הגל הרביעי של הקורונה מאחורינו, חג החנוכה לפנינו, ומי לא היה רוצה לעצור לרגע, לקחת פסק זמן קצר מהחיים ולצאת לקרוע את הלילה. לכן, כשהגיעו למערכת ynet שמועות על חיי לילה תוססים באשקלון, פאבים מקומיים באווירה חתרנית, חוויה קולינרית, מרינה מפנקת ומסיבות טכנו בזריחה עם נוף לים - מיד ביקשנו מראש העיר של אשקלון, תומר גלאם, להצטרף אלינו לסיבוב של דרינקים בעיר שלו, ולראות מה יקרה.
3 צפייה בגלריה
מסעדת הנשיא 1 אשקלון
מסעדת הנשיא 1 אשקלון
מסעדת הנשיא 1: יש אווירה
(צילום: אסף קמר)
קבענו עם ראש העיר גלאם בחמישי בערב בפאב הנשיא 1, מוסד שכונתי מקומי ומומלץ שיש לו לקוחות קבועים, אווירה, מגוון אלכוהול והמבורגר משובח במיוחד. ואנחנו מרימים כוסית לחיי התושבים.
"אתם תחוו הערב חוויה נעימה ותגלו מה זה אשקלון של שעות הלילה", מבטיח לנו גלאם. "האשקלונים הם אנשים חמים מאוד. תראו הערב גם הרבה אנשים שמתגוררים בערים שמסביב לאשקלון - ומגיעים לכאן לבלות".
באשקלון ממוקמים המפעלים של קרלסברג וטובורג, מותגי הבירה הבינלאומיים תוצרת עירו, שראש העיר אוהב לשתות, אבל המלצרית הביאה לנו בירה גרמנית בהירה. וככה ראש העיר של אשקלון ואני, יושבים יחד לדרינק, במרחק 40 דקות נסיעה מתל אביב.
ככתב חדשות אני מכיר זווית מסוימת מאוד של אשקלון, ומדווח ממנה בעיקר בזמן נפיץ של התקפות טילים מעזה. היציאה לסיבוב של חיי לילה אותנטיים ותוססים עם ראש העיר היא חוויה מתקנת.
3 צפייה בגלריה
נועם גלאם אשקלון
נועם גלאם אשקלון
קורעים את העיר: כתב ynet אסף קמר (מימין) וראש עיריית אשקלון תומר גלאם
(צילום: אסף מגל)
אנחנו ממשיכים בסיור המפתיע אל חיי הלילה של אשקלון ומגיעים לחוף דלילה המפורסם. בימי הלחימה בדרום ובמהלך הסגרים של הקורונה זה היה מקום שומם ונטוש, כמו שאר מוקדי הבילוי ברחבי הארץ, אבל עכשיו הטיילת חייה, בליינים מסתובבים בין אתרי הבילוי השונים, מחפשים אהבה או התרחשות או רק לטרוף את החיים. אחת הבלייניות המקומיות, שממהרת למסיבה, היא יסמין אזולאי, תושבת אשקלון שדפקה הופעה בסטייל ותסרוקת אופנתית.

המסיבה מתחילה רק אחרי חצות

בעקבות המלצות נוספות שקיבלנו על ערבי הטכנו המשובחים של הארצי', אנחנו מחליטים להציץ פנימה, הבר מלא בצעירים חייכניים וסמוקי לחיים, אבל מסתבר שקצת הקדמנו והמסיבה המפורסמת מתחילה לאחר חצות. אורי לורן הבעלים קולט אותנו ומיד מתחיל לפנק בשלל קוקטיילים צבעוניים ומתקתקים ופותח לנו שולחן מלא במטעמים כמו: חציל בטחינה שחורה, גבינת פטה צרפתית עם צנונית טרייה, עגבניות שרי ועשבי תיבול, קרפצ'יו פילה בקר עם ארוגולה.
"אשקלון זאת עיר קטנה עם המון מקומות בילוי. לכל אחד יש אפשרות למצוא את עצמו ואת האווירה שהוא אוהב. אנחנו משמיעים פה מוזיקה עכשווית, אנחנו חוקרים אמנים חדשים ומביאים את כל מה שמעניין. בהמשך הלילה תתחיל פה מסיבת טכנו שתימשך על כל הסופ"ש עם די. ג'יי מפורסמים ואווירה מטורפת", מסביר לורן.
אנחנו רואים כמה אנשים מתנדנדים, וממשיכים בסיבוב. הנהג התורן מביא אותנו למרינה היפה של אשקלון: האורות של אתרי הבילוי השונים משתקפים במים וריח חזק ומלוח של ים נישא באוויר. הפאב הבולט במרינה הוא סניף של רשת הפאבים הישראלית - פטריקס, שנראה כי השתלטה על הפריפריה. פגשנו סניפים מוצלחים שלה גם בבילוי בערים אחרות כמו פתח תקווה ובת ים.
3 צפייה בגלריה
חיי הילה של אשקלון
חיי הילה של אשקלון
שמח באשקלון
(צילום: אסף קמר)
האווירה מסביב לא פחות מלוהטת. המוזיקה מתנגנת, אנשים שותים וצוחקים כאילו אין מחר, ואחד המלצרים מגיש לנו דרינקים בכל הצבעים. הוא מספר שהעיר עברה תקופה קשה ועכשיו זמן הפריחה שלה. "ברוך השם אנחנו עובדים", הוא אומר, "היו סגרים של קורונה, היו כמה סיבובים של טילים - וברוך השם כל זה מחשל אותנו. במקור אני לא מאשקלון אז כשיש אזעקה וטילים - אני נלחץ. האשקלונים חוזרים לשולחן עם הבירה ביד חצי שעה אחרי האזעקה. האשקלונים הם אנשים חזקים, סבב הלחימה האחרון לא היה פשוט, כל העיר הייתה פיצוצים, וכמו שאתה רואה למרות זאת מלא פה באנשים שמחים".
אחד הבליינים מספר לי מאחורי המצלמה כי "האשקלונים לא סחים". ואגב סחים, בתחילת הערב, בזמן שחיכינו לראיון עם ראש העיר, חבורה של צעירים עישנה ג'וינט באחת הפינות וריח חזק של מריחואנה עלה באוויר.
ראש העיר, מה המדיניות שלך בנוגע לעישון קנאביס? "הרחתם ריחות מוזרים? אני לא הרחתי. בדרך כלל זה מטופל, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה ולא נותנים פה לדברים כאלה להתפשט. אפשר לבלות עם בירה ועם משקאות חריפים - ומה שאסורעל פי חוק לא צריך להיות כאן. אני מזמין את כולם לבלות באשקלון, יש לנו כאן לא רק הרבה מקומות בילוי אלא בעיקר אנשים חמים שכיף להיות איתם".