אף אחד לא רוצה להיתקע במדינה זרה במהלך מגיפה עולמית, אבל אם אתם כבר תקועים בעיר אחרת אז לפחות שתדעו להפיק מזה את המקסימום: ג'ון לו, מהנדס תוכנה אמריקני בן 25, הגיע לסינגפור בפעם הראשונה באוגוסט 2019. לו, תושב ניו יורק ובוגר המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), יכול היה לבחור היכן ישהה במהלך פרויקט טכנולוגי שנמשך שנה באסיה.
4 צפייה בגלריה
האיש שטרף את סינגפור
האיש שטרף את סינגפור
האיש שטרף את סינגפור
(צילום מתוך חשבון האינסטגרם)
כמי ששולט בשפה האנגלית ובמנדרינית, לו הוא גם חובב החלקה על הקרח שנהג להשתתף בתחרויות בין מכללות בארצות הברית. בשל זירות איכותיות להחלקה על הקרח שיש בסינגפור, הוא החליט בסופו של דבר להישאר במדינה, כאשר גבולות העולם החלו להיסגר בשנה שעברה.
לו עבד קשה במהלך היום, ואחר הצהריים היה מתאמן בהחלקה אמנותית כארבע עד חמש פעמים בשבוע. אבל הוא גם עשה את מה שהסינגפורים עושים הכי טוב - לאכול.
לו ביקר בסך הכל ב-255 מסעדות יוקרה, בתי קפה ודוכני רחוב בסינגפור, מתוכם 30 מסעדות עם כוכבי מישלן ו-37 כוכבי מישלן בסך הכל
נכון להיום, לו ביקר בסך הכל ב-255 מסעדות יוקרה, בתי קפה ודוכני רחוב בסינגפור, מתוכם 30 מסעדות עם כוכבי מישלן ו-37 כוכבי מישלן בסך הכל (55 כוכבי מישלן, אם כוללים ביקורים חוזרים) - הישג מרשים למדי, בהתחשב שמסעדות העיר היו סגורות לאירוח במשך יותר מחודשיים.

לטרוף את כל הכוכבים

כשסינגפור נכנסה לסגר חלקי בין התאריכים 7 באפריל ל-1 ביוני 2020, והמסעדות הציעו רק טייק אווי, לו המשיך לאכול טוב באמצעות משלוחי אוכל - ולא רק פעם ביום, אלא פעמיים ביום.
אבל הארוחות של לו לא היו ארוחות רגילות: לו בחר להתמקד בהיצע הגסטרונומי הרב של העיר, ובמסעדות עם כוכבי מישלן, שבזמנים רגילים לוקח שבועות, אם לא חודשים, כדי להזמין אליהן מקום. "זו הייתה תקופה קשה לתעשיית המסעדנות, ואני רציתי לעשות ככל יכולתי כדי לסייע ולתמוך בעסקים מקומיים", אמר לו בריאיון ל-CNN.
4 צפייה בגלריה
האיש שטרף את סינגפור
האיש שטרף את סינגפור
ג'ון לו (משמאל) עם השף ז'וליין רויר ממסעדת "אודט"
(צילום מתוך חשבון האינסטגרם)
הז'אנר החביב על לו היה "ארוחת טעימות" (דגוסטסיון). ארוחה אחת כזו, הייתה "תפריט הטעימות" של מסעדת "אודט", שלכבודה לו רכש מפת שולחן ועציץ קטן מצוות המלון שבו שהה, כדי לשחזר את שולחן המסעדה הצרפתית בחדר שלו במלון בזמן הסגר. למסעדת "אודט", של השף ז'וליין רויר, שלושה כוכבי מישלן, והיא מהמסעדות החביבות על לו, שם הוא סעד ארבע פעמים. "האוכל שם הוא צרפתי עכשווי והוא מעודן להפליא ומבוצע היטב מבחינה טכנית. בארוחת הטעימות - כל ביס הוא אלוהי".
לאחר שדגם את המסעדות המובילות בסינגפור, הישג שאפילו מבקרי אוכל התרשמו ממנו, הוא התחיל לברר ולאסוף אינפורמציה והמלצות - איפה נמצאים דוכני אוכל הרחוב הכי טובים בסביבה
בתחילת חודש מאי האחרון, התחיל לו לסבול מבעיות ראייה, ורופאים איבחנו כי הוא סובל מחסימת וריד ברשתית, הנגרמת מרמות כולסטרול LDL גבוהות במיוחד - ככל הנראה כתוצאה מהרגלי האכילה החריגים שאותם סיגל לעצמו בחודשים שקדמו להגעתו לסינגפור, וכן אכילה אינטנסיבית לפני הסגר. אם תכניסו למשוואה את סגירתם של חדרי כושר והיכלי החלקת הקרח, אז תבינו שגם הפעילות הגופנית שבה היה מורגל - נעצרה. "עבדתי עם מומחים מקומיים לטיפול בתסמיני הראייה, ואז התחלתי לרוץ כל יום ולאכול תזונה דלת כולסטרול, ונמנעתי ממאכלים עם סוכר", הוא מספר.
4 צפייה בגלריה
האיש שטרף את סינגפור
האיש שטרף את סינגפור
(צילום מתוך חשבון האינסטגרם)
לאחר חודשיים של דיאטה וריצה, הבעיות הבריאותיות של לו נפתרו. בחודש יולי, שבועות ספורים לאחר שהעיר החלה להיפתח מחדש, לו החל למלא שוב את הלו"ז שלו בהזמנות למסעדות. לאחר שדגם את המסעדות המובילות בסינגפור, הישג שאפילו מבקרי אוכל התרשמו ממנו, הוא התחיל לברר ולאסוף אינפורמציה והמלצות - איפה נמצאים דוכני אוכל הרחוב הכי טובים בסביבה.

