השפים אביתר מלכה ויהונתן שרביט משיקים סדרת ארוחות ברחבי הארץ

השפים אביתר מלכה ויהונתן שרביט משיקים סדרת ארוחות טעימות של תחילת החורף שתתחיל בקיבוץ חצור ותמשיך בלוקיישנים ברחבי הארץ. ארוחת הטעימות כוללת 7 מנות וקינוח ותלווה בתפריט יין עשיר ומגוון ללא הגבלה, במחיר 450 שקלים לסועד.
15 צפייה בגלריה
אביתר מלכה ויהונתן שרביט
אביתר מלכה ויהונתן שרביט
אביתר מלכה ויהונתן שרביט
(צילום: גיל אבירם)
הארוחה הראשונה תתקיים ב"ביסטרוק" בקיבוץ חצור ותציע: טארט בקר קלאסי על פאן דה מי עם אבוקדו מפוחם וחלמון שליו, מסאבחה אפונת טריה, סלט תרד תורכי ובצלים מתוקים, ראגו צוואר טלה וירקות שורש ועוד.
שני 13/12, להזמנות יש לשלוח הודעה לטל' 050-4247440

דיקסי של השף חיים כהן חוגגת 28

לכבוד חגיגות 28 שנים של מסעדת דיקסי של השף חיים כהן, המסעדה תחבור לבית הספר למוזיקה "רימון" ומידי יום רביעי במהלך דצמבר יתקיימו במקום הופעות של הרכבים שונים. לכבוד יום ההולדת התווספו לתפריט 3 מנות חדשות ומנה אחת מיתולוגית שעושה קאמבק לאחר כמה שנים בהן לא היתה בתפריט: Seafood Fries - קלמרי, שרימפס, קוביות תפו"א ברוטב חמאה, צ'ילי, בצל ופלפל.
15 צפייה בגלריה
חיים כהן דיקסי
חיים כהן דיקסי
חיים כהן, דיקסי
(צילום: אסף קרלה)
בין המנות העיקריות החדשות: אנטרקוט קצוץ על הסכין - מח עצם, רוטב ציר בקר, ברוקולי, תרד ושום מוקפץ ותפוח אדמה מדורה (105 שקלים); בורקס חתונות של חיים כהן - בורקס ממולא בפולנטה, אוסובוקו בקר, פטריות, ציר בקר ויין אדום (110 שקלים); מדליוני פילה בקר - פולנטה תירס, מיקס פטריות ברוטב קרמל סויה (145 שקלים).
יגאל אלון 120 פינת תוצרת הארץ 3 תל אביב, 03-6966123. הכניסה להופעות חופשית

ארוחות מסביב לעולם במלון אלגרה עין כרם

מלון הבוטיק אלגרה שבעין כרם פותח חודש של אירועי פופ-אפ בשיתוף אתר האוכל EatWith.
15 צפייה בגלריה
ארוחה צרפתית מלון אלגרה
ארוחה צרפתית מלון אלגרה
(צילום: מתן כץ)
במסגרת שיתוף הפעולה תוצע חוויה של ארוחות שף מיוחדות עם שפים נבחרים כאשר כל ערב יוקדש לשף אחר ולקונספט ייחודי: מטבח ספרדי עם שף אייל בלום ב-15/12, ארוחת "שערי דמשק" עם שף אייל אסולין – ערב הסילבסטר, 31/12. כ-500 שקלים לסועד.
לפרטים והזמנות 02-6500506

פופ אפ קבב רומני ברמת אביב

ביסטרו At PaPas ברמת אביב יארח למשל יומיים בשבוע במהלך דצמבר את מסעדת מיטש הרומנית של השפית אורית מושקוביץ. בפופ אפ יוגשו כל המנות של מיטש, ביניהן "מיטש בצלחת הצגה" - 2 קבב רומני עם סלטים, צ'יפס, כרוב כבוש וצ'יפס, "פיתה צרחות" - חציל רומני, צ'ימיצ'ורי, סלסה, טחינה, בצל מטוגן כרוב מאודה, איקרה רומנית, כבד קצוץ, מויג'דיי ומרק שעועית רומני בציר לבן. המנות יוגשו לצד יין לבן עם שפריץ סודה ולימונערק.
15 צפייה בגלריה
מיטש
מיטש
(צילום: אפיק גבאי)
אפשר גם להזמין הביתה את תפריט האוכל המוכן וגם מארזי מיטש, פטריצ'אן ומיטשבורגר להכנה בבית.
ברודצקי 15 רמת אביב, 03-7412251

