המסעדות ברחבי הארץ מתעוררות לחיים: הרשימות מלאות, קהל הסועדים להוט להשלים את החסר מהשנתיים האחרונות ולתל אביב וירושלים חזרו גם התיירים, כך שבכלל חגיגה. אבל אל תתנו לתמונה היפה הזאת לבלבל אתכם כי עדיין חסרים עובדים בכל המחלקות - מטבח ומסעדה - ומחירי הייבוא עלו משמעותית ועוד לא התחלנו לדבר על קשיים אובייקטיבים בניהול עסק בתחום מסוכן.
ברשימה הזאת קיבצנו לכם מקומות חדשים שנפתחו בארץ, חלקם יקרים וחלקם מתאימים לכל כיס, כך שאם חשוב לכם להישאר בעניינים - זו הרשימה בשבילכם.
מסעדות חדשות באילת

אוהד לוי מתמודד "מסעדה הבאה" פותח את מאמו

שף אוהד לוי שההשתתף בתוכנית הריאליטי ״המסעדה הבאה״ ופרש בחצי הגמר, פותח מסעדה משלו באילת הנקראת MAMO על שם סבו תושב העיר. סבא מאמו היה דמות מפורסמת באילת, ממקימי העיר ומקים חוף הים המיתולוגי "חוף ציון", מהחופים הראשונים והמפורסמים בה. מאמו הוא בר מסעדה עם אוכל ים תיכוני, קוקטיילים ויינות ואווירה שמחה. המסעדה ממוקמת במלון STAY בשכונת אלמוגים באילת, רחוקה מההמולה התיירותית.
18 צפייה בגלריה
מאמו
מאמו
(צילום: מידן גיל הרוש)
הכוכבים בתפריט הם ירקות, דגים ופירות ים נאים, כבושים, מעושנים או ברוטב, למשל מנת דג ים נא עם ירקות מהאש, צ'ילי מותסס וקרם פרש או מנה כמו "לחם מהגריל" - מין פאן קון טומאט של סלט עגבניות ולחם, או גם כיסונים רכים של דג קצוץ בציר לוקוס עם עגבניות שרופות, ניוקי תפוחי אדמה עם עגבניות מגי שרופות, זעתר טרי ומסקרפונה ועוד.
18 צפייה בגלריה
שף אוהד לוי, מסעדת מייזון קייזר
שף אוהד לוי, מסעדת מייזון קייזר
שף אוהד לוי (במסעדת מייזון קייזר)
(צילום: אפיק גבאי)
רבים מהרכיבים בצלחת נעשים במקום בעבודת יד כמו נקניקים, דגים מעושנים, לחמים וירקות מותססים עם במה גם לתוצרת מהערבה.
רחוב אגמונים 10, מלון STAY אילת, 055-2216062. לא כשר

גרקו ביץ' אילת

לאחר שנפתחה בקיץ הקודם בטיילת פרישמן בתל אביב, מגיעה גרסת מסעדת החוף היוונית של גרקו, גרקו ביץ', גם לאילת. מאחורי הפתיחה עומדים המסעדן צביקי עשת ורשת ישרוטל, אשר הפכו את חוף מלון רויאל ביץ שבטיילת הדרומית, למסעדת חוף יוונית רחבת ידיים המציעה למאות סועדים, רוחצים ומשתזפים בילוי בהשראת החופים של איי יוון.
18 צפייה בגלריה
גרקו אילת
גרקו אילת
(צילום: יח"צ)
החזית התכולה לבנה של גרקו ביץ' פונה לים ולטיילת, ובה ניתן למצוא מסעדת חוף יוונית ובר רחב ידיים, וכן דוכן אוכל מהיר המציע בין היתר גירוס, סובלקי וקיימאקי ממטבח פתוח הפונה לעבר הטיילת. הישיבה תחת הסככות על דק העץ, לצלילי מוזיקה יוונית, גולשת אל החוף שעוצב בסגנון יווני. בין עצי הדקל ניתן למצוא ישיבה מוצלת במגוון סגנונות נינוחים – כולל בקתות ובהן ערסלים ומזרנים ומיטות שיזוף אליהן ניתן להזמין מנות וקוקטיילים ממש עד קו המים. התפריט, עליו אחראי שף הקבוצה אליאב גולדנברג, מתבסס על קלאסיקות יווניות לצד לגימה של קוקטייל או אוזו צוננים מול הבריזה מהים האדום.
טיילת רויאל ביץ' אילת, 077-9906969

