אם אתם חובבי גלידה ומיציתם כבר את הטעמים הבנאלים של שוקולד, וניל או עוגיות, בטח תשמחו לשמוע על טעם הגלידה המפתיע הבא: גלידריה בגרמניה החליטה להרחיב את התפריט שלה והחלה להגיש גלידה שעשויה לעורר בחלקכם צמרמורת - גלידה בטעם צרצרים עם תוספת של צרצרים חומים מיובשים מלמעלה.
2 צפייה בגלריה
גלידת צרצרים
גלידת צרצרים
הייתם נותנים לק? גלידת צרצרים
(מתוך עמוד הפייסבוק של Eiscafè by Rino Rottenburg)
הגלידה הייחודית נמכרת בחנות קטנה בעיירה הדרומית רוטנבורג, כך דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית DPA.
בעליה של הגלידריה Eiscafe Rino, תומאס מיקולינו, אוהב ליצור טעמים שמאתגרים את ההעדפות הקולינריות של הגרמנים, שבדרך כלל מסתכמות בתות, שוקולד, בננה או וניל. בעבר הוא יצר גלידות בטעמי נקניק כבד, גבינת גורגונזולה ואפילו גלידה מצופה זהב שנמכרה במחיר של 4 אירו לכדור - טיפה פחות ממחירו של כדור גלידה רגיל לחלוטין ללא תוספת זהב כאן בארץ.
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
"אני אדם סקרן מאוד ורוצה לנסות הכל", סיפר מיקולינו ל-DPA, "אכלתי הרבה דברים, כולל דברים מוזרים, וצרצרים היו משהו שרציתי לנסות גם בצורת גלידה". עכשיו הוא יכול סוף סוף לייצר גלידה בטעם צרצרים בזכות תקנה של האיחוד האירופי המתירה את השימוש של חרקים במזון. על פי התקנה, ניתן להקפיא, לייבש או להשתמש באבקה מצרצרים. בנוסף, אישר האיחוד גם את השימוש בארבה ובקמח זחלי חיפושיות כתוסף מזון.
הגלידה המדוברת עשויה מקמח צרצרים, שמנת, תמצית וניל ודבש, ועליה מוסיפים צרצרים שלמים מיובשים והטעם שלה, לדברי מיקולינו, הוא "טעם טעים ומפתיע". הוא מספר כי חלק מהלקוחות נגעלים כשהוא מציע גלידת חרקים, אבל לקוחות סקרנים דווקא אהבו את הטעם החדש. "אלה שמנסים את זה מאוד מתלהבים", סיפר מיקולינו, "יש לקוחות שבאים לכאן כל יום וקונים כדור גלידה".
2 צפייה בגלריה
צרצרים
צרצרים
גלידה מאבקת צרצרים
(צילום: Shutterstock)
אחד מלקוחותיו דירג את הטעם החדש בביקורת חיובית וסיפר כי "זה באמת מאוד טעים ואכיל", ולקוח אחר שיבח את המרקם הקרמי והוסיף ש"אפשר עדיין להרגיש את הצרצרים".
לפי מרבית התחזיות, בשנת 2050 אוכלוסיית כדור הארץ תגדל בשני מיליארד תושבים נוספים ותגיע ליותר מ-9 מיליארד איש, ומומחים מכל העולם מנסים למצוא פיתרון למזון העתיד ותחלופות אפשריות למקורות של חלבון. אחת החלופות שצוברת פופולריות בשנים האחרונות היא האפשרות להשתמש בחרקים כמקור מזון נוסף.
לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) חרקים אכילים מכילים ריכוז גבוה של חלבונים, חומצות אמינו, חומצות שומן וויטמינים כמו ביוטין וחומצה פולית, ודרכי הגידול של חלבון כזה קלות ודורשות פחות משאבים מאשר חלבון מהחי.