פסטיבל חורף "זמן גליל מערבי"

כשבוע לפני חג המולד יתקיים פסטיבל חורף זמן גליל מערבי, שחוגג עשור עם סיורים בכפרים הנוצריים, ארוחת חג מיוחדות, שיתופי פעולה של אומנות וקינוחים, סעודת בשרים ויין מקומי, סיורי ליקוט, סדנאות מרקים, גבינות או שוקולד ועוד.
בין שלל האירועים הקולינריים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל: מסעדת שאטו דה רואה שממוקמת במבצר צלבני עתיק במעיליא תגיש ארוחות חג מיוחדת עם מגוון מנות מסורתיות וצבעוניות מאיטליה עם טוויסט גלילי: מרק קרם דלעת, רביולי סלק או סביצ'ה דג טרי עם בורטה ופיסטוק; הבשלנית אביבה חורי מפסוטה, תגיש ארוחת צהריים מיוחדת לחג עם מנסף, שולבאטו, פטאייר, עוגיות מסורתיות של כריסמס ועוד; בית הקפה טופלו יחבור לרקדני להקת המחול הקיבוצית לאירוע שכולל את עוגת פנטונה המסורתית של כריסמס, ולאחריה הליכה וריקוד בסמטאות תרשיחא; ב"לה פמפה" שבמצפה הילה תתקיים סעודת בשרים מעושנים שתלווה ביינות של יקב כישור;
15 צפייה בגלריה
אביבה חורי
אביבה חורי
אביבה חורי
(צילום: Ritvo Photography)
ביקב שטרן יקיימו טברנה יוונית עם ארוחת 7 מנות לצד יינות היקב; במחלבת שירת רועים תהיה טעימה מודרכת של מגוון גבינות שוויצריות וגבינות המחלבה לצד סיידר חם ויין מקומי; גליל eat יוציאו סיור קולינרי אל הכפר הדרוזי ירכא עם ביקור בטחנת קמח ובית הבד; בחוות רום יתקיים סיור בגן הירק ובבוסתנים ותתקיים סדנת בישול של מרקים; בתושה בייקרי מול חוף אכזיב יקיימו ערב ג'אז ותפריט חורפי. באישו קפה ביישוב אשחר יקיימו סדנת קפה מיוחדת.
חמישי-שבת 16-18/12, פרטים והרשמה באתר ובטל' 072-3941110

שפים מבשלים את תחנות חייהם

הפרויקט הקולינרי This Is Me של חברת Ontopo, בשיתוף מותג הרום Zacapa וחברת דיינרס קלאב מציע סדרה של טעימות עם 7 שפים ושפיות מהמובילים בארץ, שיציגו מנות מתחנות חשובות בחייהם. הסיפור האישי של כל שף יועבר בתפריט מיוחד, הכולל שיחה עם השפים עצמם, טעימות וקוקטיילים. השפים המשתתפים בפרויקט: דיוויד פרנקל (פרונטו), ניר צוק (שיארח בביתו ביפו), ארז קומרובסקי יחד עם מאיה דרין (שיארחו במתת), אורי נבון (שף ובעלים של קבוצת מחניודה), אביבית פריאל (אוזריה), אוראל קמחי (פופינה) ומוטי טיטמן (מלגו ומלבר).
15 צפייה בגלריה
קרפצ'יו של ניר צוק
קרפצ'יו של ניר צוק
קרפצ'יו של ניר צוק
(צילום: נועם פריסמן)
בין סיפורי ומנות השפים יהיו שף ניר צוק שיפתח את הארוחה בקרפ פטריות שחורות - מנת מחווה לבית הקפה בקרית מלאכי שבו עשה את צעדיו הראשונים כטבח. כמו כן יגיש בין היתר גם אוסובוקו ביין לבן כמחווה לאחת המנות האהובות ממסעדת קורדליה; שף אוראל קמחי יגיש מנת טרטר טלה על איולי לימוני, חלמון כבוש ופרחי בוראז', תחת הכותרת "טלאים ופרחים"– שני הדברים שגידלה המשפחה במשק החקלאי בילדותו בכפר נחמיה. בהמשך הארוחה יגיש גרסא עדכנית למנה שזיכתה אותו במקום הראשון בתחרות השף הצעיר – פילה בר ים מאודה ורביולי חציל מעושן.
5-22/12, הזמנות דרך אתר או אפליקציית ontopo