מסעדות חדשות בתל אביב

Aşk Doner - דונר טורקי

Aşk זו אהבה בטורקית וזו גם השווארמה החדשה שנפתחה ברחוב דיזינגוף בתל אביב, דונר טורקי שמאחוריו עומד אדֶם גדיקלי, שנולד וגדל בטורקיה ומביא כאן את המומחיות הגדולה שלו בהכנת המנה הטורקית האסלית הזאת. מתוך כוונה להתחבר לכל הקהלים, גדיקלי מציע כרגע את הדונר שלו בגרסה ללא יוגורט וחמאה, אבל עם טחינה ועמבה. הפיתות רכות וכמות הבשר בהן נדיבה - יש בשר הודו ויש בשר עגל עם כבש ויש קבלת פנים טורקית נעימה.
דיזנגוף 128 תל אביב, 03-5715141

לראשונה: "המסעדה הבאה של ישראל" נפתחת

מסעדת קילומטראז' של עידן בושארי, זוכה התוכנית "המסעדה הבאה של ישראל", תיפתח בסוף החודש במלון ברוט מבית מלונות בראון על ידי קבוצת OTH והשף עידן בושארי, במקום בו פעלה בעבר מסעדת הרברט סמואל המיתולוגית. תפריט המקום יהיה ים תיכוני לבנטיני עם חומרי גלם משוק הכרמל והים.
18 צפייה בגלריה
המסעדה הבאה
המסעדה הבאה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
בלב המסעדה יוצב טאבון ממנו יצאו מנות כמו קולורבי צרוב על גחלים עם צנוברים או טיבון טלה עם דלעת על פחמים. עידן בושארי מגיע עם ניסיון כשף במסעדות קבוצת מחניודה בירושלים וברחבי העולם, בושארי עבר גם סטאז' בניו יורק ומלמד את מקצועות המטבח בבתי ספר המיועדים לנוער בסיכון.
יחזקאל קויפמן 6, מלון ברוט תל אביב, 0577-2302363. לא כשר

מעדניית חוות נעמי פותחת את סניף הדגל

רשת המעדניות הוותיקה "חוות נעמי", המונה ארבע מעדניות - בגבעתיים, בקריית אונו וברעננה, פותחת את סניף הדגל הגדול ביותר שלה בתל אביב, בהשקעה אדירה של כ-3 מיליון שקלים תוך שמירה על הקונספט הכפרי המוביל של הרשת. העסק המשפחתי הזה שקיים מאז 1951, שינה בדרך את שמו ואת ייעודו ומתמקד כרגע במוצרי מזון מיובאים מהשוק האירופאי, בביצים טריות מפוקחות מהשוק המקומי, ומציע מבחר גדול של מוצרים בייבוא בלעדי כגון רביולי, פסטות ועוד.
18 צפייה בגלריה
חוות נעמי
חוות נעמי
(צילום: גיל אבירם)
הסניף החדש יציע ללקוחותיו כריכים מחומרי הגלם שבמעדנייה ובהמשך יהיו גם צלחות קטנות לצד הכריכים וכוסות יין שאפשר גם לקחת החוצה כדי לשבת ולאכול בכיכר גבעון הסמוכה.
החשמונאים 107 תל אביב. כשר בפיקוח צוהר

