אחד מעמודי התווך ומהדמויות הבולטות בקרב הסוחרים בשוק מחנה יהודה, חזאי עוזיאלי, שהיה מוכר יותר בכינוי "איש האתרוגים", הלך לעולמו הבוקר (ד') בגיל 79. עוזיאלי היה דור שלישי במשפחה שעסקה ברקיחה של צמחי מרפא. עוזיאלי ובני משפחתו החזיקו בשני דוכנים - האחד בשוק מחנה יהודה בירושלים והשני בשוק הכרמל בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
עוזיאל איש האתרוגים
עוזיאל איש האתרוגים
חזאי עוזיאלי, איש האתרוגים
(צילום: יח"צ)
עוזיאלי היה מוכר בעיקר בזכות מיץ האתרוגים שלו, מיץ שלפי שיטתו מסייע לכוח הגברא. אבל מלבד אתרוגים היו לעוזיאלי גם סוגים שונים של תמציות טבעיות שיועדו, בין השאר, לפוריות, לעור הפנים, למגרנה, להצטננות ולסכרת.
3 צפייה בגלריה
עוזיאל איש האתרוגים
עוזיאל איש האתרוגים
חזאי עוזיאלי ז"ל, אחד מעמודי התווך בשוק מחנה יהודה בירושלים
(צילום: יח"צ)
"ירושלים כולה ושוק מחנה יהודה בפרט בוכים היום עם היוודע דבר מותו של הסוחר הוותיק, האהוב והצבעוני, חזאי עוזיאלי ז״ל, איש האתרוגים", מסרה יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן. "פטירתו של מי שהיה חלק בולט ומיוחד בנוף של השוק תותיר חלל עמוק בנו הסוחרים שכואבים את לכתו. כולנו היינו חבריו של האיש שהיה מאיר באנרגיות ושמחה את השוק ומבקריו תמיד. יהי זכרו ברוך".
3 צפייה בגלריה
עוזיאל איש האתרוגים
עוזיאל איש האתרוגים
חזאי עוזיאלי עם שני ילדיו, מעיין ואור
(צילום: יח"צ)
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ספד לו: "אני משתתף בצערה של משפחת עוזיאלי על לכתו של חזאי ז״ל, דמות ירושלמית אהובה ואחד מסמליו הבולטים של שוק מחנה יהודה. 'איש האתרוגים' היה אהוב על כולנו. שאבנו ממנו אופטימיות, שמחה ומתכון טעים לחיים בריאים ומאושרים. יהי זכרו ברוך".
איש הקולינריה דוד קישקה, ירושלמי במקור, אמר: "אני זוכר בתור ילד שהוא היה האיש החביב בשוק שמספר לכולם על מיצים ועל נפלאות הטבע. היו לו כל הצעות טבעיות לטיפול במיחושים שונים. כשהוא התחיל את דרכו לא היה אז טרנד של שייקים מפירות ומירקות, והוא היה אחד מפורצי הדרך של תרבות המיצים הטבעיים בישראל. הוא היה דמות צבעונית, נעים הליכות, מלא חוש הומור ושמחת חיים. כל מי שביקר אותו תמיד נשבה בקסם שלו ובחיוך שלו. הוא לקח את הגת ואת האתרוג מתרבות תימן ועשה מהם אימפריה. היה יפה לראות את העסק המשפחתי, הילדים שלו והאחיינים עבדו שם. הוא ייחסר מאוד בנוף המקומי".