קמאקורה והשף איליה גולדמן משיקים ארוחות קייסקי

מסעדת "קמאקורה" שבמלון הבוטיק אינדיגו במתחם הבורסה ברמת גן, משיקה סדרת ארוחות קייסקי עם השף איליה גולדמן. את מסורת הקייסקי - ארוחת טעימות ששמה דגש על האירוח, ההקפדה על העיצוב ועל הטעמים המיוחדים, יפתח גולדמן באירוח שפים.
15 צפייה בגלריה
 ויקטור גלוגר מתארח בקמאקורה
 ויקטור גלוגר מתארח בקמאקורה
(צילום: מידן מור-אלון )
ראשון המתארחים יהיה השף ויקטור גלוגר, ששימש כשף של מסעדת "קלואליס", "דלידג" ושל "דגים 206". צמד השפים יגישו תפריט טעימות המושפעות מקו יפן-ספרד עם מנות כמו: סביצ'ה לצ'ה דה טיגרי - דגת היום, בטטה סגולה, צ'ילי אדום, קרם אבוקדו, וצ'יפס בטטה; אהירו - חצי ברווז, קרמל מיסו, אסקליבדה ירקות, ורומסקו; בר ים באסקי - פילה בר ים, פרייד רייס וקריספי שום. במהלך הארוחה יוגשו יינות של יקב גיתו וסאקה ללא הגבלה. מחיר: 350 שקלים לסועד.
שלישי-רביעי 21-22/12. להזמנות: 073-2777778

פסטיבל הקפה הבדואי בגליל

פסטיבל הקפה הראשון של משרד התיירות והרשות לפיתוח הגליל יכלול סיפורי קפה, סיורים מודרכים, סדנאות, מופעים מסורתיים ואירוח במאהל בדואי, ובמרכזו טקס הקפה הבדואי - הקאווה סאדה. שמונת הכפרים המשתתפים יובילו את מגוון האירועים ויחשפו את המטיילים לתרבות הבדואית הגלילית הייחודית, סביב אירוח הקפה.
הפעילות תכלול סיורים מודרכים, ביקור במרכזי מבקרים ומורשת, אירוח במאהלים בדואים, מופעי נגינה מסורתית, טקסי קפה, טעימות, ביקור בחוות סוסים ייחודית, היכרות עם מיזמי נשים וביקור במרכז קפה.
15 צפייה בגלריה
טקס קפה בדואי
טקס קפה בדואי
(צילום: יח"צ)
היישובים ותאריכי הפסטיבל: 10-11/12 בסמת טבעון, ביר אלמכור, כמאנה, סלאמה; 17-18/12 בכעביה – טבאש – חגאגרה, בועינה נוג'ידאת, בזרזיר; 24-25/12 שיבלי אם אלגנם, אלבטוף אלעזיר.
פרטים והרשמה באתר "החוויה הבדואית בגליל". הכניסה ללא עלות ובהרשמה מראש. ניתן גם לשלב ארוחה בדואית מקומית בתשלום.

ארוחת לחמה בעג'ין בשוקרייה

מסעדת השוק של השף ניר שלמור, מציעה תפריט מבוסס על לחמה בעג'ין - המנה הסורית-לבנונית המסורתית, שתוגש בוורסיות שונות. התפריט ילווה באלכוהול וקוקטיילים ויוגש בלילות של שני עד חמישי החל מהשעה 22.00.
15 צפייה בגלריה
בעג'ין שוקרייה
בעג'ין שוקרייה
(צילום: שי נוייברג)
בתפריט: "שזוף ועגלגל" - חציל קלוי עלי מיקרו ראשד ואבן יוגורט; "קרנבל בשר" - בשר טחון ועלים מהשוק וקשקוש של טחינה; "ג'יבנה ערבי" – גבינה ערבית עם מיקרו בזיליקום ועגבנייה פרוסה ועוד (25 שקלים למנה). לצד המנות יוגשו מבחר צ'ייסרים של ערק, קמפרי, וויסקי, וודקה ג'ין, אוזו במחיר של 10 שקלים. ניתן להזמין עסקית של לחמא בעג'ין ובירה מהחבית ב-39 שקלים או עם קוקטייל ב-59 שקלים.
דרך רמתיים 18 הוד השרון, 077-5328604