ההמלצות של לו

בקטגוריה היפנית לו מחבב את "סושי קימורה", מסעדה עם כוכב מישלן בודד, שם הוא ביקר פעמיים. לדבריו, השף בעלים, טומו-או קימורה, מציע חיתוכי דגים "עבים" ו"אקזוטיים" יותר מהרגיל, כמו סוג'יקו (ביצי דג סלמון נאים), אוקי אג'י (דג לבן) ואוסובו האגי (דג). גם השארי (אורז סושי) של "סושי קימורה", מצא חן בעיני לו, עליו כתב בחשבון האינסטגרם שלו שהוא "מוצק ואוורירי להפליא" ומוגש ב"טמפרטורה מושלמת".
לו לא מאמין בשיטה של "לרדוף אחרי כוכבים" - כלומר, לסעוד במסעדה אך ורק על סמך העובדה שהיא זכתה בכוכב מישלן, ולראייה - בסינגפור נותרו עוד 13 מסעדות מכוכבות מישלן, שלו טרם ביקר בהן
מסעדה נוספת החביבות על לו היא מסעדת "לבירינת" של השף האן לי גואנג, המתמחה במטבח הסינגפורי, ויש לה כוכב מישלן אחד. המסעדה משכה את תשומת לבו של לו, והיא מפורסמת בזכות גרסאות מפונפנות על מנות מקומיות ומסורתיות, כמו מנה של סרטן בצ'ילי. לו הצהיר בחשבון האינסטגרם שלו שהארוחה השנייה שסעד במסעדת "לבירינת", הייתה הארוחה הטעימה שאכל אי פעם.
4 צפייה בגלריה
האיש שטרף את סינגפור
האיש שטרף את סינגפור
(צילום מתוך חשבון האינסטגרם)
למרות הסיקור המרשים של מסעדות נחשבות ומכוכבות, לו אומר שהוא לא מאמין בשיטה של "לרדוף אחרי כוכבים" - כלומר, לסעוד במסעדה אך ורק על סמך העובדה שהיא זכתה בכוכב מישלן, ולראייה - בסינגפור נותרו עוד 13 מסעדות מכוכבות מישלן, שלו טרם ביקר בהן.
לו מספר גם כי אכילה בחוץ וחקר מקומות אוכל הפכו לתחביב שלו מאז שנת 2015, אז התמחה במרכז העיר שיקגו והוקף בהרבה מאוד אפשרויות קולינריות במרחק הליכה ממשרדו. מאז, חובב האוכל הנלהב מצהיר שהוא מבקר לפחות ב-300 מסעדות שונות מדי שנה, החל מבתי קפה ודוכנים רחוב, מאז שסיים את לימודיו באוניברסיטה.
לו מסכם כי סינגפור היא בהחלט עיר האוכל "המרשימה ביותר" שביקר בה עד כה, וכי מבחינתו זה פשוט וקל לאכול בחוץ כל יום במסעדה איכותית, מבלי לחזור על אותה ארוחה פעמיים.