אל דאלי, בר מעדנייה חדש בשוק הכרמל

בימים אלה, נפתח בכניסה לשוק הכרמל אל דאלי - בר-מעדנייה המשלב עובדים על הרצף האוטיסטי. בדאלי יכינו לכם כריכים בלחמים שונים וטריים ובהם מגוון שרקוטרי וגבינות מהארץ והעולם, כריכי דגים עם סלמון מעושן וטונה לבנה וגם כריכים ללא גלוטן. בשעות הערב דאלי הופך לבר עם קוקטיילים, יינות ואלכוהול, בליווי טאפסים ומוזיקה. דאלי, משחק מילים בין סלבדור דאלי לבין el deli, ״מעדנייה״ בספרדית, ממוקם בבניין ייחודי ברחוב אלנבי 43, הבניין הוא של ארגון ״המרחב החברתי״ ובו גם גלריה והמרכז לנוער גאה איגי.
18 צפייה בגלריה
אל דאלי
אל דאלי
(צילום: גיל הפקות)
בתפריט יש לחמים מסוגים שונים, בשרים - מנקניקים מיושנים ועד נתחי בשר פרימיום, גבינות ודגים, ובתוך הכריכים יש לא מעט ממרחים מיוחדים, ירקות, חמוצים, והכל לצד ברוסקטות וטאפאסים נחמדים כמו עלי גפן ממולאים, פטאטאס בראווס - צ'יפס ספרדי עם חרדל ומיונז ועוד (טווח המחירים בתפריט 27-66 שקלים). המקום והכשרת העובדים נבנו במיוחד עבור אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים עם תוכנית תעסוקתית מיוחדת וליווי רציף עבור העובדים.
אלנבי 43, תל אביב. לא כשר

טריגר, מסעדת בשר ויין חדשה בתל אביב

אל אורי רז, איתי ביטון ואיש הבשר שגיא טריגר שעומדים מאחורי קוקו במבינו, פאט קאו וג׳נגו, הצטרפו נדב רמות וחן יעיש, והקבוצה פתחה את טריגר - מסעדת בשר ויין ברחוב מונטיפיורי (בחלל שאיכלס את מסעדת דוד ויוסף) המשתרעת על שתי קומות עם בר תוסס, יציע עליון המשקיף לרחוב וישיבה חיצונית.
תפריט המסעדה מבוסס כולו על פארם טו טייבל מקומי ומציע מנות מבשר איכותי ומיושן לצד תוספות קלאסיות, מנות של ירקות מהחווה האורגנית בקיבוץ חוקוק, תפריט יין גדול ואווירה תוססת.
18 צפייה בגלריה
טריגר
טריגר
(צילום: שי אשכנזי)
הבשר בטריגר מקורו בגידול ייעודי של פרות מזן הולשטיין ארצישראליות. יש תפריט יין גדול עם הרבה אפשרויות ישראליות ומנות כמו קולורבי צלוי, מלח מלדון ורוטב ברנייז (39 שקלים); שפיץ שייטל בכבישה קרה וחרדל בר ביתי (49 שקלים); סמאש בורגר קצבים עם איולי וגבינת גאודה בלחמנייה רכה וצרובה, עם צ׳יפס או סלט ירוק (75 שקלים); פילה בקר עם פירה רובושון, כרישה צלויה וציר בקר(129 שקלים) ועוד.
מונטיפיורי 21 תל אביב, 03-9151144. לא כשר

שלוש מסעדות במלון קמפינסקי

מלון קמפינסקי החדש מציע לא פחות משלושה מוקדים קולינריים הפתוחים כולם גם למי שאינם אורחי המלון ומנוהלים על ידי שף מור כהן. הראשון הוא מסעדת Sereia, המסעדה המרכזית הממוקמת בקומת הכניסה ולה נוף לים הנשקף מהחלונות. הקונספט הוא בר של סלטים, דגים ולחמים, עם מנה עיקרית מעולמות הביצים והפרנץ' טוסט. יש גם עמדה של מתוקים וקינוחים של קונדיטור הבית אורן זילברשטיין.
18 צפייה בגלריה
מלון דיויד קמפינסקי
מלון דיויד קמפינסקי
מאפי הבוקר במלון דיויד קמפינסקי
(צילום: תמר מצפי)
בערב המסעדה תגיש תפריט דגים והיצע הדגים הטריים מוצג באמבטיית קרח. בקומה השנייה של המלון נפתח The Common Bar, בר וויסקי ובשר מבית קבוצת אימפריאל, עם בקבוקים נדירים של מקלאן שנמזגים לכוסות וחדר סיגרים יוקרתי מבית המותג Habanos S.A. בקומת הבריכה יש רופטופ שנקרא Cloud51, עם תפריט אסיאתי של דגים נאים, מנות בשר קלילות יחסית וקוקטיילים.
הרברט סמואל 64 תל אביב, 03-7768888. כשר