ארוחת טעימות דרום אמריקאית

בצ'יוויטו, מסעדה ובר המתמחה בסנדוויץ' שף בסגנון דרום אמריקאי, יצרו ארוחה שמאפשרת לסועדים לטעום מכל המטבחים של דרום אמריקה וכוללת כריכים מבשר בקר: צ'אקררו (צ'ילה) - נתחי אנטריקוט מובחר על מצע אבוקדו טרי, עגבניות, שעועית ירוקה, פלפל ירוק חריף ומיונז ביתי; לומו סאלטדו (פרו) - נתחי בשר אנטרקוט מובחר מוקפץ על הפלנצ'ה עם פלפלים קלויים, פלפל חלפניו, בצל מקורמל, קונפי שום, רוטב סויה, חומץ ורוטב שום, עגבניות טריות וגבינת צ׳דר מותכת; סרוונטס (ברזיל) - נתחי אנטרקוט מובחר, גבינת גאודה נמסה, אננס צלוי, חסה עגבניות ורוטב שום; צ'יוויטו (אורוגוואי) - נתחי בשר אנטרקוט מובחר, בייקון טלה, שינקין הודו, גבינת גאודה נמסה, ביצת עין, בצל מקורמל, פלפל קלוי, חסה, עגבניות, זיתים ירוקים, לבבות דקל ומיונז ביתי.
15 צפייה בגלריה
צ'יוויטו
צ'יוויטו
(צילום: נתנאל ישראל)
המנות יוגשו לצד שתי תוספות לבחירה, שתייה קלה וצ'ורוס.
שער פלמר 2 חיפה, 04-6220032

סדרת ארוחות, וויסקי והופעות חיות

במסגרת אירועי Dinner & Show מבחר שפים מובילים יציגו מנות משולבות וויסקי לצד הופעות חיות ב"וויסקי בר מוזיאון". השפים המתארחים ייצרו מנות חדשות ויבנו תפריט בן 5 מנות לערב חד פעמי שיותאם לוויסקי ולאווירה המאפיינת את המקום.
15 צפייה בגלריה
דינר אנד שואו בוויסקי בר במוזיאון
דינר אנד שואו בוויסקי בר במוזיאון
דינר אנד שואו בוויסקי בר במוזיאון
(צילום: גלעד ארצי)
ביום רביעי ה-22/12 יתארח השף אבי ביטון שיציג תפריט הכולל מגוון מנות כגון: סשימי טונה אדומה עם סלט ביש בש והדרים; רוסטביף שמן זעתר וסלט מאשוויה; פולנטה תירס גילי עם ראגו של תרד ערבי ופטריות טריות ועוד. הארוחת תלווה בהופעה חיה וכל אחת מהמנות תלווה במנת וויסקי של מותגי הוויסקי Aberfeldy ו-Dewar’s. המחיר 350 שקלים לסועד.
דוד אלעזר 27, מתחם שרונה תל אביב, להזמנות 03-9551105

פופ-אפ קיגלים בשוק הנמל

החל ממחצית חודש דצמבר ובמהלך כל סוף שבוע למשך חודש ימים, יפעל בשוק הנמל דוכן פופ אפ של קיגלים - מאפה המבוסס על תפוחי אדמה או אטריות ומגיע מיהדות אשכנז, שיתוף פעולה של דניאלה אברמזון, מהבעלים של מאפיית "טלר" הירושלמית, ומציגי השוק השונים. בדוכן יגישו מידי חמישי ושישי 5 סוגים שונים של מאפי קיגל, גם כמנות אישיות וגם לפי משקל, לקחת הביתה או לאכול במקום.
15 צפייה בגלריה
פופ אפ קיגל בנמל
פופ אפ קיגל בנמל
(צילום: שני בריל)
בתפריט: קיגל קלאסי קינמון - אטריות ביצים מתובלות בקינמון ופלפל שחור; קיגל חריף - אטריות ביצים עם פלפל שחור חריף טרי; קיגל תפוחים וצימוקים - אטריות ביצים משובצות צימוקים ופלחי תפוחי עץ משוק הנמל מתובל בקינמון; קיגל אנד צ'יז- מאפה אטריות וגבינות נימוחות בתוספת פסטו. מחיר מנה עם תוספות: 23 שקלים. במשקל: 8 שקלים ל-100 גר'.
16/12-6/1, האנגר 12 שוק הנמל, תל אביב

