלאסי שלי המבורגר סמורס. שאני לא מבין איך לא מוכרים אותו בכל מקום. זה המבורגר במילוי של שוקולד, עם טופינג של מרשמלו נמס במקום גבינה ואני מכין אותו מלחמניה של עוגיות לוטוס. אני מכין את זה לבד כי לצערי אין אך מסעדה שמכינה את זה, עדיין״.
איך אתה שומר על בריאות וכושר?
"אני רץ הרבה, אני רץ כל יום 6 ק"מ עם הכלבה שלי. עשיתי הרבה בדיקות לא מזמן וכל המדדים אצלי היו תקינים. אני חושב שאני מוציא את כל הקלוריות שאני מכניס".
תכל׳ס, לא נמאס לך מהמבורגר?
"אני לא חושב שאי פעם ימאס לי".