מעבדת הקוקטיילים מבית מסעדת TYO

7to1 Lab היא מעבדת קוקטיילים חדשנית שנפתחה בנווה צדק בתל אביב, בר קוקטיילים הבנוי כולו סביב טכנולוגיה המזכירה מעבדה - מגירות הקפאה בהן נשמרות הכוסות עם הקרח, עמדת דיספליי אוטומטית שעולה ויורדת לפי צרכי המוזגים, וקיר זכוכית דרכו ניתן לראות את המעבדה המצוידת בציוד המזכיר את עולם הרפואה - מכשירי זיקוק מיוחדים בטמפרטורות מבוקרות הפועלים לפי מידות של לחץ וזמן ובעזרתם ניתן להכין בקלות ובדיוק רב אלכוהול ותוספות שעוברים פירוק או הרכבה.
18 צפייה בגלריה
קוקטיילים
קוקטיילים
קוקטיילים: אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
מאחורי המקום עומדת קבוצת TYO (שנמצאת ממש ממול) וייגור פראוזנקו שחוקר את תחום הקוקטיילים בשנים האחרונות ואף זכה בלא מעט תחרויות. לצד הקוקטיילים מגיש המקום מנות מהמטבח היפני שמתכתבות עם המשקאות, אותן יצר השף היפני יאמה סאן כמו מנות ראשונות, מבחר יקיטורי, ניגירי, סביצ'ה, סשימי, גיוזה ועוד.
45 מקומות הישיבה במעבדת הקוקטיילים נמצאים סביב הבר שמעוצב כמו מתקן טטריס מתכתי וממוקם במרכז החלל. בשלב זה של הפתיחה המעבדה מגישה תפריט אקספרימנטלי של 20 משקאות מקוריים שיצר ייגור במשך חודשים של ניסיונות ומחקר קולינריים. בהמשך יתווסף להם תפריט קוקטיילים קלאסיים, וכן תפריט "מוקטיילס" של קוקטיילים ללא אלכוהול.
אחד העם 1, תל אביב (כרגע בתקופת ההרצה המעבדה פועלת בימים שני עד שבת בשעות 20:00-1:00)

מסעדות חדשות מחוץ לתל אביב

מסעדות המקדש עוברת מקום

מסעדת המקדש של השף לירן בלו פעלה במשך חמש שנים במתחם אושילנד בכפר סבא כאשר בחודשים האחרונים, עמלו בלו וצוותו על בניית המסעדה במשכנה החדש במתחם פארק עופר בפתח תקווה. השבוע היא נפתחה מחדש לקהל הרחב. בשבועות הקרובים ייפתח גם חדר אירועים פרטי בקומה העליונה. המסעדה עוצבה בקפידה כאשר האלמנט המרכזי הוא פריחת עץ הדובדבן שיורד מתקרת המסעדה.
18 צפייה בגלריה
המקדש
המקדש
(צילום: דוד ששון)
בלו שומר על תפריט שמשתנה באופן תדיר ומבוסס על הנתחים שמגיעים מדי יום למסעדה בשילוב חומרי גלם מקומיים ועונתיים עם מנות מורכבות וטעמים יוצאי דופן, למשל פסיפס פרוסות סלמון עטופות באצת נורי שרופה, מעושנות בעץ לימון, מוגש עם גספצ'ו מלפפון ומנטה, קרם לימון כבוש, קוויאר סויה ועלי זעתר (68 שקלים) או ספייריבס טלה מעושן בעצי חרוב מוגש על קרם ארטישוק ירושלמי וסלט פריקי ועשבי תיבול מקומיים (139 שקלים).
הפסגות 9 פארק עופר פתח תקווה, 09-9777007, כשר