פסטיבל חורפי על טהרת הממולאים

במהלך דצמבר וינואר בימים חמישי ושישי, תוכלו להזמין במתחם האוכל "ריחות וטעמים" מגוון ממולאים: עוגת ממולאים מלאה בירקות העונה והאדמה שנאפית למשך הלילה בחום נמוך ומציעה תצוגת תכלית של טעמים וצבעים וכל בסיר אחד; עוף שלם שנאפה באיטיות בתנור ששודך למילוי מחולק שכבות של טעמים, עלי חסה שמזכירים את הממולאים הקלאסיים אך מקבלים טוויסט בזכות רוטב התמרהינדי, כרעיים ממולאות בכבד עוף ושפע פירות יבשים ועוד. 49-89 שקלים לקילו.
15 צפייה בגלריה
פסטיבל ממולאים
פסטיבל ממולאים
(צילום: גיל אבירם)
החרש 8 א.ת.נווה מגן רמת השרון, 03-5164465; רחוב גיבורי ישראל 7 נתניה, 09-7447464. בהזמנה מראש

ברווזים ובצקים

דור ונגר ותומר עמדי מגישים ארוחת טעימות שבמרכזה ברווזים ובצקים כחומרי הגלם העיקריים לצד יין צרפתי, הרבה נרות, צלחות שנושקות לאווירה ישראלית אירופאית. בין המנות: "קונסומה" - כיסוני ברווז, אפונת שלג ופטריות פורצ'יני; "קנלוני" - תפוח אדמה, ראגו ברווז וקרם פרש. 450 שקלים לסועד.
20/12, חצרים 9 תל אביב, להזמנות 052-6883451

פסטיבל מרקים במלון ענבל

"פסטיבל מרקים חורפי" מתקיימת העונה במלון ענבל זו השנה השישית. הפסטיבל מתקיים בימים ראשון עד חמישי עד סוף החורף ברחבת הכניסה של המלון. במהלך הפסטיבל יימכרו חמישה סוגים של מרקים משתנים שמוכנים מדי יום במלון על ידי השף אריק אטיאס.
15 צפייה בגלריה
פסטיבל מרקים מלון ענבל
פסטיבל מרקים מלון ענבל
(צילום: שלומי אמסלם)
בתפריט מרקים כמו: מרק עגבניות מעושנות, מרק סולת, שום וכוסברה, מרק תפוחי אדמה כפרי, מרק בטטה וסילאן, מרק ירקות פטריות וגריסים, מרק פלפלים קלויים ועגבניות, מרק בוייבאס דגים, מרק חרירה מרוקאית, מרק גריסים, מרק כרישה ארטישוק, מרק חצילים מוקרם, מרק חומוס ותרד, קרם קישואים ובזיליקום, קרם פלפלים מעושנים, קרם תירס אסיאתי ועוד. במקום שלל לחמים, מטבלים ותוספות למרק. קיימות אופציות למרק ללא גלוטן ומרקים טבעוניים. הארוחה בסגנון אכול כפי יכולתך ובשירות עצמי, מחיר לסועד: 72 שקלים.
ראשון-חמישי, 12:00-22:00, זאב ז'בוטינסקי 3 ירושלים, טל' 02-6756666

פופ אפ של מותג ההמבורגרים BIG YVES בתל אביב

למשך חודש אחד בלבד יגישו בסניפי רשת "זה סושי" (באזל ורעננה) שלושה המבורגרים של מותג ההמבורגרים "ביג איב" מראשון לציון. ההמבורגרים יוגשו כארוחה בישיבה בלבד ובווריאציות שונות: אסיאתי, אמריקאי וקלאסי לצד צ'יפס מתובל. הפופ אפ יפעל במקביל לתפריט הקבוע של הרשת היפנית לצד בירה BLANC 1664.
15 צפייה בגלריה
המבורגר ביג איב
המבורגר ביג איב
(צילום: אמיר מנחם)
בין ההמבורגרים: "ביג אין ג'אפן" - המבורגר בקר, איולי מיסו, כרוב מוחמץ, צנונית, קולורבי, ביצת ראמן ופתיתי נורי; "ביג קלאסיק" - המבורגר בקר, רוטב ביג איב, חסה לליק, עגבנייה, בצל אדום ומלפפון חמוץ; "ביג אמריקה" - ‫המבורגר בקר, רוטב ברביקיו סריראצ'ה, חסה לליק, עגבנייה, בצל סגול, מלפפון חמוץ, צ'דר וקורנביף צלוי. 55-68 שקלים למנה.
אשתורי הפרחי 14, ויצמן 273, תל אביב