מסעדת בשר - פורטר האוס

בנוף הגליל נפתחה פורטר האוס, מסעדת בשרים המשלבת בין סטייק האוס קלאסי למנות מהמטבח הים תיכוני, בניצוחו של השף דוד אלמקייס. מסעדת פורטר האוס שבבעלות רשת חינאווי Wine & More, ממוקמת במתחם קולינרי הכולל חנות יין ומשקאות אלכוהוליים, קצבייה, מעדנייה, חדר יישון בשרים, חדר יישון יינות, חדר סיגרים ועוד. הבשר מגיע היישר מהקצביה הצמודה ומוגשים במסעדה בשרים שעברו יישון עד 120 יום.
18 צפייה בגלריה
פורטר האוס
פורטר האוס
(צילום: איליה מלניקוב)
התפריט נפתח בלחמים באפייה מקומית בליווי ממרחים וסלטים מקומיים ולאחריו ראשונות כמו: טרטר ואגיו (79 שקלים); פיקניה על גחלים ( 79 שקלים); מרגז וכרוב צלוי בפחם ( 68 שקלים); סיגר גבינות בשילוב קרפצ'ו בקר (64 שקלים). בין המנות העיקריות: פילה בקר בציר בקר ויין אדום בשילוב תפוחי אדמה (129 שקלים); המבורגר ואגיו ( 89 שקלים); נתחים מיוחדים על הגריל כמו T BONE טלה בשילוב תוספת (99 שקלים), אנטריקוט בלאק אנגוס 300 גרם (139 שקלים); נתחים על העצם - פריים ריב, פורטר האוס, טומהוק ועוד.
שדרות מעלה יצחק 3 נוף הגליל, 077-5003626

לה גוטה - פטיסרי צרפתי

אורלי כץ התאהבה בקונדיטוריה כשפגשה את ערן שוורצברד ולמדה ממנו את רזי הקונדיטוריה, המשיכה לימודים בדנון, ואף למדה באופן שיטתי מספרות צרפתית מקצועית. כבוגרת לימודי מוזיקה שיודעת שבעזרת אימון מגיעים ליכולות גבוהות, היא ערכה חודשים ארוכים של נסיונות, טעימות ושיפורים עד שהגיעה לתוצאות משביעות רצון ולהגשמת החלום לפתוח מקום משלה.
18 צפייה בגלריה
לא גוטה פטיסרי
לא גוטה פטיסרי
(צילום: גיל אבירם)
לה גוטה בצרפתית היא ״שעת הטעימות״, וכץ מציגה מדי יום קינוחי גורמה צרפתיים קלאסיים לצד קינוחים מודרניים ומאפים מסורתיים. רבים מהקינוחים עוברים תהליך של 3 ימים עד שהם מגיעים לתצוגה ומכירה דוגמת הפלאן והקנלה דה בורדו. העיצוב אלגנטי עם טפטים שהובאו מפריז, שולחנות ישיבה עגולים ודלפק עץ עליו מונחים הקינוחים כמו פרי ברסט פיסטוק (46 שקלים), מון בלאן ערמונים (47 שקלים), קרמלו - 7 שכבות של שוקולד, אגוזי לוז וקרמל במרקמים שונים (39 שקלים) ועוד. יש גם מאפים מלוחים וקרואסונים ממולאים.
אבא הילל סילבר 11 אשדוד, 08-9233825. לא כשר

פיגם של דן זוארץ

השף דן זוארץ פותח בימים אלה את פיגם, מסעדה אינטימית בסמטאות הציוריות של כפר האמנים עין הוד, מוקפת נוף ואמנות. פיגם, הקרויה על שם תבלין עשבוני שצומח באזור, דוגלת בשימוש בחומרי גלם מקומיים ומלוקטים בטיפול מדויק ובמערכת יחסים עם יצרנים קטנים ומקומיים. זוארץ, ממקימי בר האוכל דלידה בתל אביב, עזב את העיר הגדולה ובחודשים האחרונים עמל על שיפוץ המבנה העתיק, אסף כלים ורהיטים, ליקט חומרי גלם והשראות ובנה את תפריט המסעדה - רשימה יצירתית של ביסים מלאי מחשבה המבוססים על תוצרת ארטיזנלית של יצרנים מהסביבה כמו משק הר פרחים שהוא משק אורגני של גבינות וירוקים, מגדלי ירקות ובשר מפורדיס לצד יינות מהיקבים הסמוכים בת שלמה, וורטמן, בר מאור, סומק והמבצר.
18 צפייה בגלריה
מסעדת פיגם
מסעדת פיגם
(צילום: יח"צ)
התפריט שואב השראות מלבנון, טורקיה, יוון ואירן עם הרבה כבוד למטבחים האזוריים ובנוי עם מנות פתיחה קטנות כמו פאטיר תרד וזעתר, ממרח פיגם ויוגורט יווני (24 שקלים) או פול שבושל חמישה ימים וטחינה אלמאנאל (26 שקלים) ויש אפילו מנה המזכירה את המנה האייקונית מדלידה - ברולה של פלפלים חריפים מעושנים ופטה צאן יוונית (32 שקלים) ומנות ביניים כמו כרובית, רוטב פלפלים שרופים, גרנולה מלוחה, פטה צאן (54 שקלים), או קישואי בלדי קטנים, חמאת עגבניות ולימונית, צ'יפס מרוות בר ויוגורט מיובש (52 שקלים) ועד מנות כמו תמנון ענק על מחבת ברזל עם חציל ועגבנייה מפוחמים, ציר ים ויוגורט, חומוס ולוואג׳ (72 שקלים).
יש גם קינוחים מיוחדים כמו בצק אגוזים ממולא קרם תמרים ומסקרפונה, אנגלז גרניום לימוני ועלי חמציץ (38 שקלים) או פנקוטה לואיזה ותותים (32 שקלים).
פיגם, אמפי עין הוד, 054-6833330 לא כשר, המסעדה פתוחה ברביעי וחמישי מ-17:00 ועד חצות, ובימים שישי ושבת 12:00-17:00 – תפריט מצומצם בתקופת ההרצה, 17:00-00:00 – תפריט רגיל

טורקישוק - טורקיה בשוק מחנה יהודה

חדש בשוק מחנה יהודה- טורקישוק, אוכל רחוב טורקי המציע אוכל טורקי מסורתי ומהנה לצד מוזיקה טורקית אותנטית. התפריט לא קטן ואפשר לבנות כאן ארוחה של ממש ממנות ראשונות כמו יפרח - עלי גפן במילוי אורז בסמטי עם לימון ועגבניות, כוסברה, שום ויוגורט (32 שקלים), קובה נבלוסייה - קובה מטוגן במילוי בשר עם עגבניה קצוצה ומטבלים (36 שקלים), ולחמעג'ון - לאפה עם בשר טחון ונגיעות בשר כבש, טחינה, עגבניה ועשבי תיבול (44 שקלים).
18 צפייה בגלריה
טורקישוק
טורקישוק
(צילום: עוז אוחיון)
בין העיקריות יש כמובן שווארמה דונר מעגל וכבש, סלט עגבניות פיקנטי, ירקות שוק, טחינה ועמבה (44 שקלים) או בפיד רמדאן בלאפה, מעורב טורקי של פרגית, טחול, לבבות וכבש, בצל, עגבנייה, סלט שוק וטחינה ירוקה (44 שקלים) ועוד. יש גם סלט עוף וסלט שווארמה (48 שקלים) וקינוחים כמו לחמניות מטוגנות במילוי קרם חלווה ושוקולד, סילאן וטחינה (36 שקלים) ועוד.
השזיף 15, שוק מחנה יהודה. כשר למהדרין

קוטור - פאסט פוד חדש בקניון מלחה

בקניון עזריאלי מלחה נפתחה מיט קוטור, מסעדת אוכל מהיר שמציעה מגוון בשרי רחב ומגוון: בשרים מעושנים, בשרים על האש ושווארמה דונר טורקית אמיתית, לצד סלטי הבית המיוחדים שנעשים על בסיס יומי. את כל המנות בתפריט "בשרים על האש" ניתן לקבל בפיתה, לאפה, באגט או מגש בליווי סלטים ולחם. יש למשל קבב הבית, סטייק פרגית, מרגז פיקנטי, מעורב ירושלמי וחזה עוף (42 שקלים בפיתה, 48 בלאפה או באגט ו-55 במגש).
18 צפייה בגלריה
מיט קוטור
מיט קוטור
(צילום: אסף קרלה)
בתפריט הספיישל קוטור: מנת אנטריקוט ארגנטינה ומנת נתח קצבים (59 שקלים בפיתה, 69 בלאפה או באגט ו-75 במגש). יש גם שווארמה עגל מעורבת עם בשר כבש ופיסטוקים (39-48 שקלים) ובשרים צלויים בעישון עצי הדר כמו אסאדו עגל מעושן בראב תבליני קוטור או בריסקט מעושן בקראסט תבלינים וסילאן (54-60 שקלים) ועוד.
קניון עזריאלי מלחה, ירושלים. כשר למהדרין

שאטו יחיעם - בר יין חדש בגליל המערבי

סמוך לגן לאומי מבצר יחיעם נפתח לפני שלושה חודשים שאטו יחיעם, בר יין ומעדנייה. יש חצר ענקית שבה אפשר לשבת עם מיני מאכלים וטופינים שרכשתם במעדנייה, או במנות נחמדות של בר היין בשירות עצמי, יש מרפסת דק וגם אזור ישיבה פנימי מעוצב מקסים עם שירות מלא כשעל המדפים עשרות בקבוקי יין שעושים חשק. התפריט חלבי וכשר, יש כאן לחמים ומטבלים, פלטות גבינות משגעות, סלטים קטנים מעניינים, פירות ומתוקים. הכל מוגש בהקפדה ובידענות, השירות לבבי, ורואים שמי שהקים את המקום אוהב את מה שהוא עושה. למרות שהתפריט כשר המקום פתוח בשבת וגם חלק מהיינות לא כשרים.
קיבוץ יחיעם, 04-9809500. לא כשר

לה קפוזה, מסעדה איטלקית ופיצרייה חדשה בכפר סבא

נדב גן אור ושף רז דניאלי חברו יחד והקימו לפני כחודשיים את לה קפוזה - טרטוריה איטלקית ופיצה בר באזור התעשייה של כפר סבא. במקום יש תפריט עם אוכל בסגנון איטלקי עם נגיעות ים תיכוניות כאשר המטבח עובד בעיקר עם חומרי גלם מקומיים שמגיעים ממשקים באזור השרון ועם שיתוף פעולה פורה עם מגדלים מקומיים, כאשר רק רוטב העגבניות מיובא מאיטליה. דניאלי עזב את עולם הייטק בשביל החום של המטבח, עבד עם שניר אנג-סלע בגוז ודניאל והיה חלק מצוות ההקמה של כמה מסניפי המזנון של אייל שני.
בלה קפוזה המטבח פתוח וטאבון מוצב במרכזו, ויש חלל פנימי לישיבה וגם מרפסת חיצונית לשבת באוויר הפתוח. יש מנות ראשונות כמו פוקאצ'ה ומטבלים (22 שקלים), שקדים קלויים גרוסים בשמן זית (42 שקלים) או בוראטה קרם שרי צהוב (62 שקלים). תפריט הפיצות גדול ועושה שימוש במוצרלה פרסקה וגבינות נהדרות נוספות, פרושוטו, פרמזן משובח ובלסמי מצומצם מעולה, עם כמה פיצות קלאסיות וכמה חדשניות ומלהיבות (42-85 שקלים), ויש גם סלטים ופסטות תוצרת בית כמובן (42-62 שקלים).
התע״ש 14 כפר סבא, 09-7661444. לא כשר

קולינריק - סניף חדש לסופר-מעדנייה בניהולו הקולינרי של שף יונתן רושפלד

קבוצת קשת טעמים השיקה לאחרונה את קולינריק סניף מודיעין, קונספט חדש של רשת סופר-מעדנייה. עכשיו נפתח הסניף הרביעי במודיעין שמתפרש על 1200 מ"ר וכולל בתוכו מגוון מחלקות כאשר גולת הכותרת היא מחלקת האוכל המוכן, אותה מנהל קולינרית השף יונתן רושפלד, שהצטרף לקבוצה לפני כשנתיים, כמוביל של כלל הפעילויות הקולינריות של הקבוצה.
18 צפייה בגלריה
קולינריק יונתן רושפלד
קולינריק יונתן רושפלד
(צילום: אלכס איזמלקוב)
בין המנות הנמכרות במחלקת האוכל המוכן יש אורז פרסי עם פול, עוף רוטיסרי, לזניה, קנישס בשר, קציצות בשר ואורז עם לימון, עוף בנוסח סיני, מבחר כיסונים, שרימפס ברטבים שונים, סלטים, סלמון בעישון חם עם חרדל ודבש, בקר בנוסח סצו'אן, מנות דגים בגרסאות שונות ועוד.
דם המכבים 38, מודיעין

בורגר סאלון מבית לימוזין פותחת את הסניף ה-18 שלה ביקנעם

רשת ההמבורגרים בורגר סאלון, מבית מסעדת הבשרים לימוזין, ממשיכה להתרחב ולאחר השקת סניף חדש ברגבה ובפתח תקווה שנפתח רק בחודש החולף, היא מודיעה כעת על השקת הסניף החדש ביקנעם בהשקעה כוללת של 2 מיליון שקלים. המסעדה החדשה עוצבה בקונספט של הרשת בסגנון ובאווירה של דיינר אמריקאי.
18 צפייה בגלריה
בורגר סאלון
בורגר סאלון
(צילום: ישראל אליאס)
בסניף יש גם "סאלון סטור" ובו מוצרי איטליז וצ'יפס להכנה ביתית. החנות מציעה גם את הרטבים המיוחדים של הרשת, לחמניות טריות, מארזים מתחלפים ועוד.
התעשייה 1 יקנעם

רשת הפיצריות הבינלאומית פאפא ג'ונס פותחת סניף ראשון בחולון

עם מעל 6,000 סניפים ברחבי העולם, פאפא ג'ונס פותחת סניף ראשון בעיר חולון, שהוא סניף מספר 18 בישראל שמצטרף לסניפים ברמת השרון והקריות שנפתחו גם הם החודש. סניף חולון יציע גם הוא שירות משלוחים חינם, אפשרות לאיסוף עצמי ומקומות ישיבה במקום. רוטב העגבניות מיובא מארצות הברית לפי המתכון הוותיק של הרשת ועם תיבול סודי כשבתפריט יש מבחר גדול של תוספות ושילובים.
שדרות ירושלים 95, חולון. לא כשר

הום-מייד - אפליקציה חדשה להזמנת אוכל ביתי

בימים אלה מושקת אפליקציית הום-מייד המחברת בין שפים ובשלנים מרחבי הארץ ללקוחות רעבים החושקים באוכל ביתי טרי שמגיע במשלוח עד הבית. ניתן לבחור במנות חלביות, בשריות, צמחוניות וטבעוניות, בין שפע של מטבחים ומאכלי עדות - איטלקי, אסיאתי, מרוקאי, פרסי, בוכרי, הודי ועוד.
18 צפייה בגלריה
אפליקציית הום מייד
אפליקציית הום מייד
(צילום: לירון סלמה)
לרגל ההשקה, מבטיח היזם העסקי ומייסד האפליקציה רום יריב, כי בכל שבוע תימכר מנה ב-5 שקלים בלבד. השירות פעיל ברעננה, כפר סבא, הוד השרון, חולון, מודיעין, מבשרת ציון, רמת השרון, הרצליה ובקרוב מאוד באזורים נוספים ברחבי הארץ.